Μπορούν πλέον οι καθημερινές μετακινήσεις να γίνονται αποκλειστικά με ηλεκτρικά;

Μπορούν πλέον οι καθημερινές μετακινήσεις να γίνονται αποκλειστικά με ηλεκτρικά;

- Οι αυτονομίες τους υπερκαλύπτουν τις απλές καθημερινές ανάγκες.
- Το κόστος μετακίνησης πραγματικά εκμηδενίζεται.
- Γλιτώνεις σέρβις και δεν πληρώνεις τέλη κυκλοφορίας.
- Με κατηγορίες επιδόσεων διαλέγεις αυτό που πραγματικά χρειάζεσαι.

Οι αυτονομίες τους υπερκαλύπτουν τις απλές καθημερινές ανάγκες

Ένα από τα πιο κλασσικά επιχειρήματα των πολέμιων της ηλεκτροκίνησης έχει να κάνει με την αυτονομία τους. Όντως όταν έχεις συνηθίσει να κινείσαι με ένα βενζινοκίνητο scooter για παράδειγμα, το οποίο μπορεί να σου βγάζει και πάνω από 200 χιλιόμετρα με ένα φουλάρισμα το οποίο διαρκεί 2-3 λεπτά, μπορεί ξαφνικά να φαντάζει «βουνό» η διαδικασία να φορτίζεις τις μπαταρίες κάθε μέσα για να μπορείς να διανύσεις σε κάποιες περιπτώσεις κάτω από 100 χιλιόμετρα. Όμως ας αναρωτηθούμε για κάτι. Πόσα χιλιόμετρα κάνει ο μέσος αναβάτης τη μέρα και – ακόμα πιο σημαντικό – πόσα από αυτά τα χιλιόμετρα αφορούν μικρομετακινήσεις; Δηλαδή το να πας και να γυρίσεις από τη δουλειά, να πας στο Super Market ή στα λαϊκή, τα παιδιά στο φροντιστήριο – μπάσκετ κλπ; Τις περισσότερες μέρες της ζωής μας (δυστυχώς) αυτά είναι τα χιλιόμετρα που κάνουμε, τα οποία σπανίως ξεπερνούν τα 50-60 την ημέρα. Οπότε σε αυτό το επίπεδο (της καθημερινής μετακίνησης) τα ηλεκτρικά (ακόμα και τα πιο μικρά) μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των αναβατών, με μόνο μειονέκτημα το ότι πρέπει να θυμάσαι να φορτίζεις. Αλλά με πολλά πλεονεκτήματα.

Το κόστος μετακίνησης πραγματικά εκμηδενίζεται

Το πιο βασικό πλεονέκτημα είναι το κόστος μετακίνησης. Ακόμα και με το ρεύμα που τώρα έχει ακριβύνει αρκετά η φόρτιση κοστίζει απείρως λιγότερο από την – επίσης πολύ ακριβή – βενζίνη. Αν κάποιος κάνει 10.000 χιλιόμετρα το χρόνο (ένα ρεαλιστικό νούμερο για Commuter) μπορεί να γλιτώνει και 600 ευρώ το χρόνο από τις βενζίνες (με τιμή κιλοβατώρας στο 0,17 και τιμή βενζίνης στο 1,81, με άλλες τιμές το νούμερο αυτό μπορεί να αυξηθεί ή να μειωθεί προφανώς), ενώ με σταθμούς φόρτισης σε διάφορα σημεία να προσφέρουν μέχρι και δωρεάν φόρτιση η ψαλίδα αυτή μπορεί να μεγαλώσει παραπάνω. Αν προσθέσουμε και σε αυτό ότι το ίδιο το κόστος της αγοράς μπορεί να μειωθεί μέχρι και 30% (μέχρι τα 1.300 ευρώ) μέσω της επιδότησης, καταλαβαίνουμε ότι μπορεί κάποιος να κάνει οικονομία και κατά την αγορά αλλά και στην καθημερινότητά του.

Γλιτώνεις σέρβις και δεν πληρώνεις τέλη κυκλοφορίας

Ένα ακόμα πεδίο οικονομίας για τα ηλεκτρικά Scooter είναι τα Service και τα τέλη κυκλοφορίας. Και αν τα δεύτερα φαντάζουν – και είναι – λίγα χρήματα τα οποία δίνεις μια φορά το χρόνο τα σέρβις είναι μια άλλη υπόθεση (όπως ξέρουμε πολύ καλά κάθε φορά που «πονάει» η τσέπη μας). Τα σέρβις λοιπόν στα ηλεκτρικά τα ξεχνάς και το μόνο που χρειάζεται αλλαγή είναι τα …τακάκια, με το κόστος τους να είναι πολύ χαμηλό. Σε βάθος πενταετίας έχεις γλιτώσει άλλα 1.000 ευρώ από τα σέρβις και λίγα «ψιλά» ακόμα από τα τέλη κυκλοφορίας. Το μόνο σου «κόστος» για όλα αυτά είναι να θυμάσαι να το φορτίζεις (και ειδικά με όσα έχουν αποσπώμενες μπορείς να το κάνεις άνετα και στο σαλόνι σου).

Με κατηγορίες επιδόσεων διαλέγεις αυτό που πραγματικά χρειάζεσαι

Φυσικά τα ηλεκτρικά χωρίζονται σε κατηγορίες με διαφορετικές επιδόσεις, τόσο όσον αφορά την τελική ταχύτητα όσο και την αυτονομία τους. Χοντρικά υπάρχουν τρεις κατηγορίες: Αυτά που έχουν τελική 25 χλμ./ώρα και δεν χρειάζονται καν δίπλωμα, αυτά που έχουν τελική 45 χλμ./ώρα και οδηγούνται με δίπλωμα μοτοποδηλάτου και αυτά που δεν έχουν περιορισμό στην τελική ταχύτητα. Όλα τους φυσικά έχουν και διαφορετικές αυτονομίες και διαφορετικό κόστος αγοράς όμως ο κάθε αγοραστής έχει την ευχέρεια να διαλέξει ένα όχημα που θα ταιριάζει ακριβώς στις ανάγκες της μικροκινητικότητάς του.