|
- Τιμές που ξεκινούν λίγο πάνω από τα 2,5 χιλιάρικα με το Morbidelli
- Στα 30,3 με το καλύτερο φρενάρισμα τα Forza και Voge
- Οδηγούνται με δίπλωμα αυτοκινήτου και καίνε ελάχιστα
- Με εξοπλισμό ασφαλείας και άνεσης στο φουλ
YAMAHA: Αξεσουάρ στο MAX, με έκπτωση 200ε!
VOGE: 300DS Με δώρο top case αλουμινίου.
Τα scooter της Α1 κατηγορίας έχουν κυριολεκτικά κατακλύσει την αγορά και θα τα βρεις σε κάθε σου ματιά βγαίνοντας στον αστικό ιστό. Κάποτε την θέση αυτή κατείχαν τα παπιά, αλλά η άνεση που προσφέρουν τα scooter σε συνδυασμό με την ευχρηστία τους - καθώς δεν μπλέκεις με αλλαγές ταχυτήτων έχοντας και τα δύο σου πόδια ελεύθερα - αλλά και τους αποθηκευτικούς χώρους, τα «έκαναν στην άκρη». Μια ματιά στις ταξινομήσεις επιβεβαιώνει αυτούς τους ισχυρισμούς, με τις επιλογές να πληθαίνουν όλο και περισσότερο και το καταναλωτή να μπορεί να ικανοποιήσει πιο εύκολα πλέον τις ανάγκες του. Με νέες εταιρείες όπως η Morbidelli να φέρνουν στην αγορά προσιτά αλλά και ποιοτικά μοντέλα σε αυτή την ήδη ανταγωνιστική κατηγορία και την Voge να παραμένει πιστή στο υψηλό της Value for Money, η "μάχη" γίνεται πιο σκληρή από ποτέ. Το Voge SR1 λοιπόν, είναι το πιο προσιτό από τα 5 της λίστας με τιμή στα 2.645 ευρώ. Ακολουθεί το Morbidelli SC 125 LX που πρόσφατα ήρθε στην ελληνική αγορά, στα 2.690 ευρώ και στην 3η θέση βρίσκεται το Yamaha N-MAX στα 3.700 ευρώ. Σύντομα βέβαια αναμένουμε το ολοκαίνουριο για το 2025 μοντέλο που έχει δεχθεί ριζικές αλλαγές και αναβαθμίσεις. Τέλος τα Honda SH 125 και Forza 125 ακολουθούν με τιμές στα 4.000 και 5.600 ευρώ αντίστοιχα που ενώ μπορεί να είναι λίγο πιο υψηλές, διατηρούνται αρκετά ψηλά ακόμα και εάν τα "φορτώσεις" με αρκετά χιλιόμετρα, γεγονός που βασίζεται στην αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη που έχει χτίσει η μάρκα στο αγοραστικό κοινό ανά τα χρόνια.
