Τίποτα δεν είναι καταλληλότερο για τις αστικές μετακινήσεις από τα μικρά scooter, λόγω των μικρών τους διαστάσεων, των περιορισμένων τους εξόδων και της ευχρηστίας που προσφέρουν.
Τα μικρά sccoter είναι, δίχως αμφιβολία, ό,τι πιο ιδανικό για εκείνους που αναζητούν ένα πρακτικό, οικονομικό και ευέλικτο μέσον για τις μετακινήσεις τους στην πόλη. Οι «συμμαζεμένες» τους διαστάσεις και οι μικρής χωρητικότητας κινητήρες συνάδουν στα παραπάνω χαρακτηριστικά τους, ενώ επιπρόσθετα, η νεανική εικόνα των περισσοτέρων και ο πλούσιος εξοπλισμός τους, τα κάνουν ιδιαίτερα ελκυστικά.
Σχεδίαση- Εργονομία – Ποιότητα κατασκευής: Διαχρονική Vespa, MAX σε όλα το Yamaha, κορυφαία σταθερά το SH
Στο διαχρονικό στυλ της Vespa δεν χωρούν υποκειμενικές ενστάσεις περί αισθητικής. Η GTS 150 είναι πανέμορφη. Η Piaggio έχει εξελίξει την αρχετυπική φόρμα μέσα σε αυτά τα χρόνια αλλά το έκανε με απόλυτο σεβασμό, αντιμετωπίζοντας με ευλάβεια το πιο διάσημο παιδί της. Σε ό,τι αφορά στην εργονομία, η κατάσταση είναι «έλα παππού να σου δείξω τα αμπελοχώραφα σου…». Ανετη σέλα για δύο, ευρύχωρη ποδιά με μικρό «τούνελ» που επιτρέπει την μεταφορά ογκοδών αντικειμένων, μεγάλο ντουλαπάκι στην ποδιά, χώρος κάτω από την σέλα που χωρά ένα Jet ή σπαστό κράνος και σχάρα στον standard εξοπλισμό που προσθέτει στις μεταφορικές δυνατότητες. Αψεγάδιαστη η ποιότητα κατασκευής, όπως αρμόζει φυσικά σε ένα δίτροχο – μπιμπελό όπως αυτό. Η μοντέρνα εμφάνιση του “μικρού” SH το έκανε αγαπητό στο κοινό τα προηγούμενα χρόνια. Οι όμορφες γραμμές, συνδυάζονται με LED φώτα εμπρός και πίσω, ενώ τα φλας είναι ενσωματωμένα στο φαίρινγκ για μια “λεία” εμφάνιση. Η ποιότητα κατασκευής, βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο και είναι ανάλογη του ονόματος της Honda. Η σέλα του, δείχνει λεπτή, αλλά είναι άνετη και φιλόξενη τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη. Το επίπεδο πάτωμα, σε συνδυασμό με την θέση που είναι τοποθετημένο το τιμόνι, προσφέρει μια ευρύχωρη θέση οδήγησης. Το Top Box ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό και διαθέτει μαξιλαράκι για την πλάτη του συνεπιβάτη. Ο χώρος κάτω από τη σέλα, χωράει ένα full face κράνος, ενώ με το σύστημα Smart Key, ο αναβάτης μπορεί να εκκινήσει το scooter έχοντας το κλειδί στην τσέπη του. Με το NMAX η Yamaha φέρνει λίγη από την αίγλη των μεγαλύτερων MAX και στα 155 κ.εκ., με ένα μοντέλο κατάλληλα προσαρμοσμένο για αυτή την κατηγορία. Σχεδιαστικά ξεχωρίζει από τα σε στυλ ανθρακονήματος καλύμματα του κινητήρα και το ασημί “μπούμερανγκ” που διαγράφεται στο προφίλ του scooter, ένα χαρακτηριστικό και των μεγαλύτερων MAX scooters. Η ποιότητα κατασκευής και η ποιότητα της βαφής κυμαίνονται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Πάνω στη μεγάλη και μακριά σέλα με την ποιοτική αντιολισθητική επένδυση θα κάτσεις με άνεση, ενώ πολύς χώρος υπάρχει και για τα πόδια. Κάτω από τη σέλα θα βρείτε ικανό χώρο για την τοποθέτηση ενός κράνους κλειστού τύπου, ενώ χώρο θα βρείτε και στην ποδιά όπου υπάρχει ένα μικρό ανοιχτό “ντουλάπι” για τα πράγματα που χρειάζεστε άμεσα.
