Τα 5 πιο γρήγορα Scrambler στο 0-100χλμ/ω
Με δικύλινδρους κινητήρες από 650 έως και 1.200cc
Πιάνουν τα 100χλμ/ω σε 4,2 με 5 δευτερόλεπτα
Η επιλογή κρίνεται σε μεγάλο βαθμό από την αισθητική
Με τροχούς τουλάχιστον 18 ιντσών εμπρός και μικτής χρήσης ελαστικά
DUCATI: Multistrada V2 & V2S, με όφελος 1.500e
Με δικύλινδρους κινητήρες από 650 έως και 1.200cc
Η κατηγορία των scrambler μοτοσυκλετών παντρεύεται πολύ συχνά με εκείνη των retro, αφού γεννήθηκε μέσα από τους αγώνες scrambling που ξεκίνησαν στο Ηνωμένο Βασίλειο στις αρχές του 20ου αιώνα. Η απήχησή τους οφείλεται μάλλον στην αναζήτηση του μοτοσυκλετιστικού κοινού, εκείνων των πιο απλών μοτοσυκλετών του παρελθόντος που είχαν πιο "στρογγυλεμένες" επιφάνειες και πιο λιτή εμφάνιση με τους κινητήρες να μην είναι καλυμμένοι από πλαστικά μέρη και τον προσανατολισμό τους να είναι μικτής χρήσης. Συγκεντρώσαμε σε μία λίστα τα 5 πιο γρήγορα Scrambler που μετρήσαμε στο 0-100χλμ/ω και εξοπλίζονται όλα με κινητήρες από τα 649 έως και τα 1222cc με δύο κυλίνδρους εν σειρά ή σε διάταξη V για το Ducati, του οποίου ο L-Twin σε αντίθεση με τους υπόλοιπους υδρόψυκτους, είναι αεροελαιόψυκτος.
Πιάνουν τα 100χλμ/ω σε 4,2 με 5 δευτερόλεπτα
Μάρκα | Τιμή | Κυβικά | Ισχύς Hp | Ροπή Nm | 0 - 100 Km/h (sec.) | Μέση Κατανάλωση |
---|---|---|---|---|---|---|
DUCATI SCRAMBLER FULL THROTTLE | 13.600 | 803 | 73 | 65 | 4,2 | 5,9 |
TRIUMPH SCRAMBLER 1200XC | 14.990 | 1200 | 90 | 110 | 4,5 | 6,2 |
BRIXTON CROMWELL 1200 | 9.995 | 1222 | 83 | 108 | 4,6 | 5,5 |
MOTO MORINI SEIEMMEZZO SCR | 7.690 | 649 | 61 | 54 | 4,8 | 5,8 |
CFMOTO CL-X 700 HERITAGE | 6.390 | 693 | 74 | 61 | 5 | 5,8 |
Οι επιδόσεις μίας μοτοσυκλέτας αποτελούν για πολλούς ένα από τα πιο σημαντικά της στοιχεία της, καθώς οι γρήγορες επιταχύνσεις και οι υψηλές ταχύτητες χαρίζουν δόσεις αδρεναλίνης που δύσκολα μπορούν να συγκριθούν με οτιδήποτε άλλο. Στην Scrambler κατηγορία όμως, φαίνεται πως το ζητούμενο είναι περισσότερο η καλή ποιότητα κύλισης και η άνετη βόλτα. Η επιτάχυνση στα 100χλμ/ω όμως από στάση, θα αποτελεί πάντοτε ένα νούμερο, το οποίο αδιαμφισβήτητα θα "ταλανίζει" το μυαλό ενός πιθανού αγοραστή. Ανάμεσα από τα 5 μοντέλα της λίστας, το Ducati Scrambler Full Throttle με τους 73 "ζωηρούς" ίππους (του οποίου η βάση είναι ίδια με τα υπόλοιπα scrambler της ιταλικής μάρκας), πετυχαίνει την πιο γρήγορη επιτάχυνση, αφού στις μετρήσεις του Moto Τρίτη χρειάστηκε μόλις 4,2δ για να φτάσει τα 100χλμ/ω. Στην δεύτερη θέση, συναντάμε μία "γενναιόδωρη" αύξηση 397 κυβικών εκατοστών και επακολούθως της ροπής κατά 55 Nm, με το Scrambler 1200 XC της Triumph να ολοκληρώνει το 0-100 σε 4,5δ. Το βάθρο κλείνει με τον μεγαλύτερο σε κυβισμό κινητήρα στα 1.222cc, ο οποίος ανήκει στο Brixton Cromwell 1200 και το ωθεί στα 100χλμ/ω από στάση σε 4,6δ. Στην 4η και 5η θέση παρά τους αρκετά μικρότερους κινητήρες τους, συναντάμε τα Moto Morini Seiemmezzo και CFMOTO CL-X 700 Heritage με χρόνους στα 4,8 και 5δ αντίστοιχα.