Μάρκα | Τιμή | Ισχύς Hp | Ροπή Nm | Ρεζερβουάρ | 80 - 0 (m) | 0 - 80 (s) | Κατανάλωση | Φρένα |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
HONDA FORZA 125 | 14,5 | 12,3 | 11,7 | 30,3 | 16,7 (0-100) | 2,1 | ABS | |
VOGE SR 1 | 11,6 | 11 | 8 | 30,3 | 15,2 | 2,8 | ABS | |
HONDA SH 125 | 12,5 | 12 | 7 | 30,4 | 16,1 | 2,4 | ABS | |
YAMAHA NMAX 125 | 12,2 | 11,2 | 7,1 | 30,5 | 13,4 | 2,7 | ABS | |
MORBIDELLI SC125 LX | 11,2 | 11,2 | 9,5 | 30,6 | 18,2 | 2,6 | ABS |
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Η απήχηση των Α1 scooter, έχει αυξηθεί επίσης λόγω της δυνατότητας οδήγησής τους με δίπλωμα αυτοκινήτου υπό προϋποθέσεις, μία προοπτική που δελεάζει ολοένα και περισσότερους οδηγούς, αφού μειώνει δραματικά τον χρόνο που απαιτούν οι καθημερινές τους μετακινήσεις. Παράλληλα, με αυτό τον τρόπο κάνουν επίσης εξοικονόμηση χρημάτων, αφού ο πλέον οικονομικότερος τρόπος commuting (πέρα από τα ΜΜΜ -με την μη αμελητέα ταλαιπωρία επιτάσσουν-) είναι αυτά τα scooter. Εκτός όμως από οδηγούς αυτοκινήτου παρατηρείται ακόμα και αναβάτης που παλαιότερα οδηγούσαν μοτοσυκλέτα να κάνουν μεταστροφή σε scooter για όλους τους παραπάνω λόγους. Η κατανάλωσή τους κυμαίνεται στα 2,1 με 2,8λ/100χλμ κάτι που σημαίνει ότι με ένα τάληρο (με τις τωρινές τιμές της βενζίνης 22/1) βγάζεις άνετα 100 χιλιόμετρα. Οικονομικότερο μάλιστα στις μετρήσεις μας, αποδείχθηκε το Forza 125 που έκαψε μόλις 2,1λ/100χλμ, ένα εντυπωσιακό νούμερο σε συνάρτηση με το γεγονός ότι έχει και μία από τις υψηλότερες ιπποδυνάμεις στην κατηγορία στα 14,5 άλογα. Ακόμα όμως και το μοντέλο με την χαμηλότερη ισχύ, το Voge SR1 που αποδίδει 11 άλογα, στέκεται εξαιρετικά ακόμα και στο δικάβαλο (δοκιμασμένα), ενώ η επίδοσή του στο 0-80 βρίσκεται σε καλά πλαίσια για την κατηγορία στα 15 δευτερόλεπτα.
Εκτός από ABS όλα αυτά τα scooter εξοπλίζονται και με Traction Control, ένα σημαντικότατο σύστημα ασφαλείας, που θα φροντίσει ώστε να μην ολισθαίνει ανεπιθύμητα ο πίσω τροχός στο άνοιγμα του γκαζιού. Εντάξει, γνωρίζουμε πως σε αυτά τα κυβικά σπάνια θα επενεργήσει αυτό το σύστημα, αλλά σε περιπτώσεις βρεγμένου οδοστρώματος, εάν υπάρχουν στον δρόμο χαλίκια, η σε parking που βρίσκεις αυτή την γυαλιστερή και ολισθηρή επιφάνεια, είναι ένα πρόσθετο "μαξιλαράκι" ασφαλείας που μπορεί να αποτρέψει μία πιθανή πτώση ή και τραυματισμό. Αυτό σε συνδυασμό με την ευκολία στον χειρισμό τους και το σχετικά χαμηλό τους βάρος τα κάνει ιδανικά για νέους αναβάτες. Παράλληλα οι ανέσεις που προσφέρουν θα κάνουν την καθημερινή μετακίνηση και τις δουλειές παιχνιδάκι. Έχουν μεγάλες και άνετες σέλες δύο επιπέδων, αποθηκευτικούς χώρους και "ξεκούραστη εργονομία". Τα Voge και Forza μάλιστα ακόμα περισσότερο, αφού ανήκουν στην mini GT κατηγορία. Το Morbidelli και SH από την άλλη, έχουν μία πιο "όρθια" θέση οδήγησης που σε τοποθετεί πάνω από τον τροχό, όπου στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι πιο μεγάλος στις 16 ίντσες με το δεύτερο να έχει και επίπεδο πάτωμα που δίνει έξτρα πόντους πρακτικότητας. Οι μεγαλύτεροι τροχοί ταυτόχρονα, σημαίνει πως θα έχεις περισσότερη σταθερότητα σε υψηλότερες ταχύτητες, ενώ το πέρασμα εμποδίων και λακκουβών γίνεται πολύ πιο εύκολο σε σχέση με μικρότερους τροχούς. Ποια θα ήταν η επιλογή σου.