Μήπως πετάς τα λεφτά σου στις αλλαγές λαδιών;

Χαρίζεις φράγκα στον μάστορα σου αλλάζοντας τα λάδια σου κάθε 5.000 χιλιόμετρα, επειδή «έτσι έμαθες» ή «δεν αντέχουν άλλο τα λάδια»; Αναθεώρησε τώρα!
Ένας από τους μύθους που διαιωνίζεται ακόμα μεταξύ των μοτοσυκλετιστών, είναι ότι τα λάδια πρέπει να αλλάζονται «κάθε 5.000 χιλιόμετρα αυστηρά» ενώ σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεπεράσουν τις 10.000 χιλιόμετρα σε χρήση… Αυτά τα στοιχεία όμως δεν έχουν κανένα απολύτως αντίκρισμα στη σημερινή εποχή, καθώς έχουν αλλάξει πολλά πράγματα στους κινητήρες και στα λιπαντικά. Τι ισχύει λοιπόν;
Αν αλλάζεις λάδια κάτω από τις 5.000 χιλιόμετρα, απλά πετάς τα λεφτά σου
Στη σημερινή εποχή πρακτικά καμία μοτοσυκλέτα ή scooter δεν απαιτεί αλλαγή λαδιών τόσο σύντομα. Εδώ και καιρό, οι περισσότερες μοτοσυκλέτες έχουν αυξήσει τα διαστήματα απαιτούμενης αλλαγής λαδιών πάνω από τις 10.000 χιλιόμετρα και στο ίδιο μονοπάτι βαδίζουν πλέον και τα μοντέλα μικρότερου κυβισμού. Μόνο κάποια μοντέλα παπιών ζητούν αλλαγή λαδιών σύντομα –και αυτό διότι έχουν μικρή ποσότητα η οποία καταπονείται έντονα. Αρα, αν εμμένεις στο να αλλάζεις τα λάδια κάθε 5.000, απλά σπαταλάς χρήματα και λάδι που είναι ακόμα λειτουργικό.
Ακολουθούμε μόνο, τις οδηγίες του κατασκευαστή
Ο κατασκευαστής του δικύκλου μας είναι και αυτός που έχει καθορίσει τι λάδια πρέπει να του βάζουμε και κάθε πότε πρέπει να αλλάζονται. Για παράδειγμα, μια αλλαγή κάθε 12.000 χιλιόμετρα, είναι κάτι που έχει καθοριστεί από το εργοστάσιο για κάποιους λόγους, μετά από εξονυχιστικές μελέτες και δοκιμές. Ακόμα, η τεχνολογία των λιπαντικών έχει προχωρήσει δραματικά και τα λιπαντικά έχουν πολύ μεγαλύτερη αντοχή στο χρόνο και την καταπόνηση. Πλέον, ακόμη και τα συμβατικά, μη συνθετικά «ορυκτέλαια» ανταποκρίνονται σε πολύ αυστηρές προδιαγραφές , ενώ τα «καλά» συνθετικά λάδια είναι υπεράνω κριτικής για τις περισσότερες πολιτικές εφαρμογές.
Διάβασε το manual για να μη σε πιάνουν «κότσο»
Το βιβλίο οδηγιών της μοτοσυκλέτας είναι όπλο για τον αναβάτη της. Πέρα από τα «προφανή», αν θέλετε, τα περισσότερα εγχειρίδια αναφέρουν σημαντικές τεχνικές λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα τύπο και διαστήματα αλλαγής λαδιών. Κάθε αναβάτης πρέπει να γνωρίζει κάποια βασικά στοιχεία συντήρησης, για το δίκυκλο που οδηγεί. Σε αυτό τον κόσμο που η απάτη οργιάζει, δεν είναι λίγοι οι μάστορες ή οι έμποροι λιπαντικών που εξαπατούν τους αναβάτες, πατώντας στο αδύναμο σημείο της άγνοιάς τους. Έτσι λοιπόν, αν είστε διαβασμένοι όσο χρειάζεται σε αυτό το θέμα, θα ξέρετε τι να απαντήσετε, αν κάποιος μάστορας σας πει: «Είναι πάρα πολλά τα 10.000 χιλιόμετρα για λάδι στη μοτοσυκλέτα»…
Τι πιστεύετε εσείς;
Είναι σωτήρια πρακτική ή… πεταμένα λεφτά, το να αλλάζουμε λάδια πιο συχνά από όσο προβλέπεται; Εμπιστεύεστε τους τεχνικούς σε ό, τι σας πουν ή το ψάχνετε και μόνοι σας, όταν έρθει η ώρα της αλλαγής; Και το πιο σημαντικό: Εσείς ποια μέθοδο ακολουθείτε; Αλλάζετε κάθε 5 ή... όταν πρέπει;
Παλικάρια ότι λέει ο κατασκευαστής.Καθε 5000 λέει κάθε 5000 αλλάζουμε. Κάθε 10000 λέει κάθε 10000 αλλάζουμε. Από "ειδικούς" χορτάσαμε!
