Στους δρόμους της Αυστρίας πιάστηκε να κυκλοφορεί ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό scooter με τον αναβάτη του να φοράει ολόκληρη «εμφάνιση» της ΚΤΜ, προμηνύοντας ότι κάτι καινούργιο ετοιμάζει η αυστριακή εταιρεία.
Μετά τον θεατή του Isle of Man που διέρρευσε φωτογραφίες της πρωτότυπης BMW M 1000 XR πριν την επίσημη παρουσίαση, ένας ακόμα αναγνώστης γνωστού γερμανικού περιοδικού «ξετρύπωσε» τις δοκιμές ενός ηλεκτρικού scooter που θα μπει στην γκάμα των μοντέλων της KTM ή της Husqvarna.
Μπορεί το scooter να είναι καμουφλαρισμένο και να μην έχει κανένα διακριτικό, αλλά ο αναβάτης ήταν ντυμένος από πάνω μέχρι κάτω με ρούχα της KTM, κι αν αυτό δεν είναι καθαρή σύμπτωση, τότε το πρωτότυπο μοντέλο θα βγει με το σήμα μιας εκ των δυο εταιρειών που αναφέραμε.
Στοιχεία δείχνουν ότι θα βγει με το σήμα της Husqvarna
Βέβαια υπάρχουν δύο ισχυρά στοιχεία που δείχνουν ότι μάλλον το ηλεκτρικό scooter στο μέλλον θα κοσμεί τις αντιπροσωπίες της Husqvarna. Πρώτον, οι αμφιβολίες που είχε εκφράσει το αφεντικό της KTM, Stefan Pierer, σχετικά με το κατά πόσο τα σκούτερ θα ταίριαζαν με την σπορ φιλοσοφία των μοτοσικλετών της KTM και δεύτερον, πολύ απλά, τα φωτιστικά σώματα του πρωτότυπου έχουν ακριβώς την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία που δίνει το τμήμα σχεδιασμού Kiska στα μοντέλα της Husqvarna, η οποία μάλιστα προορίζεται στο μέλλον να ακολουθήσει πιο «αστικά» μονοπάτια.
Θα πλαισιώσει το «μικρό» Vectorr
Εξάλλου η Husqvarna έχει ήδη παρουσιάσει ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό scooter με όνομα Vectorr από το Μάιο του 2021, το οποίο με τελική ταχύτητα τα 45 χλμ./ώρα ταξινομείται ως μικρό όχημα που οδηγείται με δίπλωμα ΑΜ. ¶ρα δεν θα μας κάνει καθόλου εντύπωση, το μοντέλο που πιάστηκε από το φωτογραφικό φακό και φαίνεται μεγαλύτερο από το Vectorr, να θέλει να μπει στην ηλεκτρική κατηγορία των «125» και να προσφέρει μια τελική κοντά στα 100 χλμ./ώρα. Εξάλλου ο όμιλος έχει ξεκαθαρίσει επανειλημμένα ότι δεν θέλει να αναπτύξει ηλεκτρικά μοντέλα με περισσότερα από 11kW, διότι η ηλεκτροκίνηση έχει νόημα μόνο για μικρές αποστάσεις και κίνηση εντός πόλης.
Μπαταρίες στο πάτωμα και οθόνη-τέρας
Ένα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό αυτού του ηλεκτρικού πρωτοτύπου που μπορούμε να διακρίνουμε από τις κατασκοπευτικές φωτογραφίες είναι ότι η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο «πάτωμα», κάτι που θα δώσει πόντους στο κομμάτι του ελέγχου. Επίσης το πίσω ψαλίδι από αλουμίνιο έχει τυπική σχεδίαση KTM, ενώ η προσαρμοσμένη πλάκα πάνω του χρησιμεύει κατά πάσα πιθανότητα για την ψύξη του ηλεκτροκινητήρα, όπως φανερώνουν και τα πτερύγια ψύξης. Οι ζάντες του είναι συγκριτικά μεγάλες για τα δεδομένα των ελαφρών σκούτερ και η διάσταση των ελαστικών που μπορεί να διαβαστεί στον πίσω τροχό είναι 120/70-14.
Στο τομέα της πέδησης βλέπουμε δισκόφρενα και τους δύο τροχούς, ενώ είναι επίσης ορατός ένας δακτύλιος αισθητήρα για το ABS, αλλά δυστυχώς δεν φαίνεται καθαρά αν η ισχύς περνάει μέσω αλυσίδας ή ιμάντα. Η οθόνη που χρησιμοποιείται σαν πίνακας οργάνων είναι εκπληκτικά μεγάλη, ενώ είναι σχεδόν βέβαιο ότι κάτω από την σέλα θα υπάρχει επαρκής αποθηκευτικός χώρος, μιας και όπως προείπαμε η μπαταρία θα βρίσκεται στο κάτω μέρος. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μπλε αυτοκόλλητο με την επιγραφή «Klima Energie Fonds» (Ταμείο Ενέργειας για το Κλίμα), που υπάρχει στο πλάι είναι ένδειξη επιδότησης από το κράτος της Αυστρίας ή την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τα πλαστικά τμήμα τους scooter και τα τμήματα του αλουμινίου φαίνονται ουσιαστικά μη επεξεργασμένα, υποδηλώνοντας ότι το μοντέλο βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης και σύμφωνα με τις πληροφορίες πιο πιθανό είναι να παρουσιαστεί στις αρχές του 2025, πάρα μέσα στο 2024.
O αναβάτης της «πρόδωσε» τον όμιλο!
Πιο πιθανό να του δούμε με σήμα της Husqvarna.
Οι μπαταρίες είναι στο πάτωμα για καλύτερο έλεγχο.
Με πίσω ψαλίδι αλά KTM και οθόνη-τέρας!
Θα σου άρεσε να δεις ένα ηλεκτρικό scooter από την KTM;