Μια εικόνα που τη βλέπουμε όλο και περισσότερο στην Ελλάδα του σήμερα. Τι πρέπει να γίνει για αυτό το φαινόμενο;

Μια εικόνα που τη βλέπουμε όλο και περισσότερο στην Ελλάδα του σήμερα. Τι πρέπει να γίνει για αυτό το φαινόμενο;

Τι θα γίνει επιτέλους με τα «τρικάβαλα»;

Προχωράς στο δρόμο και αντικρίζεις μπροστά σου αυτή την εικόνα. Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι; Πόσο θέλεις να τιμωρηθεί αυτός που το κάνει;

Ένα από τα πλέον εγκληματικά φαινόμενα της εποχής, όσον αφορά τη χρήση των δίκυκλων, είναι τα περίφημα «τρικάβαλα». Δυστυχώς αυτή η πρακτική μάλλον σημειώνει έξαρση παρά μείωση, αν και ζούμε πλέον στο 2023 και θα έπρεπε να υπάρχει μια… στοιχειώδης κοινή λογική, που να αποτρέπει αυτά τα κρούσματα. Μάλιστα, πολλές φορές δεν είναι καν τρικάβαλο αλλά ακόμα και τετρακάβαλο και… Θεός φυλάξοι! Τι λοιπόν πρέπει να γίνει για αυτά τα γεγονότα; Γίνεται να σταματήσουν και αν ναι, πως;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Πάει… περίπατο η ενεργητική ασφάλεια σου

Αν και συνήθως τα αυτονόητα παραλείπονται, ας κάνουμε μια εξαίρεση εδώ. Τα δίκυκλα έχουν σχεδιαστεί να μεταφέρουν δύο το πολύ άτομα, ενώ ο τρόπος φόρτωσής τους σε περίπτωση μεταφοράς αντικειμένων είναι συγκεκριμένος και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Ακόμα και με κακή τοποθέτηση αποσκευών ή υπερβολικό βάρος φορτίου, μια μοτοσυκλέτα μπορεί να χάσει στοιχεία της ενεργητικής της ασφάλειας, όπως δύναμη φρεναρίσματος και απόκριση στις εντολές του αναβάτη. Πόσο μάλλον, όταν μιλάμε για ένα επιπλέον άτομο, που και το βάρος του είναι ανώτερο από οποιασδήποτε αποσκευής, και το κέντρο βάρους του είναι ψηλά (στο ύψος των ώμων)… Τα δυναμικά χαρακτηριστικά του δίκυκλου ουσιαστικά καταστρέφονται και η μετακίνηση γίνεται επικίνδυνη.

Πρόκειται κατ αρχήν, για κοινωνικό φαινόμενο

Η παρατήρηση αυτών των φαινομένων στην σημερινή οδική πραγματικότητα απορρέει πρωτίστως από κοινωνικούς παράγοντες. Αρχικά, η έλλειψη επαρκούς παιδείας στον Έλληνα οδηγό/αναβάτη κάνει «μπαμ» και εδώ, καθώς όσοι κάνουν τα τρικάβαλα αγνοούν παντελώς τον κίνδυνο που διατρέχουν. Πολλοί ακόμα σκέφτονται με τον τρόπο του «δεν κάνω κακό σε κάνεναν, θα κάνω ότι θέλω» ή του «σιγά μη με πιάσουν»: μια κλασική ελληνική αντιμετώπιση, δυστυχώς. Η οποία όμως μεταμορφώνεται στο «μα σε τι έφταιξα, τι έκανα» και στο «που είναι το κράτος;», αν κάτι πάει στραβά. Βέβαια, εδώ είναι σωστό να αναφέρουμε ότι, στο φαινόμενο αυτό, ρόλο έχει παίξει και η κρίση: οικογένειες που δυσκολεύονται να μετακινηθούν με, ή να αποκτήσουν, αυτοκίνητο, καταφεύγουν στην πρακτική αυτή, που είναι φυσικά τελείως λάθος.

Εγκληματική ενέργεια η μεταφορά παιδιών κατά αυτό τον τρόπο

Όταν στην εξίσωση μπαίνουν παιδιά, που μεταφέρονται κατά αυτόν τον τρόπο, τότε εύκολα μιλάμε για εγκληματική ενέργεια! Στη συντριπτική πλειοψηφία μάλιστα, τα παιδιά είναι απροστάτευτα, χωρίς καν κράνος και ντυμένα ακατάλληλα. Είναι άξιον απορίας, πως αντέχουν γονείς να θέτουν τα παιδιά τους σε τέτοιο κίνδυνο, και βέβαια εδώ και πάλι επανερχόμαστε στο θέμα του κοινωνικού φαινομένου, όπως παραπάνω.
 
Πρέπει να τιμωρείται πολύ αυστηρά; 

Ναι, το ξέρουμε, η αστυνόμευση στην Ελλάδα και στους δρόμους της, πάσχει και αυτό είναι τεράστιο πρόβλημα από μόνο του. Όμως, τι γίνεται στην περίπτωση των «τρικάβαλων», ακόμα και αν ο νόμος τσακώσει τον παραβάτη; Ίσως θα έπρεπε να υπάρχουν πολύ αυστηρές ποινές για τη συγκεκριμένη παράβαση, καθώς ο αναβάτης ουσιαστικά διακινδυνεύει ζωές τρίτων. Θα έπρεπε να πρόκειται για μια παράβαση που να αντιμετωπίζεται σαν παραβίαση κόκκινου σηματοδότη. Ακόμα πιο σκληρά θα έπρεπε να είναι τα μέτρα σε περίπτωση που ο παραβάτης μεταφέρει παιδιά. Θα μπορούσαμε άραγε να κάνουμε λόγο, ακόμα και για ποινή φυλάκισης; Σκεφτείτε το εξής: Ο παραβάτης θέτει σε κίνδυνο την ζωή παιδιών και, με βάση τον ποινικό κώδικα, διαπράττει έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο. Αυτή η πράξη είναι κολάσιμη μέχρι και με κάθειρξη! Όμως, ότι και να λέμε με την μορφή εικασιών και σεναρίων, δεν θα μπορούσαν να εφαρμοστούν χωρίς το κατάλληλο υπόβαθρο.

Τι πιστεύετε εσείς; Πως θα σταματήσει αυτό το ειδεχθές φαινόμενο; Πόσο αυστηρά πρέπει να τιμωρούνται οι αναβάτες που επιδίδονται σε αυτό; Γιατί το κάνουμε τόσο πολύ σε αυτή τη χώρα; 
 

  • sakias

    Να δούμε πρώτα τι θα γίνει με την παραβίαση κόκκινου κατά ριπάς και τη χρήση μεγάλης σκάλας το βράδυ από το 70% των δικύκλων και συζητάμε μετά για το 0,2% που πάει τρικάβαλο.

      4