BMW R20 - Πληθαίνουν οι θηριώδεις μοτοσυκλέτες 2.000cc
Στα 2.000cc σκαρφαλώνει ο δικύλινδρος Boxer
6πίστονες δαγκάνες εμπρός και λάστιχο 200 χλστ πίσω
Αλουμινένιο, «Hotter than Pink» ρεζερβουάρ και ανοιχτές εισαγωγές
Θα γίνει ένα μοντέλο παραγωγής ή θα μείνει ως concept;
Στα 2.000cc σκαρφαλώνει ο δικύλινδρος Boxer
Το απόγευμα της προηγούμενης Παρασκευής (24 Μαΐου) παρουσιάστηκε στα πλαίσια του Concorso d`Eleganza στην πανέμορφη λίμνη Como της Ιταλίας, το νέο πολυαναμενόμενο concept της BMW. Η εντυπωσιακή μοτοσυκλέτα με τον μεγάλο Boxer κινητήρα ονομάζεται R20 και μάθαμε στην παρουσίαση κάποιες πληροφορίες σχετικά με αυτή. Αποτελεί ουσιαστικά μία "μεγαλωμένη" εκδοχή του BMW R 12 nineT . Οι διαστάσεις του R20 είναι κατά 10% περίπου μεγαλύτερες από αυτές των NineT κάτι που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα ψηλοί αναβάτες. Σαν concept τουλάχιστον, διαθέτει "αιωρούμενο" μονόσελο σε στυλ bobber μοτοσυκλέτας, ενώ το κάλυμμα της είναι από Alcantara (premium ακόμα και στον πισινό). Για μία έκδοση που μπορεί να ακολουθήσει στο μέλλον (εφόσον βγει αυτή αρχικά), είναι πολύ πιθανό να υπάρχει σέλα δύο ατόμων. Ο αεροελαιόψυκτος Boxer του R20 Concept αποτελεί το επίκεντρο της μοτοσυκλέτας, με μία πλάκα σαν πανοπλία στήθους στο μπροστινό του μέρος και ωστήρια στο πάνω μέρος των τεράστιων κυλίνδρων του OHV (overhead valve) κινητήρα, χωρίς εκκεντροφόρους στην κεφαλή δηλαδή. Ο κινητήρας έχει υπερκιβυστεί από τα 1.802cc του R18 στα 2.000cc και υποθέτοντας πως η διαδρομή των εμβόλων δεν έχει αλλάξει (100χλστ) , η διάμετρός τους θα πρέπει να έχει μεγαλώσει από τα 107,1 χλστ στα 113 χλστ. Αυτό σημαίνει ότι μέσα στον κινητήρα του, υπάρχουν ουσιαστικά δύο μεγάλα ποτήρια μπύρας όπου παράγεται η "βουβαλίσια" ροπή, πιο βαυαρικό από αυτό δεν μπορεί να γίνει. 1.000 κυβικά εκατοστά ανά κύλινδρο είναι σίγουρα κάτι πολύ εντυπωσιακό. Η BMW δεν ανακοίνωσε τα τεχνικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι η ιπποδύναμή του θα ξεπερνάει τα 91 άλογα του R18 και λόγω του μεγαλύτερου κινητήρα αλλά και διότι είναι ένα πιο σπορ γυμνό μοντέλο και πιθανότατα να βγάζει και περισσότερη ροπή από τα 158 Nm. Δεν θα μπορούσε άλλωστε η εταιρεία να δικαιολογήσει ένα μεγαλύτερο μοντέλο από το R 12 NineT με τα 109 άλογα, που είναι επίσης αεροελαιόψυκτο και πληροί μέχρι και τις Euro5+ προδιαγραφές.
