Στραγάλια γίναν τα άλογα - Multistrada με 170 το πιο δυνατό Adventure

Στραγάλια γίναν τα άλογα - Multistrada με 170 το πιο δυνατό Adventure

- V4 Granturismo με άλογα supersport των 2000s σε Adventure
- Με το χαμηλότερο βάρος επίσης ανάμεσα στα Mega ADV
- O LC8c εκτοξεύει το 1290 SAS στα 100χλμ/ω σε 3,4 δευτερόλεπτα
- Εμμένει στον Boxer η BMW και νικά στην ροπή με 15 «γεμάτα» κιλά

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ

V4 Granturismo με άλογα supersport των 2000s σε Adventure

Οι Adventure μοτοσυκλέτες της μεγάλης κατηγορίας, ή αλλιώς Mega Adventure όπως πλέον αποκαλούνται, εκτός από εξαιρετικές "ταξιδιωτικές μηχανές", αποτελούν πλέον και ένα status symbol με τον αγώνα για τις υψηλότερες ιπποδυνάμεις, την πιο εξελιγμένη τεχνολογία και τις τελικές να έχουν φτάσει σε πρωτόγνωρο επίπεδο. Έτσι, μοτοσυκλέτες που θεωρητικά προορίζονται και για χωμάτινη οδήγηση, έχουν ιπποδυνάμεις παρόμοιες με αυτές των supersport στις αρχές της δεύτερης χιλιετίας. Σίγουρα, όλος αυτός ο παραλογισμός φτάνει στα όρια της υπερβολής, αλλά αυτό είναι κάτι που χαρακτηρίζει και πολλούς μοτοσυκλετιστές.  Μπορεί λοιπόν να μην χρειαστεί ποτέ να αξιοποιήσεις όλα τα 170 άλογα που αποδίδει ο V4 Granturismo, 1.153cc του Ducati Multistrada V4, αλλά και μόνο που γνωρίζεις ότι τα έχεις στο χέρι σου αυτό αρκεί. Αυτό το θηρίο λοιπόν του Borgo Panigale, είναι αυτή την στιγμή το ισχυρότερο Adventure της αγοράς και έρχεται με έναν "σκασμό" τεχνολογία, σύντομα βέβαια θα ισοφαριστεί από το νέο 1390 Super Adventure, το οποίο αναμένεται να έρθει στην αγορά. Το αμέσως επόμενο σε ιπποδύναμη είναι το KTM Super Adventure S που αποδίδει 160 άλογα και έχει (για 1cc) τον μεγαλύτερο κινητήρα στα 1.301cc και στην τρίτη θέση βρίσκεται ο μεγάλος "τίγρης" της Triumph, το Tiger 1200 GT Pro με απόδοση 150 αλόγων από έναν τρικύλινδρο εν σειρά κινητήρα. Το BMW  R 1300 GS αποδίδει 145 άλογα και τέλος το φινετσάτο Moto Guzzi Stelvio με τον εγκάρσιο V2 κινητήρα του αποδίδει 115 άλογα
 

Μάρκα Τιμή Κυβικά / Κύλινδροι Ισχύς / Ροπή Hp/Nm  Βάρος (πλήρες) 0 - 100χλμ/ω (s)
DUCATI MULTISTRADA V4 22.800 1158 / 4 170 / 125 232 3,5
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 23.940 1301 / 2 160 / 138 245 3,4
TRIUMPH TIGER 1200 GT PRO 24" 18.990 1160 / 3 150 / 130 246 3,9
BMW R 1300GS 21.300 1300 / 2 145 / 149 237 3,6
MOTO GUZZI STELVIO 16.499 1042 / 2 115 / 105 246 4,1

Με το χαμηλότερο βάρος επίσης ανάμεσα στα Mega ADV

Ο όρος Adventure γεννήθηκε από το Life-Style της περιπετειώδους εξερεύνησης νέων μονοπατιών, που για τους πιο τολμηρούς περιλαμβάνει και διανυκτερεύσεις στην φύση κάτω από τα άστρα με μόνο μία σκηνή, ενώ οι διαδρομές αποτελούνται από μίξη ασφάλτου και χώματος. Σε αυτά τα κυβικά βέβαια, συχνότερο φαινόμενο είναι η οδήγηση αποκλειστικά στην άσφαλτο και για καλό λόγο. Με τόσο μεγάλους κινητήρες και πληθώρα εξοπλισμού, τα κιλά που φτάνουν αυτές οι μοτοσυκλέτες είναι απαγορευτικά για πολλούς αναβάτες (στο χώμα), καθώς ειδικά στην περίπτωση πτώσης, το έργο του να τις σηκώσεις από το έδαφος δεν είναι παίξε γέλασε. Η πιο ελαφριά από τις 5, η Ducati Multistrada V4 ζυγίζει 232 κιλά γεμάτη. Αυτές με το υψηλότερο βάρος στην λίστα μάλιστα αγγίζουν τα 246 και είναι οι Triumph και Moto Guzzi. Εάν βέβαια δεν σκοπεύεις να οδηγήσεις στο χώμα, όπου η περίπτωση πτώσης πολλαπλασιάζεται, η επιλογή σου είναι πιθανό να μην επηρεαστεί καθόλου από το βάρος, αφού σε αυτά τα κιλά οι διαφορές παίζουν μικρό ρόλο και η οδηγική συμπεριφορά στις στροφές σε συνδυασμό με την ποιότητα κύλισης, είναι αυτές που έχουν περισσότερη σημασία. Παρά το γεγονός ότι η ποιότητα κύλισης δεν είναι μετρήσιμη, με κάποια μονάδα μέτρησης όπως τα κιλά και τα άλογα, ομολογουμένως η BMW έχει αφοσιωθεί στην επιδίωξη της τελειότητας σε αυτό τον τομέα και έχει καταφέρει να φτάσει σε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

