|
- Με απόδοση 110 ίππων, το Ducati Desert X «σέρνει τον χορό»
- Triumph και KTM με τις μεγαλύτερες αυτονομίες, πλησιάζουν τα 400χλμ
- Το Norden 901 χρειάζεται μόλις 3,6 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 100χλμ/ω
- Με τροχούς 21-18 ιντσών εμπρός και πίσω και κάτω από 20 χιλιάρικα
KTM: 390 ENDURO R & SMC R Απέκτησε τα στο δίκτυο ΚΤΜ
Είναι γνωστό για όσους ασπάζονται το Adventure Lifestyle ότι δεν χρειάζεσαι πολλά άλογα στην χωμάτινη οδήγηση. Η περιορισμένη πρόσφυση του εδάφους, με συνθήκες που εναλλάσσονται συνεχώς, από λάσπη, σε χαλίκια, σε μεγάλες "φυτευτές" πέτρες, σε άνυδρο σκονισμένο χωματόδρομο, δεν απαιτεί υψηλές ιπποδυνάμεις καθώς ο αναβάτης καλείται με την τοποθέτηση του σώματός του και την ρύθμιση του γκαζιού να επιταχύνει με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο. Παρόλα αυτά στην κατηγορία των μεγαλομεσαίων Adventure (κάτω από 1.000cc) με 21 ιντσών τροχό εμπρός οι εταιρείες έχουν ξεπεράσει προ πολλού το τριψήφιο νούμερο στην ισχύ. Αυτές οι μοτοσυκλέτες βέβαια, έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να σου επιτρέπουν να καλύπτεις και μεγάλες αποστάσεις στην άσφαλτο πριν χρειαστεί να πατήσεις χώμα. Οι 5 μοτοσυκλέτες της λίστας σου επιτρέπουν να ταξιδεύεις στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 150χλμ/ω, έχουν Cruise Control και είναι ικανές να σε ταξιδέψουν παντού. Η πιο ισχυρή εξ` αυτών, η Ducati Desert X με απόδοση 110 ίππων από τον L2 Testastretta 937cc, είναι η πρώτη προσπάθεια της εταιρείας στην κατηγορία και αποδείχθηκε άκρως επιτυχημένη. Στην 2η θέση με απόδοση 108 ίππων και την χαμηλότερη όμως ροπή (90Nm) ακολουθεί το Triumph Tiger 900 Rally Pro, που είναι και το μοναδικό της λίστας με τρικύλινδρο εν σειρά κινητήρα. Στις επόμενες τρεις θέσεις βέβαια έχουμε μία ισοπαλία μεταξύ KTM 890 Adventure, Husqvarna Norden 901 και BMW F900 GS στα 105 άλογα, με τα πρώτα δύο να έχουν μία παραλλαγή του ίδιου κινητήρα με ροπή 100Nm και το τελευταίο να αποκτά τον νέο υπερκυβισμένο κινητήρα της BMW που από τα 853cc (F850GS) ανέβηκε στα 895cc και αποδίδει 93Nm ροπής.
