Η CFMOTO, αν και σχετικά καινούργια εταιρία στην ελληνική αγορά, έχει ήδη αποδείξει την αξιοπιστία της και την ποιότητα των μοντέλων της. Βέβαια η συγκεκριμένη εταιρεία μόνο τυχαία δεν είναι, αφού από το 2013 στο πλάι της βρίσκεται η ΚΤΜ εμπλουτίζοντας την με έτοιμα σχέδια και τεχνολογίες, όπως το δικαίωμα επί των σχεδίων του δικύλινδρου 990 της αυστριακής εταιρίας. H 650MT είναι η ναυαρχίδα της στη μεσαία κατηγορία adventure, που καταφέρνει να σε κερδίσει οπτικά και οδηγικά από την πρώτη επαφή, συγκεντρώνοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να κοιτάξει κορυφή.
Εμπρός φανάρι: Η σχεδίαση του προβολέα είναι εντυπωσιακή και φουτουριστική, o οποίος έχει πολύ καλή φωτιστική κάλυψη στο σκοτάδι.
Εμφάνιση: Ο ορισμός του μινιμαλισμού!
Πίσω φανάρι: Λεπτεπίλεπτο, ακολουθώντας τη στενή σιλουέτα του MT650, το πίσω φανάρι έχει όμορφη σχεδίαση.
Η σχεδίαση της 650MT είναι ο ορισμός του μινιμαλισμού, αφού με κομψές καθαρές γραμμές και μερικά αιχμηρά στοιχεία σε θέσεις κλειδιά τραβάει τα βλέμματα με την καλλίγραμμη σιλουέτα της. Βέβαια μόνο τυχαία δεν έγινε αυτό αφού από πίσω από τα σχέδια κρύβεται η Αυστριακή εταιρία Kiska Design, υπεύθυνη σχεδιασμού της KTM, της Ηusqvarna, της Schuberth κι αρκετών ακόμα επώνυμων εταιριών. Μαζεμένη σε διαστάσεις, δίνει μια ογκώδη εντύπωση αφού τα κάγκελα εξέχουν προκλητικά στο πλάι και μεγαλώνουν το πλάτος της. Η ιδιαίτερη σχεδίαση της ξεκινάει από τον LED προβολέα, που αγκαλιάζεται από τα φώτα ημέρας, o οποίος έχει πολύ καλή φωτιστική κάλυψη στο σκοτάδι, με τα φλας να έχουν βρει θέση ουσιαστικά μέσα στο fairing. Το πίσω φωτιστικό σώμα είναι κι αυτό LED, ενώ η βάση πινακίδας και ο λασπωτήρας είναι κάτω από το φανάρι. Η εξάτμιση, το πλαίσιο, η πίσω ανάρτηση και το ψαλίδι είναι βαμμένα σε μαύρο χρώμα δημιουργώντας μια εκρηκτική αντίθεση με το υπόλοιπο σώμα και προσθέτουν extra πόντους ομορφιάς και στυλ στη μοτοσυκλέτα.
Ποιότητα κατασκευής: Υπεράνω πάσης προσδοκίας!
Ποιοτικά, η CFMOTO έχει κάνει εξαιρετική δουλειά, με το 650MT να κοιτάει στα μάτια ακριβότερες κατασκευές , τόσο στο κομμάτι του φινιρίσματος, όσο και στη συναρμογή των υλικών, όπου δεν παρατηρούνται ενοχλητικά τριξίματα και θόρυβοι.
Σέλα: Η μονοκόμματη σέλα δύο επιπέδων φέρει αρκετό αφρώδες υλικό, ενώ το ύψος των 840 χιλιοστά και το σχήμα της επιτρέπει εύκολη και ασφαλής πρόσβαση στο έδαφος.
Θέση οδήγησης: Ανεση εντός και εκτός πόλης
Οθόνη: Ο πίνακας οργάνων χωρίζεται σε 2 οθόνες και προσφέρει στον οδηγό τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται.
