Η Kawasaki έκανε μεγάλο πάταγο στην EICMA το περασμένο φθινόπωρο, ανακοινώνοντας, μεταξύ άλλων πράσινων πρωτοβουλιών, μια επερχόμενη υβριδική μοτοσυκλέτα. Το αν η Kawasaki θα πετύχει τον στόχο της για ένα λανσάρισμα το 2024 μένει να φανεί, αλλά όταν φτάσει, πρέπει να θυμόμαστε ότι δεν είναι το πρώτο υβριδικό δίτροχο μαζικής παραγωγής. Όχι, αυτή η τιμή ανήκει στην πραγματικότητα στο σκούτερ Honda PCX Hybrid, που παρουσιάστηκε το 2018 για τις ασιατικές αγορές.
Όχι ότι θα κατηγορούσαμε όποιον το ξέχασε. Πέρα από το PCX Hybrid που είναι διαθέσιμο μόνο σε λίγες αγορές, η Honda δεν έχει κάνει πολλά για να προωθήσει τις υβριδικές τεχνολογίες για δίτροχα.
Χάρη σε ορισμένες πρόσφατα δημοσιευμένες καταθέσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας όμως, γνωρίζουμε τώρα ότι η Honda εργάζεται πραγματικά σε υβριδικές μοτοσυκλέτες. Μάλιστα, ο ιαπωνικός κολοσσός έχει καταθέσει τουλάχιστον 11 ξεχωριστές πατέντες που σχετίζονται με υβριδικά δίτροχα. Και τα 11 κατατέθηκαν αρχικά το 2021 και δημοσιοποιήθηκαν μόλις την περασμένη εβδομάδα, ενώ φαίνεται να αποτελούν μέρος του ίδιου έργου, με το καθένα από αυτά να έχει μια μικρή απόκλιση από τα άλλα.
Ενώ οι λεπτομέρειες ποικίλλουν, και τα 11 διπλώματα ευρεσιτεχνίας ορίζουν μερικά βασικά στοιχεία: μια μοτοσικλέτα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ENG) που λειτουργεί σε συνδυασμό με όχι έναν, αλλά δύο ξεχωριστούς τριφασικούς ηλεκτρικούς κινητήρες (M1 και Μ2). Μια μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) αποφασίζει πώς θα κατανεμηθεί η δύναμη που πρέπει να φτάσει στον πίσω τροχό (RW).
Μια μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) διαχειρίζεται τον τρόπο με τον οποίο η ισχύς παρέχεται στον πίσω τροχό, είτε ο κινητήρας λειτουργεί μόνος του, με τον έναν ή και τους δύο ηλεκτροκινητήρες να υποβοηθούν, είτε με έναν ηλεκτροκινητήρα σε καθαρά πλέον ηλεκτρική λειτουργία.
2 Ηλεκτροκινητήρες
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι η χρήση δύο ηλεκτροκινητήρων. Αν και προσθέτει πολυπλοκότητα, υπάρχουν ορισμένα πλεονεκτήματα από την ύπαρξή τους. Οι πατέντες περιγράφουν πώς ένας κινητήρας μπορεί να λειτουργήσει ως κινητήρας μετάδοσης κίνησης ενώ ο άλλος γίνεται γεννήτρια, μετατρέποντας την απόδοση του κινητήρα σε ηλεκτρική ενέργεια για να φορτίσει τις μπαταρίες. Σε συνδυασμό με την φόρτιση κατά το φρενάρισμα, αυτή η υβριδική διάταξη θα μπορούσε να επιτρέψει μικρότερες και ελαφρύτερες μπαταρίες χωρίς να θυσίασει την αυτονομία, μια πρόκληση για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Μερικά από τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας βάζουν τους δύο ηλεκτροκινητήρες δίπλα-δίπλα πίσω από τον κινητήρα για να μειώσουν το συνολικό πλάτος, άλλα έχουν τον έναν πίσω από τον κινητήρα και τον άλλο ευθυγραμμισμένο με τον στροφαλοφόρο άξονα. Ένα άλλο έχει τους ηλεκτροκινητήρες ευθυγραμμισμένους κάθετα πίσω από τον κινητήρα για βελτίωση της ψύξης.
Η μεγάλη ποικιλία των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας υποδηλώνει μια ανοιχτή προσέγγιση σε διαφορετικές ιδέες, αλλά αναμένουμε ότι η Honda θα επικεντρωθεί σε μία ή δύο συγκεκριμένες κατευθύνσεις για το επόμενο στάδιο ανάπτυξης. Ως εκ τούτου, δεν περιμένουμε να δούμε τη Honda να παρουσιάζει μια υβριδική μοτοσυκλέτα διπλού κινητήρα για αρκετό καιρό. Ωστόσο, με την Kawasaki να στοχεύει στην κυκλοφορία το 2024, η Honda δεν θα θέλει να μείνει πολύ πίσω.
Διπλώματα ευρεσιτεχνίας για την ανάπτυξη υβριδικών δικύκλων από τη Honda.
Με 2 ηλεκτροκινητήρες.
Ποιά είναι η γνώμη σας για τα υβριδικά και το μέλλον της μοτοσυκλέτας;