6πίστονες δαγκάνες εμπρός και λάστιχο 200 χλστ πίσω
Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο χρωμομολυμβαινίου, αποτελείται από δύο βασικά σωληνοειδή που περνούν κάτω από τον κινητήρα και δίνουν στην μοτοσυκλέτα μία γωνία κάστερ 62,5°, προσφέροντας μεγάλη σταθερότητα. Το πλαίσιο αποκτά επίσης σχετικά σπορ γεωμετρία σε συνδυασμό όμως με retro και μοντέρνα στοιχεία, ενώ στον λαιμό, αλλά και στο ψαλίδι του τοποθετούνται πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της σειράς Blackline της Öhlins. Όπως και οι αναρτήσεις, οι ακτινικές δαγκάνες προέρχονται επίσης από την Σουηδία και πιο συγκεκριμένα από το μηχανουργείο της ISR και για να σταματούν αποτελεσματικά αυτό το σπορ θηρίο έχουν 6 έμβολα εμπρός και δύο δίσκους (12 έμβολα στο σύνολο!) και 4 πίσω σε έναν δίσκο. Το μεταξόνιο του R20 είναι 1.550 χλστ, κατά 39 χλστ (δεν τα λες και λίγα...) μόλις δηλαδή μακρύτερο από αυτό του R 12 nineT, είναι όμως κατά 181 χλστ ή 18 εκατοστά πιο κοντό από αυτό του R18, κάτι που φανερώνει ξεκάθαρα τον πιο σπορ χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας που θέλει να κάνει πιο γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης από το Cruiser. Τα ελαστικά των τροχών διαμέτρου 17 ιντσών είναι πλάτους 120 και 200 χλστ εμπρός και πίσω αντίστοιχα, με τον μπροστινό τροχό να είναι ακτινωτός και τον πίσω χυτός αλουμινίου με ελάχιστα κενά σαν "κλειστός" σχεδόν, κάτι που απογειώνει την custom εμφάνιση της μοτοσυκλέτας, ενώ παντρεύει ταυτόχρονα την κλασική (ακτίνες) με την μοντέρνα εμφάνιση.
Εδώ μπορείτε να δείτε τις δαγκάνες της ISR
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Αλουμινένιο, «Hotter than Pink» ρεζερβουάρ και ανοιχτές εισαγωγές
Το όνομα Duo-Paralever θα ταίριαζε απόλυτα στο νέο ψαλίδι με δύο βραχίονες του R20 Concept. Αποτελείται από "παχιούς" ατσάλινους σωληνωτούς βραχίονες στο κάτω μέρος και αλουμινένιους από πάνω και συνδέονται με τις βάσεις του πίσω άξονα οι οποίες είναι από κατεργασμένο αλουμίνιο. Σύμφωνα με την τεσταρισμένη φιλοσοφία του Paralever συστήματος, σκοπός του είναι να εξαλείφει το "lift" (έκταση της ανάρτησης κατά την επιτάχυνση) που υπήρχε σε μεγάλο βαθμό στις BMW μέχρι την δεκαετία του 1980, όσο για το αστραφτερό νικελωμένο διαφορικό, είναι εκτεθειμένος και εντυπωσιακός και πιο κοντός φυσικά από εκείνον των R18. Η διαμόρφωση της τελικής μετάδοσης, των μαζών που εμπλέκονταν και των αναγκών χειρισμού της μοτοσυκλέτας απέρριψαν ένα σχέδιο μονόμπρατσου ψαλιδιού, αλλά το τελικό σχέδιο είναι εξίσου αισθητικά ευχάριστο. Ένα ακόμα στοιχείο που κλέβει τα βλέμματα είναι το αλουμινένιο ρεζερβουάρ με το κλασικό στρογγυλεμένο σχήμα του αλλά και το "Hotter than Pink" χρώμα (όπως το ονομάζει η BMW), το οποίο είναι εμπνευσμένο από την disco του `70. Κάτω από αυτό κρύβονται επίσης τα ηλεκτρικά και οι καλωδιώσεις και μπορεί στο μέλλον να κρύβεται σε αυτό (ολόκληρο ή μέρος του) και ένα φιλτροκούτι. Οι ανοιχτές εισαγωγές της μοτοσυκλέτας που παρουσιάστηκε, σε καμία περίπτωση δεν θα τοποθετούνταν σε μία έκδοση του μοντέλου που θα βγει στην παραγωγή για χρήση στον δρόμο. Η εξάτμιση διάταξης 2-σε-2 του Concept R20 είναι επίσης απαγορευτική για χρήση στο δρόμο. Οι λαιμοί της εξάτμισης, μεγαλώνουν λίγο σε διάμετρο δίπλα στο ψαλίδι στο στυλ μεγαφώνου χωρίς σιγαστήρα και έχουν ένα διαγώνιο "κόψιμο" δίνοντας την όψη ενός πλαϊνού τελικού.
