Η δοκιμή της Honda X-ADV

Η δοκιμή της Honda X-ADV

Η δοκιμή της Honda X-ADV

Οδηγώντας – Κλέβει την παράσταση

Μετά την παρουσίαση του μοντέλου που οργάνωσε η Honda και έλαβε μέρος στο ξενοδοχείο Divani στο Καβούρι, είχα την τύχη να παραλάβω το νέο Χ-ADV για την συνολική δοκιμή του. Οφείλω να ομολογήσω ότι μου άρεσε πολύ σχεδιαστικά και την θεωρώ από τις ομορφότερες μοτοσυκλέτες που μπορεί κάποιος να αποκτήσει. Από όποια μεριά και αν την κοιτάξεις, εκπέμπει την εικόνα συμπαγούς κατασκευής συνδυασμένη με adventure χαρακτηριστικά. Η πρώτη ευχάριστη έκπληξη έρχεται με τη θέση οδήγησης.

Κάθεσαι όρθιος έχοντας αυξημένη ορατότητα, με τα χέρια σου να είναι στην ιδανική απόσταση από το αλουμινένιο τιμόνι, ενώ τα πόδια έχουν πολλαπλές θέσεις που μπορούν να τοποθετηθούν πάνω στα μεγάλα μαρσπιέ που παραπέμπουν σε scooter και θυμίζουν σκαλοπάτια από SUV αυτοκίνητο. Οι πολλές θέσεις που μπορείς να αλλάξεις μέχρι να βρεις αυτή που σε βολεύει, τονίζουν την αυξημένη εργονομία του μοντέλου. Το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 820 χιλιοστά και προσφέρει εύκολη πρόσβαση στο έδαφος για τους περισσότερους τύπους αναβατών. Τα όργανα παραμένουν ευανάγνωστα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, ασφάλτινες ή χωμάτινες. Το άριστο ζύγισμα του πλαισίου, η ιδανική κατανομή βάρους  και η ελαφριά αίσθηση που αποκομίζεις, είναι το επόμενο πράγμα που σε εντυπωσιάζει. Η Honda έχει κάνει εξαιρετική δουλειά και το X-ADV κρύβει καλά τα κιλά του, παραμένοντας ευέλικτο και άμεσο σε κάθε είδους ελιγμό. Αλλάζει ταχύτητα κατευθύνσεις χωρίς δισταγμό και  το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού διευκολύνει στις επιτόπιες μανούβρες. 

Η κίνηση στην πόλη είναι μια συνηθισμένη διαδικασία ρουτίνας για το X-ADV, που παίρνει άριστα στο αστικό πεδίο, καθώς παραμένει άνετο και απολαυστικό. Το μοναδικό μειονέκτημα είναι οι ερωτήσεις απορίας και οι εκφράσεις θαυμασμού από τους υπόλοιπους αναβάτες, σε κάθε φανάρι που θα σταματήσεις. Ο κινητήρας με τον εξαιρετικό ήχο που θυμίζει δικύλινδρο V-Twin, αναβλύζει ροπή, την ώρα που το αυτόματο κιβώτιο κάνει όλη τη δουλειά για σας. Μπορεί στα χαρτιά να μην ακούγεται τόσο δυνατός, όμως το επανασχεδιασμένο DCT που κάνει τις αλλαγές σχέσεων σε πιο ψηλές στροφές, σε συνδυασμό με τον πίσω 15άρη τροχό, αρκούν για γρήγορες προσπεράσεις και ικανοποιητικές επιταχύνσεις. Ο αναβάτης έχει στη διάθεση του τέσσερις επιλογές για την αλλαγή σχέσεων με το πιο σπορ S3 να εκμεταλλεύεται όλο το φάσμα στροφών. 

Η εναλλαγή γίνεται μέσω ενός διακόπτη στο δεξί μέρος του τιμονιού, ενώ υπάρχει η δυνατότητα για ημιαυτόματη λειτουργία με ανεβοκατέβασμα σχέσεων, αποκλειστικά από τον αναβάτη με τα πλήκτρα + και –, που βρίσκονται στα αριστερά του τιμονιού. Έξω από τα όρια της πόλης, το X-ADV μπορεί να ταξιδέψει με ευκολία όπου εσείς του ζητήσετε. 

Ο άνετος και περιπετειώδης χαρακτήρας του, θα σας συντροφεύσει σε κάθε σας εξόρμηση. Οι προστατευτικές χούφτες  διώχνουν αέρα και νερό, η ζελατίνα παρέχει επαρκή προστασία από τον αέρα και η όρθια θέση οδήγησης κρατάει ξεκούραστο τον αναβάτη για μακρινές διαδρομές. Μάλιστα παραμένει σταθερό και ακλόνητο σαν βράχος μέχρι την τελική ταχύτητα των 190 χιλιομέτρων. Εξίσου καλά τα καταφέρνει και σε στριφτερές διαδρομές, όπου παραμένει σταθερό και με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Και αν θελήσετε χώμα εκεί θα ξεδιπλώσει τις αρετές του. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος το κάνει ιδανικό για εκτός δρόμου διαδρομές. Το καλοζυγισμένο πλαίσιο συνεισφέρει τα μάλα και στο χωμάτινο τερέν, με το X-ADV να είναι απόλυτα φιλικό και εύχρηστο, δείχνοντας τις on-ff καταβολές του. Οι αναρτήσεις επιτελούν εξαιρετικό έργο στην διαμόρφωση της  σπορ οδικής συμπεριφοράς και της κορυφαίας ποιότητας κύλισης. Απορροφούν και καταπίνουν κάθε είδους ανωμαλίες του οδοστρώματος και σιδερώνουν τον δρόμο, προσφέροντας παντού και πάντα άνεση, σταθερότητα και ασφάλεια, ενώ ακόμα και στο χώμα έχουν εκπληκτική συμπεριφορά, αντάξια ενός adventure μοντέλου. 

Τα φρένα  είναι αρκετά δυνατά με καλή αίσθηση και στέκονται στο ύψος των περιστάσεων. Μόνο ο πίσω δίσκος εμφάνισε μικρά σημάδια κόπωσης, μετά από εξαντλητική δοκιμή στο χώμα, χωρίς ωστόσο να μας δημιουργήσει περαιτέρω προβλήματα. Το X-ADV είναι πολύ οικονομικό και η μέση κατανάλωση των 4,7 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα σε συνδυασμό με το 13 λίτρων ρεζερβουάρ, εξασφαλίζει αραιά διαστήματα επισκέψεων για ανεφοδιασμό.