Νέα 690 SMC R και 690 Enduro R σε κατασκοπικές φωτογραφίες - Αλλάζει ο κινητήρας για το Euro5+;

Νέα 690 SMC R και 690 Enduro R σε κατασκοπικές φωτογραφίες - Αλλάζει ο κινητήρας για το Euro5+;

Σε νέες φωτογραφίες από το εργοστάσιο της ΚΤΜ στο Mattinghofen φαίνεται ένα 690 SMC R με έναν κινητήρα που δείχνει ελαφρώς διαφορετικός, τουλάχιστον εξωτερικά. Είναι η εξέλιξη του LC4 για να ανταποκριθεί η ΚΤΜ στο Euro5+ που έρχεται;

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ

Με τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων να γίνονται πιο αυστηροί, και το Euro 5+ να έρχεται στα επόμενα χρόνια, οι κατασκευαστές θα πρέπει εκ νέου να επενδύσουν στην εξέλιξη των κινητήρων. Αυτό φαίνεται να κάνει η ΚΤΜ, καθώς σε κάποιες κατασκοπικές φωτογραφίες ενός νέου 690 SMC R και ενός νέου 690 Enduro R μπορούν να φανούν κάποιες αλλαγές στον κινητήρα - τουλάχιστον εξωτερικά. 



Μια πάγια τακτική για να διατηρηθούν οι προϋπάρχοντες ίπποι (ή και να αυξηθούν ελαφρώς) με τους αυστηρότερους κανονισμούς είναι η αύξηση των κυβικών. Ο LC4 της KTM σχεδόν αγγίζει ήδη τα 700cc, οπότε μπορούμε να περιμένουμε ότι η νέα έκδοση θα τα ξεπεράσει. Μέχρι τώρα, η διάμετρος του κυλίνδρου είναι στα 105 χιλ. με την διαδρομή στα 80 χιλ. Αν η διάμετρος αυξηθεί στα 107 χιλ. με την ίδια διαδρομή ο κινητήρας θα γινόταν 719cc, και θα μπορούσε να αποδίδει τους προηγούμενους 75 ίππους - ίσως και λίγο παραπάνω.



Στην κυλινδροκεφαλή δεν φαίνεται να έχουν γίνει ιδιαίτερες αλλαγές, οπότε μπορούμε να υποθέσουμε ότι το μοτίβο που ήδη χρησιμοποιείται θα παραμείνει ως έχει: ένας εκκεντροφόρος άξονας και 4 βαλβίδες. Το ίδιο μάλλον θα ισχύει και για την διπλή ανάφλεξη, με το μικρότερο βοηθητικό μπουζί. 



Στο πλαίσιο επίσης δεν φαίνεται να υπάρχουν σημαντικές αλλαγές, με την ΚΤΜ να συνεχίζει με πλαίσιο χωροδικτύωμα από χρώμιο/μολυβδαίνιο, με αλουμινένιο ψαλίδι και υποπλαίσιο. 

Στις αναρτήσεις βλέπουμε ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι της WP, ενώ τα φρένα είναι Brembo, με τετραπίστονη δαγκάνα μπροστά και ένα δίσκο 320mm.



Τα νέα LC4 μοντέλα αναμένεται να βγουν επίσημα στην αγορά το 2024 ή το 2025 το αργότερο, ενώ η ΚΤΜ σίγουρα σύντομα θα αναβαθμίσει και τα αντίστοιχα μοντέλα της Husqvarna και της GASGAS με τον νέο μονοκίλυνδρο κινητήρα.