Μία Ducati 999S πρώτης γενιάς (2003-2004).

Ducati 999: Το καλύτερο... ανεπιθύμητο superbike!

Κορυφαίο τεχνολογικά για την εποχή του και φυσικά «εξωτικό» όπως μια πραγματική Ducati, το 999 δεν κέρδισε τους «σκληροπυρηνικούς» οπαδούς της μάρκας, ενώ για πολλούς αποτέλεσε… ιεροσυλία! Γιατί όμως; Δείτε εδώ…

DUCATI: Multistrada V2 & V2S, με όφελος 1.500e

Με την αυγή της νέας χιλιετίας, η Ducati απολάμβανε την δόξα που της έφεραν οι μοτοσυκλέτες της σειράς 916-996-998. Πρώτη η 916, σχεδιασμένη από τον Massimo Tamburini και ασύλληπτη τεχνολογικά για την εποχή, εδραίωσε την Ducati στο πάνθεον των εξωτικών μοτοσυκλετών, έγινε απερίγραπτα ποθητή και έθεσε νέα δεδομένα επιδόσεων και ικανοτήτων για τις supersport μοτοσυκλέτες. Η 916 εξελίχθηκε στην 996 και αργότερα στην 998, η οποία μάλιστα έφερε και τον νέο δικύλινδρο κινητήρα της Ducati, ονόματι Testastretta.
 
To 2003, η Ducati παρουσίασε την «διάδοχη κατάσταση» του 998, παρουσιάζοντας το 999 η οποία κατάφερε να… σοκάρει τους πάντες, με το «καλημέρα σας». Σχεδιαστής της ήταν ο Νοτιοαφρικανός Pierre Terblance, ο οποίος συνεργαζόταν με την Ducati από την εποχή του Supermono. Αφήνοντας στο παρασκήνιο τις σχεδιαστικές φόρμες του Tamburini, ο Terblance δημιούργησε μια εντελώς διαφορετική μορφή, στην 999: Δύο κυκλικά φωτιστικά σώματα εμπρός, ασυνήθιστες γραμμές και η απουσία μονόμπρατσου ξένισαν τόσο πολύ τους Ducatisti, που πολλοί έσπευσαν να καταδικάσουν την μοτοσυκλέτα πριν καν την οδηγήσουν! Δυστυχώς, για πολλά χρόνια, το αντισυμβατικό στυλ της 999 επηρέασε τόσο την αποδοχή της ως καινούργιο, όσο και την αξία της ως μεταχειρισμένο, επισκιάζοντας τις οδηγικές αρετές του μοντέλου…
 
Η 999 προσέφερε, σύμφωνα με όσους την οδήγησαν την εποχή εκείνη, μια «αγνή εμπειρία αγωνιστικής μοτοσυκλέτας» για τους… κοινούς θνητούς. Μια μοτοσυκλέτα για αφοσιωμένους αναβάτες και γνώστες, η 999 διέθετε πολλές ρυθμίσεις γεωμετρίας και αναρτήσεων (μία από αυτές ήταν και η σπανιότατη δυνατότητα ρύθμισης της γωνίας κάστερ) και όταν ήταν σωστά «στημένη», ήταν… παράδεισος. Ο δικύλινδρος κινητήρας απέδιδε (ανάλογα με την έκδοση και την χρονιά), από 124 μέχρι 150 ίππους, που μπορεί να μην σας φαίνονται πολλοί, όμως σκεφτείτε το χαρακτηριστικό, «ροπάτο»  δούλεμα του V2 με τις εκρηκτικές εξόδους στο άνοιγμα του γκαζιού… Σίγουρα πολλοί θα σας πουν ότι η 999 δεν υπήρξε ποτέ ευκολοδήγητη, όταν όμως ήταν κατάλληλα ρυθμισμένη, κινούταν γρήγορα και σε καλό τμήμα δρόμου ή πίστα, οι αρετές της γίνονταν προφανείς!
 
Σημαντικές ήταν και οι επιτυχίες της 999 στους αγώνες WSBK: Η μοτοσυκλέτα οδήγησε την Ducati στην κατάκτηση 3 πρωταθλημάτων οδηγών και 3 τίτλους κατασκευαστών, το 2003, το 2004 και το 2006.
 
Το 999 έλαβε την μοναδική του, σημαντική ανανέωση, το 2005, ενώ έμεινε στην παραγωγή ως το 2007, όταν και αντικαταστάθηκε από το 1098 το οποίο μάλιστα επανέφερε τα στοιχεία στυλ που ζητούσαν οι Ducatisti: Μονόμπρατσο, διπλό οριζόντιο φωτιστικό εμπρός και όχι μόνο...  Όμως, 18 χρόνια μετά την αποκάλυψη του, το 999 σίγουρα έλκει περισσότερο τα βλέμματα σήμερα, με το στυλ της να γίνεται πιο εύκολα αποδεκτό. Ακόμα, πολλοί έχουν επισημάνει την δυνατότητα του να γίνει «κλασικό του μέλλοντος», χάρη στην μοναδική σχεδίαση του που ουδέποτε επαναλήφθηκε, αλλά και του χαρακτήρα του ως σύνολο.