Σημαντικό κομμάτι της ευχρηστίας που προσφέρει η 650MT πηγάζει από την άνετη εργονομία, με τη φιλική προς τον επιβάτη όρθια θέση οδήγησης. Το τιμόνι είναι ψηλά τοποθετημένο, ενώ τα μαρσπιέ βρίσκονται σε θέση που επιτρέπουν τα πόδια να βρίσκονται σε άνετες γωνίες και ταυτόχρονα τα γόνατα να μπορούν να αγκαλιάσουν το ρεζερβουάρ στις εσοχές του. Σημαντικό ρολό παίζει και η μονοκόμματη σέλα δύο επιπέδων, που φέρει αρκετό αφρώδες υλικό, προσφέροντας άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις και ξεκούραση στις μακρινές διαδρομές. Το σχήμα της και το ύψος της, 840 χιλιοστά, δίνουν εύκολη πρόσβαση στο έδαφος, ακόμα και σε βραχύσωμους αναβάτες. Ο συνεπιβάτης δεν έχει την ίδια ευνοϊκή αντιμετώπιση όσον αφορά τη σέλα, αφού ένεκα του σχεδιασμού είναι πιο στενή, με τις χειρολαβές όμως να είναι άμεσα προσβάσιμες και τα μαρσπιέ σε βολικό ύψος.
Εξοπλισμός: Plus και για τον τουρισμό
Ένας ενιαίος ψηφιακός πίνακας, αποτελούμενος από 2 οθόνες, έχει αναλάβει τη πληροφόρηση του οδηγού με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις που χρειάζεται. Ακριβώς από κάτω και σε ιδιαίτερα βολική θέση συναντάμε μια θύρα φόρτισης 12V, ενώ στο τιμόνι υπάρχουν οι βασικοί διακόπτες καθώς και ένα κουμπί που αλλάζει το mode οδήγησης ( Sport και Touring). H ζελατίνα ρυθμίζεται χειροκίνητα και μαζί με τις χούφτες προσφέρουν αρκετή προστασία από τον αέρα, ακόμα και σε ψηλότερους αναβάτες.
Κινητήρας: O κινητήρας είναι δικύλινδρος σε σειρά, υδρόψυκτος, χωρητικότητας 649 κυβικών εκατοστών, με απόδοση 61 ίππων στις 8.750 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 6,3 κιλά στις 7.000 σ.α.λ.
Κινητήρας: Νορμάλ κατανάλωση, ζωηρές επιδόσεις
Η 650MT εφοδιάζεται με ένα δικύλινδρο σε σειρά υδρόψυκτο κινητήρα χωρητικότητας 649 κυβικών εκατοστών, με απόδοση 61 ίππων στις 8.750 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 6,3 κιλά στις 7.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας είναι εναρμονισμένος στους euro 5 κανονισμούς, ενώ όπως προείπαμε έχει δυο χάρτες λειτουργίας, που όμως δεν έχουν κάποια αισθητή διαφορά μεταξύ τους. Το μοτέρ τροφοδοτείται με τελευταίας τεχνολογίας ψεκασμό της Bosch, φέρει 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και αντικραδασμικό άξονα. Το μοντέλο της CFMOTO φοράει υγρό πολύδισκο συμπλέκτη και 6τάχυτο κιβώτιο, με αρκετά σωστή κλιμάκωση τόσο για κίνηση μέσα στη πόλη, όσο και για άνετα ταξίδια με χαμηλές στροφές. Η 650ΜΤ δεν θα γίνει ιδιαίτερα απαιτητική σε καύσιμο, ακόμα κι αν ο αναβάτης έχει «βαρύ» χέρι, με τη μέση τιμή κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της συμβίωσης μαζί μας να μην ξεπερνάει τα 5,4λτ/100 χλμ. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι στα 18 λίτρα προσφέροντας αρκετή αυτονομία για να χαρεί ο αναβάτης τη δικιά του μοναδική περιπέτεια.
