Ducati Desmo450 MX: Η πρώτη μοτοσυκλέτα motocross με το DNA της Ducati!

Ducati Desmo450 MX: Η πρώτη μοτοσυκλέτα motocross με το DNA της Ducati!
8 Φωτογραφίες »

[ Δελτίο Τύπου ]

DUCATI: Νέα Multistrada V4 S...Οδήγησε με απόλυτη ελευθερία χωρίς περιορισμούς

  • Η μοτοσυκλέτα που αναπτύχθηκε από τους Tony Cairoli και Alessandro Lupino σε αγωνιστικές συνθήκες είναι πλέον διαθέσιμη
  • Η Desmo450 MX είναι η μόνη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία της με κινητήρα Desmodromic
  • Eίναι μοτοσυκλέτα γρήγορη και εύκολη στην οδήγηση για επαγγελματίες και ερασιτέχνες, χάρη στην απόδοση του κινητήρα και το αλουμινένιο πλαίσιο
  • Η Desmo450 MX είναι εξοπλισμένη με ένα εντελώς νέο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, μοναδικό στον κόσμο του motocross
  • Η Ducati Desmo450 MX θα φτάσει σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες από τον Ιούνιο του 2025, φτάνοντας στη Βόρεια Αμερική τον Ιούλιο και στη συνέχεια στον υπόλοιπο κόσμο
 
Μια ιστορική ημέρα για τον κατασκευαστή του Borgo Panigale: η Ducati παρουσιάζει την Desmo450 MX, την πρώτη motocross μοτοσυκλέτα στην ιστορία της. Ένα μοντέλο που γεννήθηκε ακολουθώντας τη φιλοσοφία που ανέκαθεν καθοδηγεί τη Ducati: πειραματισμός και δοκιμή λύσεων σε αγωνιστικό επίπεδο, με στόχο τη μεταφορά τους στα μοντέλα παραγωγής – αξιοποιώντας, στην προκειμένη περίπτωση, τη βαθιά εμπειρία της Ducati Corse στο MotoGP και το Superbike.
 
Χάρη σε αυτήν την προσέγγιση, αλλά και την προσεκτική ανάλυση του τομέα, των ανταγωνιστών και των τεχνικών κανονισμών FIM και AMA, η Ducati κατάφερε να δημιουργήσει μια ελαφριά και αξιόπιστη μοτοσυκλέτα, με κινητήρα υψηλών επιδόσεων Desmodromic και ηλεκτρονικό εξοπλισμό που θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία. Η Desmo450 MX αναδεικνύει τις ικανότητες του αναβάτη – είτε πρόκειται για επαγγελματία είτε για ερασιτέχνη – προσφέροντας σιγουριά και αυτοπεποίθηση ώστε να ξεπεράσει τα όριά του.
 
Πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που, χάρη στην αποδοτικότητα του κινητήρα, το εξελιγμένο πλαίσιο και τα καινοτόμα ηλεκτρονικά της, προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις με ελάχιστη σωματική καταπόνηση.
 
Η Desmo450 MX είναι το πρώτο μοντέλο σε μια πλήρη σειρά εξειδικευμένων off-road μοτοσυκλετών, σχεδιασμένων για να οδηγήσουν την Ducati σε νέους κόσμους, να απευθυνθούν σε νέους μοτοσυκλετιστές και να επεκτείνουν την κοινότητα των Ducatisti.
«Τους τελευταίους 18 μήνες πολλοί αναρωτήθηκαν γιατί η Ducati αποφάσισε να εισέλθει στον κόσμο του επαγγελματικού motocross. Η απάντηση είναι απλή: η Ducati είναι μια υγιής εταιρεία που δημιουργεί πόρους και έχει έτσι τη δυνατότητα να αναπτυχθεί, ανοίγοντας σε ένα νέο κοινό» δήλωσε ο Claudio Domenicali, Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati Motor Holding.
«Κοιτάξαμε γύρω μας, αναζητώντας τι ξεχωρίζει στον εταιρικό μας πολιτισμό και βρήκαμε αυτό που – πιστεύω – χαρακτηρίζει τη Ducati περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία: την εγγύτητα μεταξύ του κόσμου των αγώνων και της παραγωγής.  Όλα αυτά μας επέτρεψαν να παρουσιάσουμε σήμερα τη Desmo450 MX – μια εύχρηστη υψηλών επιδόσεων μοτοσυκλέτα, για ερασιτέχνες και επαγγελματίες – την οποία θα εξελίσσουμε συνεχώς μέσω του αγωνιστικού της προγράμματος, με την υποστήριξη ενός δικτύου πωλήσεων που μιλά τη γλώσσα του motocross και καταλαβαίνει πραγματικά τις ανάγκες των αναβατών.»
 
