Στο δρόμο
Στο δρόμο
Στο δρόμο
Στο δρόμο
Στο δρόμο
Στο δρόμο
  • Στο δρόμο
  • Στο δρόμο
  • Στο δρόμο
  • Στο δρόμο
  • Στο δρόμο
  • Στο δρόμο

Στο δρόμο

Σε μια ήδη καταξιωμένη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία των adventure σαν το KTM 1290 Super Adventure S αρκούν μικρές βελτιώσεις για να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί. Η θέση οδήγησης σε τοποθετεί «μέσα» στη μοτοσυκλέτα με τον κορμό σε όρθια θέση και κοντά στο φαρδύ τιμόνι, αναμειγνύοντας αριστοτεχνικά σπορ και τουριστικά στοιχεία. Τα πόδια δεν σχηματίζουν άβολες γωνίες και θα πατήσουν σχετικά άνετα στο έδαφος, παρά τα 849 χιλιοστά ύψους της σέλας. Αυτό σημαίνει εύκολες μετακινήσεις όταν η μοτοσυκλέτα κινείται με ελάχιστα ή καθόλου χιλιόμετρα, σωτήριο μέσα στην κίνηση της πόλης με το μεγάλο On-Off. Η ελαφριά αίσθηση είναι ευεργετική στους ελιγμούς. Τιμόνι που κόβει αρκετά, ροπάτο μοτέρ στα χαμηλά και comfort ρυθμίσεις στην ανάρτηση, ανεβάζουν την φιλικότητα στο ζενίθ. Ο γνωστός και μη εξαιρετέος LC8 παραμένει στους 160 ίππους, αλλά αυτοί είναι υπεραρκετοί για να κινούν αστραπιαία το 1290 σε κάθε άνοιγμα του δεξιού γκριπ. Κάτι που μαρτυρούν και οι μετρήσεις μας, με το V-Box να δείχνει 3,34 δεύτερα για το 0-100 και 3,4 για  60-120χλμ./ώρα. Η ροπή αποδίδεται με ακαριαίο τρόπο αλλά η αναθεωρημένη γεωμετρία του πλαισίου χαλιναγωγεί τα άγρια ένστικτα του μεγάλου adventure.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »




Τα ηλεκτρονικά βοηθήματα δουλεύουν υπερωρίες, όμως δρουν αθόρυβα στο παρασκήνιο, χωρίς να σου κόβουν την αίσθηση της οδηγικής απόλαυσης και αυτό είναι που τα κάνει τόσο ξεχωριστά. Ειδικά η παρουσία του traction control -μπορεί να ρυθμιστεί η ευαισθησία του από τα πλήκτρα + και – στο τιμόνι – είναι διακριτικότατη και είναι από τις λίγες μοτοσυκλέτες που δεν χρειάζεται να το απενεργοποιήσεις όταν θέλεις να πάρεις το maximum των δυνατοτήτων. Το βασικό προσόν του 1290 SAS είναι ο αριστοτεχνικός ο τρόπος με τον οποίο μεταλλάσσεται από γνήσιο χιλιομετροφάγο σε αδηφάγο στροφοκυνηγό και τούμπαλιν. Φορώντας το τουριστικό του «κουστούμι» θα σε συντροφεύσει ως την άκρη του κόσμου, χωρίς ενδοιασμούς. Σε μεγάλες οδούς και αυτοκινητόδρομους απολαμβάνεις την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, σωστή ανεμοκάλυψη από τη ρυθμιζόμενη ζελατίνα και εξοπλιστικές ανέσεις με αποκορύφωμα το αναβαθμισμένο σύστημα πλοήγησης.  Με ταχύτητες κοντά στα 140-160 χλμ/ώρα, καλύπτεις αδιάκοπα αποστάσεις κρατώντας την κατανάλωση χαμηλά, ενώ η σταθερότητα του μοντέλου αποτελεί σημείο αναφοράς μέχρι και την τελική ταχύτητα των 250+ χιλιομέτρων -το σταμπιλιζατέρ της WP, κάνει άριστη δουλειά στα πολλά-, κάτι πολύ σημαντικό αν σκεφτούμε την κατηγορία στην οποία εντάσσεται.



Εξίσου καλά τα καταφέρνει και στο χώμα με τις μεγάλες διαδρομές των αναρτήσεων και τις off-road ρυθμίσεις σε κινητήρα να δίνουν το στίγμα σε off-road περιβάλλον. Ο ασφάλτινος προσανατολισμός τροχών-ελαστικών θέτει τους όποιους περιορισμούς, με την έκδοση R να παραμένει η κατάλληλη επιλογή για όσους κινούνται περισσότερο εκτός δρόμου. Φυσικά η Ready to Race φιλοσοφία είναι πανταχού παρούσα ανεξάρτητα από τον adventure χαρακτήρα του και το 1290 ορέγεται φιδίσιες διαδρομές για να ξεδιπλώσει την σπορ πλευρά του. Χάρη στο εξαιρετικό ζύγισμα και την κοφτερή γεωμετρία, εκτελείς χειρισμούς ακριβείας εισπράττοντας τόνους ανατροφοδότησης από την ανάρτηση της WP.  Διαβάζει αυτόματα το δρόμο, ενώ αν «παίξεις» με ξεχωριστή ρύθμιση σε πιρούνι και αμορτισέρ την φέρνεις εύκολα στα μέτρα σου. Σύμμαχοι στην σπορ αλλά και ασφαλή οδήγηση, και τα πολύ δυνατά φρένα που επιβραδύνουν το μεγάλο on-off σε χρόνο dt, με το 100-0 να ολοκληρώνεται σε μόλις 42,75 μέτρα. 

Σελίδα 1ΚΤΜ 1290 Super Adventure S 2023 - Test
Σελίδα 2Εμφάνιση – Ποιότητα κατασκευής
Σελίδα 3Aνεση – Εργονομία
Σελίδα 4Κινητήρας - Ηλεκτρονικά
Σελίδα 5Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
Σελίδα 6Στο δρόμο
Σελίδα 7Συμπέρασμα
Σελίδα 8Τεχνικά χαρακτηριστικά