To Ducati Scrambler Full Throttle ολοκληρώνει το 0-100χλμ/ω σε μόλις 4,2δ
Η επιλογή κρίνεται σε μεγάλο βαθμό από την αισθητική
Ομολογουμένως το κοινό των Scrambler και Retro μοτοσυκλετών είναι μικρότερο από εκείνο των απλών Naked και Sport Touring και αποτελείται από αναβάτες που νοσταλγούν την εμφάνιση των μοτοσυκλετών παλαιότερων δεκαετιών. Για αυτό λοιπόν τον λόγο πολλές φορές η επιλογή τους κρίνεται σε μεγάλο βαθμό από τις αισθητικές τους προτιμήσεις, την εταιρεία που μπορεί να προτιμούν με βάση την ιστορία της ή την ιστορική πορεία του ίδιου του μοντέλου. Μπορεί τα μοντέλα να έχουν μεγάλες αποκλίσεις στον κυβισμό, αλλά οι επιταχύνσεις τους έχουν μόλις 0,8 δευτερόλεπτα διαφορά από την πιο γρήγορη στην πιο αργή. Η επιλογή μπορεί επίσης να κριθεί από τον κυβισμό, καθώς μεγάλη σημασία δίνεται και στην απόδοση της ροπής από πολλούς αναβάτες. Αυτοί λοιπόν θα έκλιναν περισσότερο προς τα Brixton και Triumph, ενώ εκείνοι που θα αναζητούσαν μία πιο σπορ συμπεριφορά αλλά και εμφάνιση, θα πήγαιναν προς τις άλλες τρεις επιλογές.
Με τροχούς τουλάχιστον 18 ιντσών εμπρός και μικτής χρήσης ελαστικά
Την εποχή που λάμβαναν μέρος οι αγώνες Scrambling οι δρόμοι δεν ήταν ασφαλτοστρωμένοι και φαίνεται πως οι μόνοι κανόνες ήταν οι εξής: "Από αυτό το σημείο έως εκείνο στον λιγότερο δυνατό χρόνο". Έτσι λοιπόν έχει καθιερωθεί να έχουν μεγαλύτερους εμπρός τροχούς οι μοτοσυκλέτες της Scrambler κατηγορίας, αφού προορίζονται για μικτή χρήση με τα 4 μοντέλα της λίστας να έχουν 18 ιντσών τροχό και το Triumph 21 ιντσών εμπρός. Δεν θα κάνεις τρελά "ακροβατικά" με μία scrambler μοτοσυκλέτα στο χώμα όπως με ένα motocross αλλά δεν είναι και αυτός ο σκοπός τους. Μπορούν απλώς να κινηθούν σε όλα τα εδάφη και να σε ταξιδέψουν όπου επιθυμείς. Παράλληλα, εξοπλίζονται με μοντέρνα χαρακτηριστικά όπως ψηφιακές οθόνες αλλά διατηρούν στοιχεία που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του κλασσικού τους σχεδιασμού όπως τα κυκλικά όργανα και οι στρογγυλοί καθρέπτες. Με τον ηλεκτρονικό ψεκασμό, οι καταναλώσεις τους κυμαίνονται από τα 5,5 έως και τα 6,2λ/100χλμ και είναι μοτοσυκλέτες τις οποίες μπορείς άνετα να οδηγείς καθημερινά αλλά και να επιδοθείς σε εξορμήσεις μαζί τους.