Μάρκα | Τιμή | Κυβικά | Ισχύς / Ροπή Hp/Nm | Ρεζερβουάρ | Βάρος (πλήρες) | 0 - 100, 100 - 0χλμ/ω |
---|---|---|---|---|---|---|
DUCATI DESERT X | 937 | 110 / 92 | 21 | 223 | 3,7δλ - 40,4 μέτρα | |
TRIUMPH TIGER 900 RALLY PRO | 888 | 106,5 / 90 | 20 | 228 | 3,9δλ - 44 μέτρα | |
KTM 890 ADVENTURE | 889 | 105 / 100 | 20 | 219 | 3,9δλ - 42 μέτρα | |
HUSQVARNA NORDEN 901 | 889 | 105 / 100 | 19 | 215 | 3,6δλ - 39,9 μέτρα | |
BMW F 900 GS | 895 | 105 / 93 | 14,5 | 219 | 3,9δλ - 44 μέτρα |
Σαν καθαρά ταξιδιωτικές μοτοσυκλέτες και μάλιστα σχεδιασμένες να φτάνουν σε απομονωμένους προορισμούς χάρη στην χωμάτινη φύση τους, η αυτονομία που σου προσφέρουν είναι φυσικά ένας πολύ σημαντικός παράγοντας. Στην αυτονομία που θα πετύχεις εννοείται ότι παίζει ρόλο και ο τρόπος με τον οποίο οδηγείς καθώς η κατανάλωση μπορεί να κυμανθεί σε ένα αρκετά ευρύ πλαίσιο. Στις δοκιμές μας μετρήσαμε κατανάλωση σε μικτές συνθήκες στα 5,2λ/100χλομ για το Tiger 900 Rally Pro και το KTM 890 Adventure με το 20λιτρο ρεζερβουάρ τους να τους δίνει αυτονομία που αγγίζει τα 385 χιλιόμετρα. Την μικρότερη αυτονομία από τα 5 βέβαια, παρά το γεγονός ότι σημείωσε την χαμηλότερη κατανάλωση στα 5,1λ/100χλμ, έχει το BMW F900 GS λόγω του μικρού ρεζερβουάρ του στα 14,5 λίτρα. Αυτή είναι θα λέγαμε η Αχίλλειος πτέρνα του μοντέλου, καθώς σε μία μακρινή βουνίσια εξόρμηση σε απομακρυσμένους προορισμούς το πιθανότερο είναι να χρειαστείς ένα μικρό δοχείο καυσίμου στις αποσκευές σου. Το πιο ελαφρύ από αυτά είναι το Husqvarna στα 215 κιλά γεμάτο με το βάρος όλων να κυμαίνεται σε πολύ κοντινά πλαίσια αφού το πιο βαρύ, το Triumph ζυγίζει 228 κιλά. Σίγουρα πάντως το να σηκώσεις μία τέτοια μοτοσυκλέτα από το έδαφος μετά από μία πτώση δεν είναι απλή υπόθεση και καλό θα ήταν εάν σκοπεύεις να οδηγήσεις στο χώμα να μην είσαι μόνος/η σου.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Με ιπποδυνάμεις που ξεπερνούν τα 100 άλογα λοιπόν και κυρίως τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικά βοηθήματα που έχουν εξελιχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια, οι επιταχύνσεις τους είναι εκπληκτικές. Την πιο γρήγορη σημείωσε το Norden 901, αφού στις μετρήσεις μας χρειάστηκε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 100χλμ/ω από στάση. Αυτό το νούμερο αντιστοιχεί σε επιταχύνσεις supersport μοτοσυκλετών από τις αρχές της δεύτερης χιλιετίας με μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις. Έχουν όμως εξελιγμένο Traction Control που φροντίζει για την βέλτιστη δυνατή επιτάχυνση, wheelie control που κρατά τον εμπρός τροχό "γειωμένο" και quickshifter που σου επιτρέπει να κάνεις αλλαγές ταχυτήτων χωρίς συμπλέκτη και φυσικά πολύ πιο γρήγορα, ενώ το βάρος τους βοηθάει ως ένα βαθμό να βάλουν "κάτω" την δύναμή τους. Έτσι όλες οι μοτοσυκλέτες της λίστας σημείωσαν επιταχύνσεις κάτω από 4 δευτερόλεπτα, με το Ducati να χρειάστηκε 3,7δλ και τα άλλα 3 μοντέλα 3,9 δευτερόλεπτα το καθένα. Τα φρένα τους είναι επίσης εξαιρετικά και παρόλο που στις δοκιμές μας τα περισσότερα από αυτά φορούσαν μικτής χρήσης ελαστικά με πιο επιθετικό προφίλ (τακούνι), φρενάρουν αποτελεσματικά. Την καλύτερη επίδοση σημείωσε και πάλι το Husqvarna με 39,9 μέτρα για την ακινητοποίηση από τα 100χλμ/ω, ύστερα το Ducati με 40,4 μέτρα, το KTM χρειάστηκε 42 μέτρα και τα BMW και Triumph χρειάστηκαν 44 μέτρα. Εξοπλίζονται όλα με αδρανειακή μονάδα IMU που προσδίδει στο ABS και το Traction Control λειτουργία Cornering ώστε να προσφέρουν περισσότερη ασφάλεια στον αναβάτη ακόμα και όταν επιταχύνει ή φρενάρει με την μοτοσυκλέτα να βρίσκεται υπό κλίση.