Φρενα: Οι διπίστονες δαγκάνες της J.Juan σε συνδυασμό με τα 2 δισκόφρενα μπροστά των 300 χιλιοστών και το ένα πίσω 240 χιλιοστών ακινητοποιούν το 650MT από τα 100 χλμ/ώρα σε 42,9 μέτρα.
Το μπροστινό ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 43 mm, ρυθμίζεται ως προς την απόσβεση επαναφοράς, ενώ πίσω έχει τοποθετηθεί έκκεντρα ένα monoshock αμορτισέρ με δυνατότητα ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς.
Η 650MT είναι αρκετά στιβαρή και άκαμπτη, κάτι που οφείλεται στη διάταξη του ατσάλινου πλαισίου, η οποία είναι σωληνοειδής και χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως φέρον στοιχείο του. Ατσάλινο είναι και το ψαλίδι, ενώ το συνολικό βάρος της αγγίζει τα 218 κιλά με όλα της τα υγρά. Στο κομμάτι των αναρτήσεων, μπροστά συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι διαμέτρου 43 mm, ρυθμιζόμενο ως προς την απόσβεση επαναφοράς , με διαδρομή 140 χιλιοστά ενώ πίσω έχει τοποθετηθεί έκκεντρα ένα monoshock αμορτισέρ, διαδρομής 145 χιλιοστών και δυνατότητα για ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου και απόσβεσης επαναφοράς. Για το φρενάρισμα της μοτοσυκλέτας δουλειά εμπρός έχουν πιάσει δύο δίσκοι 300 χιλιοστών με διπίστονες δαγκάνες της J.Juan, με μεταλλικά σωληνάκια φρένων και πίσω ένας δίσκος 240 χιλιοστών και μία μονοπίστονη δαγκάνα επίσης της J.Juan, ενώ το δικάναλο σύστημα ABS προέρχεται από την Continental. Οι τροχοί των 17 ιντσών φοράνε ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Metzeler, διαμέτρου 120/70 και 160/60 μπροστά και πίσω αντίστοιχα.
Στο δρόμο, η 650MT σε προϊδεάζει ευχάριστα από τα πρώτα μέτρα πάνω στη σέλα της. Xάρη στο τιμόνι που παίρνει αρκετά μεγάλες γωνίες, είναι ευέλικτη παρά τα ογκώδη κάγκελα της.
Ροπάτος κινητήρας από χαμηλά, γενναιόδωρα κάγκελα
Το τιμόνι είναι ψηλά τοποθετημένο, τα μαρσπιέ φέρνουν τα πόδια σε σωστές γωνίες, ενώ η μονοκόμματη σέλα δύο επιπέδων φέρει αρκετό αφρώδες υλικό, προσφέροντας άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις και ξεκούραση στις μακρινές διαδρομές.