Να πω και εγω την γνωμη μου ...''τα λαδια μετα απο 2000-2500 πεφτουν" αυτο φαινεται εαν εχεις μανομετρο πιεσεως λαδιου μου ελεγε φορτηγατζης επισης απο την βιβλιογραφια τα φιλτρα λαδιου μολυνονται μετα απο 2000-2500!!Οποιος αλλαζε μονος του τα γυμνα φιλτρα του κρυπτον χ θα εβλεπε οτι απο τις 2000χιλ. και μετα γινοταν μαυρα στα 2500 καταμαυρα !!Γενικα επειδη η αισθηση σττο σασμαν σκληραινει το καταλαβαινεις οτι θελουν αλλαγη ..βασικα τα αλλαζω μονος μου στην 700 αρα εχω ενα ροποκλειδο και παντα φιλτρο μαζι και φυσικα στις 2500 χιλιαδες !!
Κατοχος πολλων Honda ,,παντα αγοραζω λαδι απο την αντιπροσωπεια βαση του manual,αλλαγη καθε 12000 χλμ η μια φορα το χρονο ,,ποτε δεν ειχα προβλημα !!! Και η τιμη των λαδιων απο την αντιπροσωπεια που καλυτερη απο τα aftermarket !!
Καλά κάνετε και τα αλλάζεται στα 3500 χιλ. τι θα γίνουν τα συνεργεία και οι εισαγωγής λαδιών κλέφτες. Δουλεύω στο χημείο του κράτους σε ανάλυση δικά μου λάδια από σκούτερ 350cc στα 6000 χιλ. πέρα από το μαύρισμα ήταν σαν να τα αγόρασα αυτή τη στιγμή. ( συνθετικά 100 % 5-30 W premium hyper multi.)
όποιος έχει γράψει αυτό τό αθρο είναι μακριά ξημερωμενος γιατί τα χίλια τα πέντε χιλιάδες τα δέκα χιλιάδες είναι απλά ενδεικτικά νούμερα, και δεν πρέπει να παρασέρνουν τούς καταναλωτές σε λάθος κατεύθυνση και συμπέρασμα. Δεν μπορείς κύριε αόριστα να λες για χιλιάδες χιλιόμετρα και να μην εξηγας ότι αυτό είναι σε αναλογία ποσότητας λαδιού στον κάθε κινητήρα ξεχωριστά. Το σωστό είναι ο καθένας να γνωρίζει ότι η αναλογία είναι για κάθε λίτρο λαδιού περίπου χίλια με χίλια τρακόσια χιλιόμετρα.
Εχω ενα moultistrada 950, ο κατασκευαστης λεει καθε 15.000χλμ ή καθε χρονο.μιας και κανω αρκετα χλμ τον χρονο,πρωτα ερχονται οι 15.000χλμ. Μεχρι τις 5000χλμ η μηχανη δεν καει σταγονα λαδι,απο τις 5.000 εως τις 7.500 που τα αλλαζα εκαιγε μεχρι και 800ml/1000χλμ.οποτε αλλαζω καθε 5.000χλμ το λαδι.
Ο κατασκευαστής όμως κύριοι δεν ορίζει που γίνεται η χρήση του κινητήρα... Πχ εντός πόλης ή εκτός πράγμα που το πρώτο καταπονεί πολύ περισσότερο τα λάδια λόγω θερμοκρασιών και λειτουργίας χωρίς να καταγράφονται χιλιόμετρα στο κοντέρ.