Η Desmo450 MX έχει σχεδιαστεί γύρω από τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 449,6 κ.εκ. με σύστημα βαλβιδών Desmodromic και αποτελεί εξαίρεση στο εξειδικευμένο off-road τοπίο, προσφέροντας τη δυνατότητα πλήρους εκμετάλλευσης κάθε σχέσης του κιβωτίου, τόσο στην εκκίνηση όσο και στην πορεία, χάρη στην εξαιρετική απόδοση που συνδυάζει ροπή σε χαμηλές και μεσαίες στροφές.
Το ελαφρύ αλουμινένιο πλαίσιο έχει σχεδιαστεί με όσο το δυνατόν λιγότερες συγκολλήσεις, προς όφελος της στιβαρότητας, της ελαφρότητας και της ακαμψίας της κατασκευής. Οι σχεδιαστικές αυτές επιλογές απέδωσαν καρπούς στον αγώνα με τον Alessandro Lupino, ο οποίος αφού κέρδισε τον πρώτο αγώνα του Ιταλικού Πρωταθλήματος MX1, αναδείχθηκε εθνικός πρωταθλητής. Οι εν λόγω αγώνες συνέβαλαν καθοριστικά στη διαμόρφωση της τελικής έκδοσης της μοτοσυκλέτας, η οποία θα τεθεί σε παραγωγή στα μέσα Απριλίου και θα αποτελέσει το ιδανικό πεδίο δοκιμών για την εξέλιξη της Desmo450 MX και των μελλοντικών μοντέλων της σειράς.
 
Η Desmo450 MX είναι επίσης η πρώτη μοτοσυκλέτα motocross στον κόσμο εξοπλισμένη με σύστημα Traction Control ικανό να προσδιορίζει με ακρίβεια την πραγματική ολίσθηση του πίσω τροχού. Το σύστημα αυτό αναγνωρίζει τις φάσεις οδήγησης κατά τις οποίες δεν πρέπει να επεμβαίνει, ώστε να μην περιορίζεται η απόδοση της μοτοσυκλέτας. Τέλος, το Ducati Traction Control μπορεί να απενεργοποιηθεί άμεσα από τον αναβάτη σε περιπτώσεις που απαιτείται η πλήρης απόδοση του κινητήρα, ενώ μπαίνει ξανά σε λειτουργία αυτόματα.
Η μοτοσυκλέτα, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία από επιλεγμένους αντιπροσώπους, θα φτάσει στην Ευρώπη από τον Ιούνιο, και στη συνέχεια στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον υπόλοιπο κόσμο.
 
Κινητήρας μονοκύλινδρος με σύστημα βαλβίδων Desmodromic
Ο σχεδιασμός της Desmo450 MX ξεκίνησε από τον κινητήρα, ο οποίος είναι εξοπλισμένος με Desmodromic, το σύστημα βαλβίδων που χρησιμοποιείται σε όλες τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της Ducati, συμπεριλαμβανομένων των MotoGP. Αυτό το χαρακτηριστικό προσφέρει αρκετά πλεονεκτήματα στην Desmo450 MX, πρώτα απΆ όλα τη δυνατότητα λειτουργίας του κινητήρα σε πολύ υψηλές στροφές, αυξάνοντας τις πιθανότητες καλύτερης εκκίνησης από τους ανταγωνιστές και συνεπώς την κατάκτηση του πολυπόθητου βραβείου Holeshot – για τον αναβάτη που βγαίνει πρώτος από την πρώτη στροφή. Ένα βραβείο που κέρδισαν οι επίσημοι αναβάτες Seewer και Guadagnini στον παρθενικό τους αγώνα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross στην Αργεντινή, χρησιμοποιώντας κινητήρα παραγωγής εξοπλισμένο μόνο με ολόσωμη Akrapovič – την ίδια που προσφέρεται μέσω του καταλόγου Ducati Performance.
 