Κινητήρας – Αναρτήσεις – Φρένα: Ομοφωνία στην απόδοση και τον εξοπλισμό
Απόλυτη ισοψηφία όσον αφορά του κινητήρες των τριών μοντέλων. Όλοι είναι μονοκύλινδροι χωρητικότητας 150 κυβικών και αποδίδουν σχεδόν 15 ίππους και 1, 5κιλό ροπής. Εκτός από το ΝΜΑΧ, τα άλλα δύο μοντέλα της παρέας διαθέτουν και σύστημα start-stop για βέλτιστη οικονομία. Πάνω στο σύγχρονο κινητήρα του SH, έχουν εφαρμοστεί διάφορες τεχνολογίες με στόχο τη μείωση των εσωτερικών τριβών, που έχουν σαν αποτέλεσμα την αυξημένη αξιοπιστία. Ο κινητήρας που χρησιμοποιεί το ΝΜΑΧ 155 είναι νέος και είναι τεχνολογίας Blue Core. Είναι εξοπλισμένος με το σύστημα Variable Valve Actuation, ώστε να αποδίδει το μέγιστο τόσο σε χαμηλές, όσο και σε υψηλές στροφές λειτουργίας. Ο κινητήρας τoυ GTS είναι ένα από τα πλέον εξελιγμένα μοτέρ της Piaggio και έχει σχεδιασθεί με γνώμονα την οικονομική λειτουργία και την αξιοπιστία. Η λύση του ατσάλινου σωληνωτού πλαισίου χρησιμοποιείται από το ΝΜΑΧ και το SH, ενώ η Vespa έχει μια μοναδικότητα σε ό,τι αφορά το πλαίσιο της, αφού αυτό είναι μια monocoque κατασκευή από ατσάλι, που ουσιαστικά αποτελεί και το «κυρίως» σώμα. Η νέα GTS 150 παρουσιάζει και ένα άλλο παροδοσιακά Vespa στοιχείο, την μπροστινή ανάρτηση με μονό υστερούντα βραχίονα, ενώ στις άλλες δύο περιπτώσεις επιλέχθηκε τηλεσκοπικό πιρούνι. Στο πίσω μέρος τα διπλά αμορτισέρ με δυνατότητα προφόρτισης ελατηρίου είναι η κλασική συνταγή. Μικρές οι διαφορές και στον τομέα της πέδησης. Για την επιβράδυνση του SH, έχουν επιστρατευθεί δίσκοι 240 χιλιοστών και στους δύο τροχούς, με τριπίστονη δαγκάνα εμπρός και μονοπίστονη πίσω. Την πέδηση της GTS αναλαμβάνουν δύο μονοί δίσκοι διαμέτρου 220 χλστ. τόσο μπροστά όσο και πίσω. Στο ΝΜΑΧ τόσο ο εμπρός όσο και ο πίσω δίσκος έχουν διάμετρο 230 χλστ. και συνδυάζονται με δαγκάνες που φέρουν μόνο ένα αλλά μεγάλης διαμέτρου πιστόνι. Το ABS είναι μέρος του εξοπλισμού και των τριών scooter.