Η 650MT σε προϊδεάζει ευχάριστα από τα πρώτα μέτρα πάνω στη σέλα της. Η όρθια θέση οδήγησης ξεκλειδώνει αμέσως όποιον ενδοιασμό μπορεί να έχεις και σε αφήνει να γίνεις ένα με τη μοτοσυκλέτα. Η Kiska Design σχεδίασε το μοντέλο της CFMOTO, με βασικό της κριτήριο την άνεση και καθημερινή μετακίνηση και το πέτυχε. Το τιμόνι παίρνει αρκετά μεγάλες γωνίες, επιτρέποντας στη μοτοσυκλέτα να κινηθεί με όση ευελιξία της επιτρέπουν τα ογκώδη κάγκελα της, που θέλουν ιδιαίτερη συνήθεια για να μην αρχίσουν να ξύνουν αυτοκίνητα, παρότι βρίσκονται στο ίδιο πλάτος με το τιμόνι. Βέβαια η προστασία σε περίπτωση στραβής είναι δεδομένη, οπότε μπρος στην ασφάλεια, τι είναι λίγο παραπάνω προσοχή και συνήθεια. Ο κινητήρας είναι ροπάτος από χαμηλά, συγχωρεί λάθος επιλογή ταχύτητας και δεν κουράζει μέσα στη κίνηση της πόλης, όπου συνεργάζεται άψογα με το σχετικά μαλακό συμπλέκτη και το αθόρυβο κιβώτιο. Εύστροφος και ελαστικός επιταχύνει την MT650 από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4,9 δλ και από τα 60 - 120 χλμ/ώρα σε 6,1 δλ, ενώ δεν δυσκολεύεται να ξεπεράσει τα 170 χλμ/ώρα. Σε ανοιχτούς δρόμους ταξιδεύει ξεκούραστα στα 140 χμ/ώρα, χωρίς κραδασμούς και με απόλυτη σταθερότητα, επιτρέποντας στον αναβάτη να είναι πιο χαλαρός και να απολαμβάνει την διαδρομή. Η ζελατίνα και οι χούφτες εκτελούν άψογα τα καθήκοντα τους, με τη σέλα να μην κουράζει καθόλου, ενώ εμφανής είναι και η υψηλή ποιότητα κύλισης της μοτοσυκλέτας, όπου καταπίνει τα χιλιόμετρα με άνεση. Μάλιστα για τα πιο ανήσυχα πνεύματα, το μοντέλο της CFMOTO έρχεται με έτοιμα ενσωματωμένα πίσω κάγκελα για την τοποθέτηση πλαϊνών βαλιτσών για ατελείωτη περιπέτεια.
Σπιρτόζικο στον επαρχιακό, ακούραστα φρένα
Σε επαρχιακούς δρόμους με συνεχόμενες καμπές, η 650MT δείχνει ένα fun to drive χαρακτήρα, μιας και μπορεί να κινηθεί αρκετά σβέλτα, με το τιμόνι να υπακούει ευχάριστα στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Το μοντέλο της 650MT μπορεί να έχει ένα πιο street προσανατολισμό, κάτι που φανερώνουν τα ασφάλτινα ελαστικά της και η έλλειψη καρίνας προστασίας του κινητήρα, αλλά δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα να κινηθεί σε βατούς χωματόδρομους και να πάει τον αναβάτη σε κάποιο εκπληκτικό «μπαλκόνι» πάνω σε βουνό. Οι αναρτήσεις είναι σχετικά σκληρές στις εργοστασιακές ρυθμίσεις, αλλά ακόμα κι έτσι δεν είχαν κανένα πρόβλημα να απορροφήσουν έντεχνα τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, ενώ αν «παίξεις» μαζί τους θα βρεις σίγουρα την ιδανική ρύθμιση για κάθε σωματότυπο. Τα φρένα παραμένουν ακούραστα σε οποιαδήποτε κακουχία κι αν τα επιβάλλει ο αναβάτης, με το ABS να είναι διακριτικό και να μην επεμβαίνει χωρίς λόγο. Λογικό αν σκεφτείς ότι η J.Juan δεν είναι κάποια τυχάρπαστη εταιρία φρένων, αφού είναι θυγατρική της Brembo. Οι μετρήσεις μας έδειξαν ότι χρειάζεται μόλις 42,9 μέτρα για να σταματήσει από τα 100 χλμ/ώρα.
Σε αυτή τη τιμή δεν υπάρχει άλλη τόσο ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία. Κατασκευασμένη να πατάει σε όλα τα terrain, με εξοπλισμό που κάνει μεγαλύτερα μοντέλα να ντρέπονται και από πίσω της με βαριά ονόματα όπως η KTM, η ΜΤ650 φαντάζει η ιδανική επιλογή. Η CFMOTO 650ΜΤ είναι μια πολυτάλαντη μοτοσυκλέτα, που υπόσχεται να χαρίσει στον αναβάτη της ξένοιαστα χιλιόμετρα σε όλες τις συνθήκες. Well played CFMOTO.