Η Desmo450 MX προσφέρει επίσης πολύ ισχυρή καμπύλη ροπής στις χαμηλές στροφές, εξασφαλίζοντας άφθονη δύναμη στις εξόδους των στροφών, με γραμμική απόδοση και απαράμιλλη επιτάχυνση για την κατηγορία της. Η μοναδική αυτή καμπύλη ισχύος, που αποδίδει το 70% της μέγιστης ροπής ήδη από τις 4.200 σ.α.λ., καθιστά τη Desmo450 MX μοναδική στο είδος της, προς όφελος των επιδόσεων και της οδηγικής απόλαυσης. Αυτό κατέστη δυνατό χάρη στο σύστημα Desmodromic, το οποίο, μειώνοντας την ενέργεια που απαιτείται για το άνοιγμα των βαλβίδων, επιτρέπει σταθερά υψηλή απόδοση σε ακραίες συνθήκες οδήγησης.
 
Χάρη στις διαστάσεις διαμέτρου και διαδρομής 96 x 62,1 mm, κατέστη δυνατή η χρήση βαλβίδων εισαγωγής 40 mm και εξαγωγής 33 mm. Οι πρώτες είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο, ενώ οι δεύτερες από ατσάλι, με κοίλο κορμό γεμάτο με νάτριο για βελτιωμένη θερμική απαγωγή, ενισχύοντας έτσι την αξιοπιστία και τη σταθερότητα της απόδοσης.
 
Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στο σύστημα ψύξης, το οποίο περιλαμβάνει ψυγεία ρομβοειδούς σχήματος. Αυτά αποτελούν μια καινοτομία για την κατηγορία και προσφέρουν 6,5% μεγαλύτερη επιφάνεια απαγωγής θερμότητας σε σύγκριση με τις παραδοσιακές λύσεις, βελτιώνοντας την ψύξη του κινητήρα. Αυτό προσφέρει στον αναβάτη υψηλό επίπεδο ελευθερίας κίνησης προς το εμπρός μέρος της μοτοσυκλέτας. Οι Alessandro Lupino και Tony Cairoli αγωνίστηκαν το 2024 με τα εργοστασιακά ψυγεία, τα οποία απέδειξαν υψηλή αξιοπιστία ακόμη και στις πιο ακραίες συνθήκες, όπως στον αγώνα του Ponte a Egola, όπου κυριάρχησαν οι δύο αναβάτες της Ducati, σε μια αναμέτρηση που διακόπηκε λόγω υπερβολικής λάσπης στην πίστα, αναγκάζοντας τις περισσότερες μοτοσυκλέτες να σταματήσουν.
 
Η μέγιστη ισχύς του κινητήρα Desmo450 ανέρχεται στους 63,5 ίππους στις 9.400 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 53,5 Nm στις 7.500 σ.α.λ. Ο κόφτης επεμβαίνει στις 11.900 σ.α.λ., ένα νέο σημείο αναφοράς για την κατηγορία.
 
Πλαίσιο
Το πλαίσιο της Desmo450 MX βασίζεται σε περιμετρική κατασκευή από αλουμίνιο. Αυτή η διάταξη επιλέχθηκε για την επίτευξη ελαφριάς κατασκευής, η οποία επιτρέπει στον κινητήρα να έχει όσο το δυνατόν πιο ευθύγραμμους αγωγούς εισαγωγής και εξαγωγής, εξασφαλίζοντας έτσι τη βέλτιστη απόδοση. Οι τεχνικοί της Ducati κατάφεραν να δημιουργήσουν μία κατασκευή βάρους 8,96 κιλών με τον ελάχιστο δυνατό αριθμό συγκολλήσεων, επιτυγχάνοντας τους στόχους βάρους, αξιοπιστίας και ακαμψίας. Το πλαίσιο συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση του συνολικού βάρους της μοτοσυκλέτας, το οποίο, σε κατάσταση ετοιμότητας (χωρίς καύσιμο), ανέρχεται στα 104,8 κιλά.
 
Το πλαίσιο της Desmo450 MX αποτελείται από μόλις 11 διαφορετικά κομμάτια – περίπου τα μισά σε σχέση με τον ανταγωνισμό – και περιλαμβάνει χυτά, και σφυρήλατα μέρη. Το εμπρός τμήμα, που συνδέει το τιμόνι με το άνω σημείο στήριξης του αμορτισέρ, αποτελείται από ένα ενιαίο χυτό κομμάτι. Αυτή η τεχνολογία, την οποία χρησιμοποιεί η Ducati και στα πλαίσια των superbikes της, επιτρέπει απόλυτο έλεγχο του όγκου των υλικών, με χρήση μόνο του απαραίτητου όγκου υλικών σε κάθε σημείο και τη διαμόρφωση σύνθετων γεωμετριών χωρίς συμβιβασμούς σε βάρος ή αντοχή.
 