O LC8c εκτοξεύει το 1290 SAS στα 100χλμ/ω σε 3,4 δευτερόλεπτα

Ίσως ο πιο "εκρηκτικός" κινητήρας από τους 5, είναι αυτός του KTM 1290 Super Adventure χάρη στον τρόπο λειτουργίας του με την V2 διάταξή. Με την 2η μεγαλύτερη κατά σειρά ισχύ και πολλή ροπή, το KTM σημείωσε στις μετρήσεις μας την πιο γρήγορη επιτάχυνση στα 100χλμ/ω από στάση, σε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα. Στην 2η θέση ακολουθεί το Multistrada με 10 παραπανίσια άλογα τα οποία όμως "εμφανίζονται" παραπάνω στις στροφές, και το βάθρο κλείνει με την R 1300 GS που χρειάζεται 3,6 δευτερόλεπτα. Ακόμα και το Moto Guzzi Stelvio με τα φαινομενικά "λίγα" 115 άλογα (κάποτε θα τα θεωρούσαμε πολλά για τν κατηγορία), επιταχύνει στα 100χλμ/ω σε μόλις 4,1 δευτερόλεπτα, ένα εξαιρετικά χαμηλό νούμερο. Η κατηγορία αυτή είναι αναμφίβολα, δυσπρόσιτη για ένα μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού, αφού πρόκειται για το ζενίθ της τεχονλογίας και ισχύος στα Adventure. Το πιο προσιτό από αυτά όμως, είναι το Moto Guzzi με τιμή στα 16.499 ευρώ. Ακολουθεί το Tiger στα 18.990 ευρώ (για το μοντέλο του 2024) με τα υπόλοιπα 3 μοντέλα να ξεπερνούν αρκετά τα 20 χιλιάρικα. Η τεχνολογία τους όμως θα λέγαμε πως δικαιολογεί τις τιμές αυτές.

Εμμένει στον Boxer η BMW και νικά στην ροπή με 15 «γεμάτα» κιλά

Η GS της BMW πάντα αποτελούσε ένα σύμβολο πολυτέλειας στον κόσμο των 2 τροχών και συνχίζει να το κάνει, μένοντας πιστό στις καταβολές του, αφού είναι η μόνη μοτοσυκλέτα της αγοράς που φορά και εξακολουθεί να εξελίσσει τον δικύλινδρο Boxer κινητήρα. Αυτός με τον οποίο εξοπλίζεται το R 1300 GS είναι ο πιο ισχυρός που έχει παράξει ποτέ η βαυαρική εταιρεία και έχει "βουβαλίσια" ροπή στα 149Nm, την υψηλότερη από τα 5 μοντέλα της λίστας. Παράλληλα διαθέτει και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδωn, αλλά αυτό είναι κάτι που θα βρεις και στον V4 Granturismo της Ducati (DVT), ενώ το επερχόμενο 1390 Super Adventure θα έχει επίσης την εκδοχή της ΚΤΜ, την οποία έχουμε ήδη δει στο SuperDuke. Η Multistrada αποκτά επίσης τις ημιενεργητικές αναρτήσεις με τεχνολογία skyhook, που με βάση τις πληροφορίες που έρχονται στον εγκέφαλο της μοτοσυκλέτας μέσω του πιρουνιού, ρυθμίζεται αυτόματα το αμορτισέρ πίσω, ενώ είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα η οποία απέκτησε Adaptive Cruise Control. Και οι 5 έχουν πλέον επιλογή Adaptive Cruise Control (ή βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό), ενώ δεν λείπουν φυσικά παραμετροποιήσιμα ABS, Traction Control, Wheelie Control, Quickshifter και άλλα τεχνολογικά "καλούδια" που κάνουν το ταξίδι πιο άνετο. Εσύ ποια από αυτές τις ενετελώς διαφορετικές (V4, V2, I3, B2, V2 εγκάρσιο) μοτοσυκλέτες θα επέλεγες και γιατί;