Το 2002, έγινε η μεγαλύτερη αλλαγή στην ιστορία των αγώνων μοτοσυκλέτας ταχύτητας, όπως τους ξέραμε μέχρι τότε.
Οι δίχρονοι κινητήρες των 500 κυβικών και οι πανάλαφρες, τρομακτικές μοτοσυκλέτες που τους φορούσαν, έμπαιναν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και νέες, τετράχρονες κατασκευές θα γέμιζαν τις πίστες. Το MotoGP είχε ήδη γεννηθεί.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, οι κατασκευαστές έπρεπε να φτιάξουν μοτοσυκλέτες με κινητήρες κυβισμού 990 κυβικών εκατοστών, ενώ επιτρεπόταν η χρήση από 2 έως 6 κυλίνδρων. Στην πρώτη χρονιά, επετράπη και η συμμετοχή με δίχρονες μοτοσυκλέτες 500 κυβικών, ώστε να υπάρχουν περισσότερες συμμετοχές. Στην αρχή της εποχής του MotoGP, δεν υπήρχαν περιορισμοί στο καύσιμο, στον αριθμό των ελαστικών και στα ηλεκτρονικά, προφανώς δίνοντας την δυνατότητα στις εταιρείες να κατασκευάσουν ανταγωνιστικές μοτοσυκλέτες και να τις εκμεταλλευτούν ανάλογα.
Οι εταιρείες που ανταποκρίθηκαν πρώτες στους νέους κανόνες, κατασκευάζοντας τετράχρονες μοτοσυκλέτες, ήταν οι:
Honda: Με την RC211V, με κινητήρα 5 κυλίνδρων σε V
Aprilia: Με την τρικύλινδρη εν σειρά RS Cube
Suzuki: Με την V4 μοτοσυκλέτα GSV-R
Yamaha: Με την YZR-M1, με κινητήρα τετρακύλινδρο εν σειρά
Ο πρώτος αγώνας και το πρώτο βάθρο
Το πρώτο Grand Prix της νέας εποχής, έλαβε χώρα στις 7 Απριλίου του 2002, στην πίστα Suzuka της Ιαπωνίας. Ο αγώνας έγινε υπό βροχή, ενώ από τους 21 αναβάτες που ξεκίνησαν τον αγώνα, τερμάτισαν μόλις οι 12! Νικητής της συνάντησης αναδείχθηκε ο Valentino Rossi, ο οποίος ήταν πρωταθλητής στα 500GP την προηγούμενη χρονιά και ανέβαινε για πρώτη φορά στην τετράχρονη RC211V. Δεύτερος τερμάτισε ο Ιάπωνας Akira Ryo, ο οποίος πέτυχε το πρώτο και μόνο του βάθρο στην κατηγορία αυτή και στον αγώνα της χώρας του. Τρίτος, τερμάτισε ο Carlos Checa, ένας Ισπανός αναβάτης ο οποίος αγωνίστηκε στα MotoGP μέχρι το 2007 και κατόπιν, έκανε την μετάβαση στα WSBK, όπου και κέρδισε έναν παγκόσμιο τίτλο.
Με τους νέους κανόνες εν ισχύ, κι άλλοι κατασκευαστές μπήκαν στο παιχνίδι. Η Kawasaki παρουσίασε την ZX-RR, «τρέχοντας» την στους 4 τελευταίους αγώνες ης σεζόν του 2002. To 2003, η Ducati μπήκε στην κατηγορία, με την Desmosedici GP3. Aprilia, Honda, Suzuki και Yamaha συνέχισαν την παρουσία τους με τις νέες μτοοσυκλέτες τους, ενώ στα grid βρέθηκαν επίσης οι Moriwaki, WCM και Proton KR.
Τίποτα πια δεν θα ήταν ίδιο!
-Οι τετράχρονες μοτοσυκλέτες άφησαν πίσω τις 500άρες δίχρονες
-Θυμάστε ποιος ήταν ο πρώτος πρωταθλητής του MotoGP;
-Έναυσμα αλμάτων στην τεχνολογία της μοτοσυκλέτας
20 χρόνια μετά, απολαμβάνετε τους αγώνες ή σας λείπουν τα δίχρονα;