Θα γίνει ένα μοντέλο παραγωγής ή θα μείνει ως concept;
Στο R20 Concept εκλείπουν επίσης (πέρα από τον καταλύτη) και βασικά στοιχεία που κάνουν μία μοτοσυκλέτα νόμιμη για κυκλοφορία στον δρόμο, όπως καθρέπτες και βάση πινακίδας της δίνουν όμως μία πιο "καθαρή" και κομψή εμφάνιση. Υπάρχει φυσικά μία οθόνη μπροστά από το τιμόνι όπως επίσης και LED φωτιστικά σώματα με τον εμπρός στρογγυλό προβολέα να αποτελεί ένα Matrix Design με ένα στρογγυλό 3D printed DRL και τον πίσω προβολέα να είναι ενσωματωμένος στο άκρο της μονής σέλας. Το R20 δεν αποτελεί "μία υπόσχεση για ένα μοντέλο παραγωγής στο μέλλον" όπως είπε σε συνέντευξη του γερμανικού περιοδικού Motorrad ο Alexander Buckan, επικεφαλής του Design της BMW Motorrad. Από το Concorso d`Eleganza και έπειτα θα παρακολουθηθούν στενά οι αντιδράσεις του μοτοσυκλετιστικού κοινού, ώστε να παρθεί η απόφαση του αν αξίζει να προχωρήσει η ανάπτυξη του μοντέλου, σίγουρα με φιλτροκούτι και μεγαλύτερες σε όγκο εξατμίσεις λόγω καταλύτη. Η ανάπτυξη ενός μοντέλου παραγωγής όσο πιο κοντά γίνεται στο Concept R20, σίγουρα συστήνει κάποιες προκλήσεις στο R&D της βαυαρικής εταιρείας. Όπως και να έχει όμως, θα μπορούσαν να ξεπεραστούν με γνώμονα το γεγονός ότι η κινητήριος δύναμη πίσω από όλο αυτό το project είναι το ίδιο το αφεντικό, ο Markus Flasch που διευθύνει την BMW Motorrad από τον Νοέμβριο του 2023. Όλοι οι φανς των Boxer θα πρέπει όμως να κάνουν υπομονή καθώς ένα μοντέλο παραγωγής σίγουρα δεν θα έρθει πριν το 2026 εφόσον αποφασιστεί να αναπτυχθεί. Ταυτόχρονα θα κοστίζει αρκετά περισσότερα από 20.000 ευρώ πιθανότατα αφού έτσι κι αλλιώς θα αποτελούσε ήδη μία μοτοσυκλέτα για λίγους, λόγω κυβικών και μόνο. Ενδιαφέρουσα πληροφορία για το όνομα R20 αποτελεί το γεγονός ότι το είχε αποκτήσει ήδη μία BMW του 1937 με έναν μονοκύλινδρο κινητήρα όμως και το 10% μόνο των κυβικών εκατοστών, 200cc δηλαδή.
Ο Markus Flasch πάντως, σίγουρα θα ήθελε να το βγάλει στην παραγωγή