Γιατί οι Adventure/Τouring μοτοσυκλέτες έχουν γίνει τόσο δημοφιλείς;

Γιατί οι Adventure/Τouring μοτοσυκλέτες έχουν γίνει τόσο δημοφιλείς;

Κοιτώντας τα στοιχεία των ταξινομήσεων, μήνα με το μήνα, έτος με το έτος, ένα ξεκάθαρο μοτίβο έχει αρχίσει και εμφανίζεται. Οι μοτοσυκλέτες που κυριαρχούν αυτή τη στιγμή είναι οι Adventure/Touring, όλων των μεγεθών και ειδών, με τις υπόλοιπες κατηγορίες να ακολουθούν ασθμαίνοντας.


Οι πρώτες adventure μοτοσυκλέτες εμφανίστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 1980 και ήταν ουσιαστικά η street legal μεταφορά των αγωνιστικών μοτοσυκλετών που πάλευαν στους αμμόλοφους της Σαχάρας κατά το Rally Paris - Dakar. Η ιδέα ήταν απλή. Μια μοτοσυκλέτα crossover, η οποία μπορεί να κυκλοφορήσει στην πόλη, αλλά μπορεί να σε πάει και στο βουνό, ακόμα και σε πιο στενούς χωματόδρομους, το Σαββατοκύριακο ή κατά τη διάρκεια της άδειας.



Και ενώ, ειδικά στην ελληνική αγορά, αυτές οι μοτοσυκλέτες είχαν πάντα ένα καλό (τηρουμένων των αναλογιών) μερίδιο αγοράς, τα πράγματα τα τελευταία χρόνια έχουν ξεφύγει, καθώς αν κοιτάξει κανείς τις τωρινές ταξινομήσεις, 8 από τις 10 πρώτες μοτοσυκλέτες είναι Adventure/Touring. Ποιοι είναι λοιπόν οι λόγοι για αυτή την καθολική αποδοχή της Adventure ως «Η μοτοσυκλέτα».
 

Μια μηχανή να τα κάνει όλα


Η οικονομική κρίση που ξεκίνησε το 2008 και, ας είμαστε ειλικρινείς, συνεχίζεται απλά σε πιο ήπιο βαθμό, άλλαξε τα πάντα στον κόσμο γύρω μας. Η μοτοσυκλέτα δεν θα μπορούσε να μείνει ανέγγιχτη από το κύμα που έφερε η κατάρρευση της τράπεζας Lehman Brothers το 2008 - η πρώτη νιφάδα χιονιού που κατρακυλώντας έγινε χιονοστιβάδα. Οι εποχές που ο κάθε αναβάτης μπορούσε να αγοράσει (και να συντηρήσει) πολλές μοτοσυκλέτες πέρασαν ανεπιστρεπτί. Δεν υπάρχει πια ο γείτονας που έχει ένα σκούτερ για τα καθημερινά, μια Adventure για την άδεια και ένα Supersport για να βγάζει γούστα στα Μέγαρα και στις Σέρρες.

Η καθίζηση της οικονομίας βύθισε βίαια την αγορά σε μια περίεργη δυϊκότητα, όπου όλοι – ή σχεδόν όλοι – έμειναν με μια μοτοσυκλέτα, η οποία μάλιστα έπρεπε να τα κάνει όλα. Μεγάλο μερίδιο στράφηκε στα σκούτερ, καθώς ήταν βολικά για μέσα στην πόλη, πιο ευκολοδήγητα και φθηνά (τότε).

Μια άλλη κατηγορία πήγε στις Adventure, γιατί αντικειμενικά μπορούσαν όντως να κάνουν τα πάντα. Μπορούσες να πας στη δουλειά, στη βραδινή έξοδο, στην εκδρομή του Σαββατοκύριακου και σε μεγάλα ταξίδια στην άδεια, ενώ ένιωθες ακόμα ότι οδηγείς μοτοσυκλέτα. Και μπορούσες αυτά να τα κάνεις με άνεση.


 

Ανεση και Εργονομία


Και έτσι φτάνουμε στο δεύτερο στοιχείο. Ακριβώς επειδή αυτές οι μοτοσυκλέτες σχεδιάστηκαν για να γράφουν χιλιόμετρα επί χιλιομέτρων, έχουν μια θέση οδήγησης που είναι πιο «φυσική» για όλους, με τη σέλα να είναι πιο άνετη από άλλες κατηγορίες, ενώ οι ψηλοί ανεμοθώρακες, οι χούφτες και τα πλαστικά που εκτρέπουν τον αέρα έκανε την οδήγησή τους πιο ξεκούραστη και λιγότερο επηρεαζόμενη από τις καιρικές συνθήκες (όσο γίνεται αυτό σε μια μοτοσυκλέτα).



Από την άλλη οι βαλίτσες τους, εργονομικά μελετημένες, μπορούσαν να κουβαλήσουν άνετα περισσότερα μπαγκάζια από ότι άλλες μοτοσυκλέτες, που σημαίνει ότι από μια ηλικία και πάνω (ή από ένα επίπεδο αναγκών και επιθυμιών και πάνω) οι Adventure έγιναν ολίγον τι μονόδρομος για πολλούς αναβάτες ακόμα και σε μικρά ταξίδια.
 

Επιδόσεις και Εξοπλισμός


Τα κορυφαία Adventure (καθώς οι εταιρείες ακολουθώντας την αγορά έριξαν βάρος σε αυτή την κατηγορία) είναι αυτή τη στιγμή το απαύγασμα της τεχνολογίας στο χώρο της μοτοσυκλέτας.



Όλες οι εταιρείες χρησιμοποιούν έναν πακτωλό χρημάτων για να αναπτύξουν και να εξοπλίσουν τις ναυαρχίδες τους και – όπως είναι λογικό σε ένα βαθμό – ζητάνε από τον αναβάτη αυτά τα χρήματα για να του διαθέσουν τη νέα τους μοτοσυκλέτα. Από άποψη εξοπλισμού και επιδόσεων αυτή τη στιγμή η κατηγορία Adventure βρίσκεται πολύ ψηλά, φτιάχνοντας ίσως τις σωστές αναλογίες για το χρυσό τρίγωνο επιδόσεων – εξοπλισμού – άνεσης. Μένει η τιμή.
 

Συνέχεια του άρθρου >>>