Ακτινωτή ζάντα 19 ιντσών μπροστά, ελαστικά on-off, ανάρτηση με μεγάλη διαδρομή και δικύλινδρος κινητήρας 500 κ.εκ.. Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά του νέου Honda Dominator 500 T. Όμως μην ξεσηκώνεσαι για να την αποκτήσεις, διότι δεν πρόκειται για την αναβίωση του θρυλικού μοντέλου με τις ευλογίες της επίσημης εταιρείας, αλλά για το όραμα του ανεξάρτητου σχεδιαστή Oberdan Bezzi.
Πως θα μπορούσε να είναι το Honda Dominator σήμερα
Το Honda NX 650 Dominator είναι μια μοτοσυκλέτα που σίγουρα δεν χρειάζεται συστάσεις. Ήταν ένα εμβληματικό μοντέλο στη γκάμα του κατασκευαστή με έδρα το Τόκιο, ένα «ασφάλτινο» enduro που εφοδιάζονταν με έναν μονοκύλινδρο κινητήρα 644 κ.εκ, γράφοντας με χρυσά γράμματα το όνομα του στο βιβλίο της ιστορίας και παραμένοντας για 14 χρόνια (1988-2002) σε γραμμή παραγωγής.
Αρκετοί οραματίζονται την επιστροφή του, ένας την αποτύπωσε και στο χαρτί
Μπορεί να έχουν περάσει πάνω από 20 χρόνια από την παύση του, αλλά αρκετοί είναι εκείνοι που οραματίζονται την επιστροφή του θρυλικού μοντέλου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ο ανεξάρτητος σχεδιαστής Oberdan Bezzi, ο οποίος δεν έμεινε στα λόγια, αλλά προχώρησε ένα βήμα παρακάτω, περνώντας τη σκέψη του σε χαρτί για το πως θα μπορούσε να είναι το νέο Honda Dominator 500 Τ.
Με 2 κύλινδρο κινητήρα και πιο ταξιδιάρικο χαρακτήρα
Σύμφωνα με το σχεδιαστή, το Dominator έχει αφήσει στο παρελθόν τον μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα των 650 κ. εκ και πλέον παίρνει κίνηση από έναν δικύλινδρος κινητήρας 500 κ.εκ., ο οποίος μοιάζει αρκετά με το μοτέρ του CB 500Χ και του CL 500, ενώ σύμφωνα με τον Oberdan Bezzi έχει δεχτεί τις κατάλληλες ρυθμίσεις για να ταιριάζει στο χαρακτήρα του μοντέλου. Μάλιστα οι 2 κύλινδροι θα επέτρεπαν μια πιο φιλική συμπεριφορά όσο αφορά τους κραδασμούς και θα έκλειναν το μάτι στις μεσαίες και μεγάλες διαδρομές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στο Dominator.
Με 19αρη μπροστινό τροχό κι αναρτήσεις για «χώμα»
Η «διάθεση» για ελαφριά εκτόςδρόμουχρήση είναι αυξημένη χάρη στους ακτινωτούςτροχούς -με τον μπροστά να φτάνει τις 19 ίντσες- τα on-off ελαστικά και την ανάρτηση με μεγάλες διαδρομές.
Με εμφάνιση του σήμερα
Η σχεδιαστική φιλοσοφία του απέχει αρκετά από εκείνη των τελευταίων μοντέλων που βγήκαν από το εργοστάσιο της Honda, κάτι απόλυτα φυσιολογικό, μιας και μέσα στις 2 δεκαετίες από την παύση παραγωγής του έχουν αλλάξει αρκετά. Το Dominator του Oberdan Bezzi διαθέτει μια δυναμική και ταυτόχρονα ελαφριά εμφάνιση, με μονοκόμματη σέλα και τριγωνική εργονομία που επιτρέπει μια πιο χαλαρή θέση οδήγησης.
Σύμφωνα με τον άνθρωπο που την «δημιούργησε», το συγκεκριμένο μοντέλο έχει σχεδιαστεί με στόχο να διαθέτει διαχειρίσιμη ισχύ και χαμηλό βάρος, ώστε να μπορεί να απευθυνθεί στο πιο άπειρο και νεανικό κοινό που επιθυμεί μια πραγματική συνολικά μοτοσυκλέτα.
Δυστυχώς όπως προείπαμε δεν πρόκειται για επίσημη δημιουργία της Honda, αλλά για το όραμα ενός ανεξάρτητου σχεδιαστή.
Μήπως πρέπει το Dominator να ξαναβγεί;
Ανεπίσημο σχέδιο ξυπνάει τις αναμνήσεις!
Με 2κύλινδρο κινητήρα και 19αρη τροχό.
Εμφάνιση στο σήμερα και θέση οδήγησης για μεγάλες αποστάσεις.
Πώς σου φαίνεται;