Τα λαδια ειναι υλικα ληξης οριου ζωής - ληξης οριου λειτουργίας, οποιο απο τα 2 ερθει πρωτο. Το εγχειρίδιο χρησης γραφει τον χρονο κ τα χιλιομετρα που πρεπει να αλλαχθουν τα λαδια, κ παλι οποιο ερθει πρωτο. Εφοσον η μηχανη κυκλοφορει επισημα στην Ελλάδα και εχει εγχειριδιο στα ελληνικα, η εταιρια εχει βγαλει αυτα τα ορια βασει των συνθηκων οδηγησης στην Ελλάδα ή θα γραφει στο εγχειριδιο προσθετες οδηγιες για την Ελλάδα. Σε καθε περιπτωση ακολουθουμε το εγχειριδιο του κατασκευαστη κ δεν ακούμε κανέναν μαστορα που λέει κάτι διαφορετικό από αυτό, ακόμα κ αν ειναι συμβεβλημενο συνεργειο.
Πρώτη μου φορά ακούω κάποιον να λέει ότι πετάμε τα λεφτά μας αλλάζοντας λάδια συχνά άσχετα με τα χιλιόμετρα . Εγώ ξέρω ότι το καλύτερο λάδι είναι αυτό που το αλλάζεις γρήγορα διότι κυκλοφορούν μαϊμού λάδια κ σε γνωστές μάρκες. Και στο τέλος καλύτερα να πετάω τα λεφτά στα λάδια μιας που τα πετάω κ αλλού παρά να πετάξω το μοτέρ μου πρόωρα επειδή δεν ήθελα να ξοδευτω σε λαδια
αλλαγη σχεδον στον μισο χρονο απο αυτο που λεει ο κατασκευαστης....αντε λιγο παραπανω! αλλαζοντας πιο συχνα δεν πετας χρηματα για την αποψη μου παντα... και το μοτερ αμεσως το καταλαβαινεις οτι εχει ενα ΄΄διαφορετικο΄΄ ακουσμα! επισης λογω πολλων λαδιων ΄΄μαιμου΄΄ που εχει η ελλαδα...και ας εχουν πληρη ''κανονικη'' συκευασια....καλο ειναι να φυλαμε τα ρουχα μας ! για πολυ μαιμου ομως παιδια !!! ΠΡΟΣΟΧΗ !!
Πολυ επικινδυνο αρθρο. Αν παρασυρθει ο κοσμος διαβαζοντας το και παρακουσει τα συμβεβλημενα συνεργεια οσων αφορα τις αλλαγες λαδιων θα κλαινε τους κινητηρες τους. Παντα ακολουθουμε τις οδηγιες του κατασκευαστη. Αν τωρα αλλαξετε νωριτερα απλα θα κρατησετε τον κινητηρα σας πιο καθαρο και σε καλυτερη κατασταση.
Απάντηση: Δεν αναφέραμε ποτέ και πουθενά, να μην ακολουθήσει ο κόσμος τις οδηγίες του κατασκευαστή, ούτως ή άλλως.
Σε μεγάλο βαθμό συμφωνώ με την προτροπή να ακολουθούμε τις οδηγίες του κατασκευαστή. Βέβαια αν τις διαβάσουμε προσεκτικά πιθανόν να δούμε ότι οι οδηγίες αφορούν το ιδανικό περιβάλλον χρήσης της μοτοσυκλέτας. Στην Ελλάδα που συχνά η ζέστη και η σκόνη ταλαιπωρούν κάπως παραπάνω τον κινητήρα οι συνθήκες δεν θεωρούνται ακριβώς ιδανικές. Θεωρώ λοιπόν ιδανικό για κινητήρες που λειτουργούν με κάρτερ λαδιού χωρητικότητας κάτω του ενός λίτρου την αλλαγή κάθε 3 - 4 χιλιάδες χιλιόμετρα και για μεγαλύτερης χωρητικότητας αλλαγή κάθε 6 - 8 χιλιάδες χιλιόμετρα. Παράγοντες που επηρεάζουν τα διαστήματα αλλαγής είναι φυσικά το είδος ψύξης του κινητήρα (οι υδρόψυκτοι προσφέρουν καλύτερο "περιβάλλον εργασίας" στο λιπαντικό, αλλά και στην σύνθεση του λιπαντικού. Το λιπαντικό δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για περισσότερο από ένα έτος και ο καλύτερος μήνας για "φρέσκο" λάδι είναι ο Ιούνιος.