Οι 5 αυτές μοτοσυκλέτες έχουν κινητήρες από 888 έως και 937cc. Μπορεί αυτή η κατηγορία να θεωρούνταν η "μεγάλη" στο παρελθόν, αλλά με τις σύγχρονες adventure μοτοσυκλέτες να ξεπερνούν πλέον τα 1.300cc, κατατάσσονται πλέον στην μεσαία (προς μεγάλη κατηγορία). Έχουν τροχούς ακτινωτούς τροχούς 21 ιντσών εμπρός και 18 πίσω, με τις BMW και Triumph να εξοπλίζονται με 17άρη τροχό πίσω. Οι διαδρομές των αναρτήσεών τους είναι μεγάλες ξεκινούν από τα 200 χιλιοστά εμπρός και πίσω για όλα τα μοντέλα. Έτσι σε συνδυασμό με την μελετημένη εργονομία τους που σου επιτρέπει με ευκολία να οδηγείς στην όρθια στάση, είναι ιδανικές για χωμάτινη οδήγηση και "καταπίνουν" όποιο εμπόδιο βρεθεί στο διάβα τους. Προβάλλουν φυσικά κάποιους περιορισμούς λόγω όγκου και βάρους και δεν ενδείκνυνται για Enduro καταστάσεις όπως πολλοί μπορεί να έχουν την εντύπωση βλέποντας στο διαδίκτυο καταξιωμένους επαγγελματίες του χώρου, αλλά θα σε συνοδεύσουν αξιοπρεπώς σε απαιτητικές χωμάτινες διαδρομές και όχι απλές διελεύσεις όπως αντίστοιχα μοντέλα με 19άρη εμπρός τροχό και μικρότερες αναρτήσεις. Η τιμή απόκτησης των μοντέλων αυτών είναι σαφώς αντίστοιχη της τεχνολογίας και των ανέσεων που προσφέρουν ξεπερνώντας τα 14 χιλιάρικα. Το πιο προσιτό είναι το F900 GS της BMW, το οποίο ξεκινά από τα 14.500 ευρώ (μία αρκετά καλή τιμή), όσο το "φορτώνεις" βέβαια με προαιρετικό εξοπλισμό (καθώς ο στάνταρ του είναι σχετικά φτωχός) η τιμή του ανεβαίνει. Ακολουθεί στα 16.300 ευρώ το 890 Adventure της KTM, στα 16.690 ευρώ το Husqvarna Norden 901, στα 17.290 ευρώ το Triumph Tiger 900 Rally Pro και τέλος το Ducati Desert X κοστίζει 19.600 ευρώ. Χρησιμοποιήσαμε λοιπόν ένα όριο στην τιμή απόκτησης στα 20.000 ευρώ το οποίο σίγουρα είναι υψηλό αλλά αρκετά χαμηλότερο από αντίστοιχες επιλογές που προσθέτουν σε αυτό το νούμερο ένα σεβαστό 25%. Εσύ ποιο από αυτά τα μεγάλα adventure θα επέλεγες, σε επηρεάζει το νούμερο της ιπποδύναμης σε αυτή την κατηγορία;
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - mototriti.gr