Το επόμενο έτος είναι ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία των σπορ μοτοσυκλετών, καθώς το 2024 θα σηματοδοτήσει 40 χρόνια από τότε που η Suzuki παρουσίασε για πρώτη φορά το νέο πρότυπο sportbike που παραμένει σε χρήση μέχρι σήμερα—έναν εγκάρσιο τετρακύλινδρο κινητήρα σε πλαίσιο αλουμινίου—και το όνομα "GSX-R" που συνόδευε αυτή την καινοτομία. Τώρα, μια νέα αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας υπαινίσσεται ότι έρχονται αλλαγές για την GSX-R1000, τουλάχιστον στον τομέα των αεροδυναμικών.
Αν και η GSX-R750 του 1985 πιστώνεται συχνά με την επινόηση της σύγχρονης φόρμουλας superbike, το μοτίβο καθιερώθηκε πραγματικά ένα χρόνο νωρίτερα με ένα μοντέλο 400cc που βγήκε μόνο στην ιαπωνική αγορά, το οποίο απλά ονομαζόταν GSX-R.
Η απόφαση της Suzuki να εγκαταλείψει τα MotoGP στα τέλη του 2022, έχοντας ήδη σταματήσει τις εργοστασιακές αγωνιστικές προσπάθειές της στα Superbikes το 2015, ήρθε παράλληλα με το τέλος των εργοστασιακών προσπαθειών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Endurance και στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Superbike, μια ξεκάθαρη και γενική απόφαση απόσυρσης από τους αγώνες, που ήταν το βασικό πεδίο ανάπτυξης της GSX-R. Η τρέχουσα έκδοση της GSX-R1000 - σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη από το 2017 - έχει καθυστερήσει να ανανεωθεί, όχι μόνο για να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά της στον εκθεσιακό χώρο αλλά και για να επιτρέψει στο μοντέλο να επιστρέψει στην αγορά στην Ευρώπη , όπου αποσύρθηκε από την πώληση στα τέλη του περασμένου έτους χάρη στη μη συμμόρφωση με τα τελευταία όρια εκπομπών ρύπων του Euro 5.
Το νέο αεροδυναμικό εξάρτημα
Μια νέα αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από τη Suzuki δείχνει ότι ενώ το ενδιαφέρον της εταιρείας για τους αγώνες φαίνεται να είναι στο χαμηλότερο επίπεδο όλων των εποχών, οι μηχανικοί εξακολουθούν να αναπτύσσουν νέα τεχνολογία για το superbike μοντέλο τους. Η σχεδίαση δείχνει συγκεκριμένα μια καινοτόμο φιλοσοφία φέρινγκ που υπόσχεται να βελτιώσει την ψύξη και να μειώσει την αντίσταση, και ενώ τα σχέδια δεν περιλαμβάνουν πολλές λεπτομέρειες της μοτοσυκλέτας στην οποία εφαρμόζεται η ιδέα, το σχήμα του κινητήρα και του πλαισίου ταιριάζουν με αυτά της GSX-R1000 .
Η νέα ιδέα είναι να βελτιωθεί η ροή του αέρα στο ψυγείο, ακριβώς πίσω από τον μπροστινό τροχό, καθαρίζοντας το πέρασμά μεταξύ της πάνω πλευράς του μπροστινού φτερού και της κάτω επιφάνειας του φέρινγκ. Σε οποιαδήποτε συμβατική μοτοσυκλέτα, η επιφάνεια κάτω από τη μύτη, πίσω από τον προβολέα, έχει αναπόφευκτα μια οπή με διάκενο από όπου περνάει το πιρούνι. Αυτό το κενό πρέπει να είναι αρκετά μεγάλο ώστε το τιμόνι να στρίβει και αυτό σημαίνει ότι μέρος του αέρα που περνά πάνω από τον μπροστινό τροχό θα αναρροφηθεί από εκεί αντί να κατευθυνθεί προς το ψυγείο.
Η λύση της Suzuki στο πρόβλημα είναι απλώς να καλύψει αυτήν την τρύπα με ένα "καπάκι" σε σχήμα δίσκου, κατασκευασμένο σε δύο μέρη, ώστε να μπορεί να συσφίγγεται γύρω από τα πόδια των πιρουνιών, ενώ το όλο σύστημα μπορεί να στρίβει μαζί με το τιμόνι. Η συναρμογή του στη μοτοσυκλέτα δημιουργεί ένα λείο κανάλι για να κατευθύνει τον αέρα προς τα κάτω, στο ψυγείο.
Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας κάνει συγκεκριμένη αναφορά στο γεγονός ότι αυτό το σύστημα λαμβάνει υπόψη του τους προβολείς, παρόλο που δεν απεικονίζονται στα σχέδια, δείχνοντας ότι το σχέδιο προορίζεται για μια μοτοσυκλέτα που βγάζει έγκριση τύπου και κυκλοφορεί στο δρόμο.
Να περιμένουμε μια νέα έκδοση GSX-R 1000 στην Ευρώπη;
Η GSX-R1000 ήταν υπερσύγχρονη κατά το λανσάρισμά της το 2017, αλλά σήμερα έχει μείνει πίσω, ιδιαίτερα όσον αφορά την αεροδυναμική. Οι περισσότεροι από τους κύριους αντιπάλους της έχουν υιοθετήσει φτεράκια εμπνευσμένα από τα MotoGP, για παράδειγμα. Λόγω του γεγονότος ότι η τρέχουσα έκδοση του κινητήρα δεν μπορεί να πάρει έγκριση Euro 5, υπάρχουν πολλοί λόγοι να πιστεύουμε ότι μια νέα έκδοση είναι στα σκαριά. Γνωρίζουμε από τη μακροχρόνια ανάπτυξη των GSX-8S και V-Strom 800 ότι οι πατέντες της Suzuki εμφανίζονται συχνά αρκετά χρόνια πριν από την κυκλοφορία των μοντέλων παραγωγής. Είδαμε για πρώτη φορά τον κινητήρα GSX-8S σε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το 2020, περισσότερα από δύο χρόνια πριν από την κυκλοφορία του.
Ενώ η Suzuki αυτή τη στιγμή απέχει από τους αγώνες δρόμου, η εταιρεία έχει μια ισχυρή αίσθηση της ιστορίας. Μόλις κυκλοφόρησε μια περιορισμένη έκδοση του Hayabusa για να σηματοδοτήσει την 25η επέτειο αυτού του μοντέλου, επομένως είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι τα 40 χρόνια GSX-R θα περάσουν χωρίς να γιορταστούν με κάποιο τρόπο. Και μια αναζωογονημένη GSX-R1000 θα ήταν ένας τέλειος τρόπος.