Ο εξαιρετικά συμπαγής σχεδιασμός του πλαισίου εξασφαλίζει ιδανική εργονομία για τον αναβάτη, ενώ παράλληλα επιτρέπει γρήγορη και εύκολη συντήρηση στο συνεργείο ή στην πίστα, με εργασίες όπως η αφαίρεση του αμορτισέρ να πραγματοποιούνται άκοπα.
Το αμορτισέρ είναι τοποθετημένο σε κεντρική θέση και συνεργάζεται με ένα χυτό αλουμινένιο ψαλίδι και έναν σφυρήλατο σύνδεσμο. Η προοδευτικότητα του οποίου ορίστηκε κατά τη διάρκεια των αγώνων της σεζόν 2024.
 
Αναρτήσεις και Φρένα
Οι αναρτήσεις και τα φρένα της Desmo450 MX προέκυψαν από στοχευμένες επιλογές. Η Ducati εμπιστεύτηκε την πολυετή εμπειρία της Showa στους αγώνες, επιλέγοντάς την επίσης για ερασιτεχνική οδήγηση, χάρη στη χρήση ελατηρίων και όχι συστημάτων βασισμένων στον αέρα. Το πιρούνι είναι πλήρως ρυθμιζόμενο, με καλάμια 49 mm ανεστραμμένου τύπου, διαδρομή 310 mm και επικάλυψη Kashima στους εσωτερικούς σωλήνες. Το αμορτισέρ είναι επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο, με διαδρομή τροχού 301 mm. Ο Alessandro Lupino αγωνίστηκε σε ολόκληρο το πρώτο μισό του Ιταλικού Πρωταθλήματος με τις εργοστασιακές αναρτήσεις, επιβεβαιώνοντας την ορθότητα της επιλογής.
 
Όσον αφορά το σύστημα πέδησης, η Ducati συνεργάστηκε – όπως και στις μοτοσυκλέτες δρόμου – με τον μακροχρόνιο συνεργάτη της, Brembo, για την ανάπτυξη κορυφαίων φρένων στο motocross. Μπροστά χρησιμοποιείται πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων και πίσω μονή δαγκάνα ενός εμβόλου. Οι δίσκοι Galfer έχουν διάμετρο 260 mm εμπρός και 240 mm πίσω.
 
Hλεκτρονικά
Η εμπειρία της Ducati στο MotoGP και το Superbike, όπου αποτελεί τεχνολογικό σημείο αναφοράς, επέτρεψε στους τεχνικούς του Borgo Panigale να ενσωματώσουν στη Desmo450 MX ένα πραγματικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, ικανό να προσφέρει οφέλη σε επίπεδο γυρολογίου, ασφάλειας του αναβάτη και εξοικονόμησης ενέργειας κατά την οδήγηση. Σε αντίθεση με τα συστήματα που υπάρχουν σήμερα στην κατηγορία, το Ducati Traction Control (DTC) που εφαρμόζεται στη Desmo450 MX ρυθμίζει την παρεχόμενη ισχύ με βάση την πραγματική ολίσθηση του πίσω τροχού εξασφαλίζοντας έτσι μια αποτελεσματική, άμεση και γραμμική παρέμβαση.
 
Το σύστημα μπορεί να αναγνωρίζει φάσεις οδήγησης στις οποίες δεν πρέπει να ενεργοποιείται – όπως τα άλματα – ώστε να μην περιορίζεται η απόδοση της μοτοσυκλέτας. Επιπλέον, αν ο αναβάτης επιθυμεί σε συγκεκριμένα σημεία της διαδρομής να εκμεταλλευτεί πλήρως την απόδοση του κινητήρα, μπορεί να απενεργοποιήσει προσωρινά το σύστημα με μια ελαφριά πίεση στη μανέτα του συμπλέκτη. Το DTC ενεργοποιείται και πάλι αυτόματα λίγο αργότερα. Το Ducati Traction Control προσφέρει τέσσερα επίπεδα παρέμβασης.
 