Στο δρόμο: ¶νεση, ευελιξία, χαμηλή κατανάλωση τα κύρια χαρακτηριστικά και των τριών
Η GTS 150 μπορεί να τρυπώσει και να ελιχθεί ακόμα και στα πιο στενά περάσματα του κυκλοφοριακού καθημερινού λαβύρινθου. Η μικρή διάμετρος στους τροχούς σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους, προσδίδει τη δυνατότητα αστραπιαίων αλλαγών κατεύθυνσης στο σύνολο. Οι αναρτήσεις κάνουν εξαιρετική δουλειά και κρατάνε σε συνοχή στο σύνολο, ο i-GET επιταχύνει αρκετά πειστικά το σύνολο και τα φρένα προσφέρουν ισχύ και αίσθηση.Τα 2,9 λίτρα στα 100 χλμ. που μετρήσαμε ως μέση τιμή, ανάγουν την GTS 150 ως ένα από τα πλέον οικονομικά δίτροχα στην κατηγορία της. Το φυσικό στοιχείο του SH 150i είναι το αστικό περιβάλλον. Αναβάτης και συνεπιβάτης δεν θα κάνουν ποτέ παράπονα για το επίπεδο της άνεσης, που προσφέρει η ευρύχωρη σέλα. Το μικρό βάρος και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού κάνουν τις μανούβρες παιχνιδάκι, ενώ η δύναμη του κινητήρα είναι αρκετή, ώστε το SH να επιταχύνει γρήγορα. Η μέση κατανάλωση, κάνοντας χρήση του συστήματος Idle Stop, δεν ξεπέρασε τα 2,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Την ευελιξία που χαρακτηρίζει το scooter της Yamaha θα εκμεταλλευτούν και οι λιγότερο έμπειροι αναβάτες, αφού η ευρύχωρη και άνετη θέση οδήγησης συνδυάζεται με ένα ιδιαίτερα κοφτερό τιμόνι. Το ιδιαίτερα πολιτισμένο μοτέρ πείθει με τη δύναμη που προσφέρει εντός και εκτός πόλης. Αυτή η καλή οδική συμπεριφορά πηγάζει από το γεροδεμένο πλαίσιο, τα σχετικά φαρδιά ελαστικά αλλά και τις σφιχτές αναρτήσεις. Το NMAX εμπνέει εμπιστοσύνη και σας επιτρέπει να κινηθείτε με πολύ γρήγορους ρυθμούς στο αστικό περιβάλλον. Η κατανάλωση των 3,1 λίτρων και αποδεικνύεται αρκετά οικονομική.
Συμπέρασμα
Με πανομοιότυπο εξοπλισμό, ίδιο κυβισμό και παρόμοια τιμή απόκτησης, η τελική επιλογή θα εξαρτηθεί από τον ξεχωριστό χαρακτήρα του κάθε μοντέλου. Είναι κούκλα, είναι εργονομική και άνετη, οικονομική στις απαιτήσεις της και ασφαλής στο δρόμο. Η GTS 150 σηματοδοτεί το επόμενο εξελικτικό βήμα στη ιστορία της Vespa, όπου η σύγχρονη τεχνολογία και ο υπέροχος κλασικός κόσμος συναντιούνται και συνυπάρχουν αρμονικά. Ένα πραγματικά ξεχωριστό αστικό όχημα, που ξεχειλίζει από αυθεντικό χαρακτήρα. Η ποιότητα και η μοναδικότητα της Vespa GTS 150 κοστολογείται στα 3.800 ευρώ. Το Honda SH 150i σε κερδίζει από την πρώτη ματιά χάρη στη μοντέρνα εμφάνισή του και την υψηλή ποιότητα κατασκευής. Συνεχίζει να σε εκπλήσσει ευχάριστα απο τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα με την ευκολία χειρισμών και τη δύναμη που διαθέτει. Δεν θέλεις να κατέβεις από τη σέλα του και το χρησιμοποιήσεις από τις πιο κοντινές ως τις πιο μακρινές διαδρομές. Το SH αποτελεί έναν εξαιρετικό σύντροφο μέσα στην πόλη και η τιμή του είναι 3.990 ευρώ. Με το ΝΜΑΧ η Yamaha δημιούργησε τη δική της κορυφαία πρόταση στα “καθαρόαιμα” αστικά scooters. Εξαιρετική οικονομία από το δυνατό μοτέρ, ευρύχωρη θέση οδήγησης, πολύ καλή συμπεριφορά εντός και εκτός των τειχών αλλά και μια άνετη θέση οδήγησης. Καλοί αποθηκευτικοί χώροι, μοντέρνα σχεδίαση αλλά και πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και τιμή απόκτησης στα 3.450 ευρώ.