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης Launch Control και Engine Brake Control, τα οποία – όπως και το DTC – μπορούν να ρυθμιστούν σε διαφορετικά επίπεδα παρέμβασης και να συνδυαστούν με δύο Riding Modes, προσαρμόσιμα στις ανάγκες του αναβάτη και στα χαρακτηριστικά της πίστας μέσω της εφαρμογής X-Link. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξοπλισμένο με Quickshifter για αλλαγές χωρίς συμπλέκτη κατά την επιτάχυνση.
 
 
Διαστήματα Συντήρησης
Τα διαστήματα συντήρησης έχουν καθοριστεί με στόχο τη μείωση του κόστους χρήσης. Η αντικατάσταση του εμβόλου προβλέπεται κάθε 45 ώρες, μαζί με τον έλεγχο διακένου των βαλβίδων, ενώ το πλήρες service του κινητήρα προτείνεται κάθε 90 ώρες – τιμές που αποτελούν σημείο αναφοράς για την κατηγορία.
 
 
Αξεσουάρ
Χάρη στον κατάλογο Ducati Performance, είναι δυνατή η δημιουργία μιας ρέπλικας της Desmo450 MX που χρησιμοποιούν οι Jeremy Seewer και Mattia Guadagnini στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MXGP. Όλες οι λεπτομέρειες της έκδοσης 450 MX Factory είναι διαθέσιμες μέσω του καταλόγου, με μοναδική εξαίρεση την επίσημη ανάρτηση της Showa, η οποία δεν διατίθεται σε ιδιώτες αναβάτες.
 
Τα ειδικά αξεσουάρ περιλαμβάνουν εργοστασιακά εξαρτήματα κατεργασμένα από συμπαγές υλικό, όπως κέντρα τροχών, τιμονόπλακες, πλήρες σύστημα εξάτμισης ή τελικό εξάτμισης Akrapovič από τιτάνιο και δαγκάνες Brembo Racing. Η λίστα των διαθέσιμων αξεσουάρ θα εμπλουτίζεται διαρκώς.
 
Για την ολοκλήρωση της εμφάνισης τύπου Factory, ο κατάλογος Ducati Performance προσφέρει μια πλήρη συλλογή εξοπλισμού που έχει δημιουργηθεί σε συνεργασία με την Drudi Performance. Το σετ περιλαμβάνει φανέλα, παντελόνι, γάντια και μπότες Alpinestars, κράνος Arai, γιλέκο, softshell και αδιάβροχο μπουφάν Spidi.
 
 
Διαθεσιμότητα
Η Desmo450 MX θα είναι διαθέσιμη σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες από τον Ιούνιο του 2025, ενώ η διανομή στη Βόρεια Αμερική θα ξεκινήσει τον Ιούλιο και στη συνέχεια θα επεκταθεί στον υπόλοιπο κόσμο.
 
Desmo450 MX – Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Χρώμα: Ducati Red
Κύρια στάνταρ χαρακτηριστικά:
Μονοκύλινδρος κινητήρας Desmo450, 449,6 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 63,5 hp στις 9.400 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 53,5 Nm στις 7.500 σ.α.λ.
Πλαίσιο αλουμινίου twin-spar
Ρεζερβουάρ 7,2 λίτρων
Ανάποδο πιρούνι Showa 49 mm, πλήρως ρυθμιζόμενο, διαδρομή 310 mm, επικάλυψη Kashima
Πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ Showa, διαδρομή τροχού 301 mm
Ψαλίδι από χυτό αλουμίνιο
Σύστημα φρένων Brembo με δίσκους Galfer: 260 mm εμπρός / 240 mm πίσω
Ελαστικά Pirelli Scorpion MX32 Mid-Soft, 80/100-21” & 110/90-19”
Τελική μετάδοση με αλυσίδα DID
Ζάντες Takasago Excel με ακτίνες Alpina: 21” x 1.60” και 19” x 2.15”
2 Power Modes, 2 Riding Modes
Ρύθμιση των Riding Modes μέσω της εφαρμογής X-Link
Νέας γενιάς ηλεκτρονικό πακέτο: Ducati Traction Control (DTC), Power Launch, Quick Shift, Engine Brake Control
Αντικατάσταση εμβόλου κάθε 45 ώρες
Έλεγχος βαλβίδων κάθε 45 ώρες
 

GORGOLIS
KTM