Θα μειώσει τα ατυχήματα ο νέος ΚΟΚ ή θα είναι

Θα μειώσει τα ατυχήματα ο νέος ΚΟΚ ή θα είναι

- Αυξανόμενες ποινές για την ίδια παράβαση και μείωση των ορίων στις πόλεις προβλέπει ο νέος ΚΟΚ. - Οι νέες κάμερες με AI θα καταγράφουν αυτόματα παραβάσεις και θα βλέπουν αν έχεις ασφάλιση, έχεις περάσει ΚΤΕΟ κλπ.
- Πολλοί θεωρούν ότι αυτά τα μέτρα θα συνετίσουν τους μόνιμους παραβάτες και επιτέλους θα μειωθούν τα ατυχήματα.
- Όμως αρκετοί αναφέρουν ότι θα βρεθούν τρόποι να την γλιτώνεις και μόνο η αλλαγή στη νοοτροπία μας μπορεί να βελτιώσει τα πράγματα.

Αυξανόμενες ποινές για την ίδια παράβαση και μείωση των ορίων στις πόλεις προβλέπει ο νέος ΚΟΚ

Για άλλη μια φορά βρισκόμαστε μπροστά σε μια πλήρως αναγκαία αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Συνεχίζουμε να έχουμε μια από τις χειρότερες θέσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσον αφορά την οδική παιδεία και το ποσοστό ατυχημάτων και θανάτων ανά 1.000 κατοίκους, οπότε σίγουρα κάτι δεν λειτουργεί. Ο νέος ΚΟΚ γίνεται αυστηρότερος, καθώς πλέον η επανάληξη μιας παράβασης σε διάστημα ενός έτους επιφέρει διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης έως 180 ημέρες. Ειδικά για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η δεύτερη παράβαση εντός του ίδιου διαστήματος επιφέρει πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση της άδειας για έως δύο έτη. Σε περίπτωση τρίτης παράβασης εντός πέντε ετών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται για επτά έτη, με υποχρέωση επανεξέτασης για την επαναχορήγησή της. Ακόμη η πιο πολυσυζητημένη αλλαγή είναι η αλλαγή του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα εντός της πόλης, εκτός αν υπάρχει ειδική σήμανση που ορίζει διαφορετικά. 

Οι νέες κάμερες με AI θα καταγράφουν αυτόματα παραβάσεις και θα βλέπουν αν έχεις ασφάλιση, έχεις περάσει ΚΤΕΟ κλπ

Αλλαγές στον ΚΟΚ είχαμε και στο παρελθόν, όμως πολλές φορές η θεωρία απείχε πολύ από την πράξη. Δηλαδή ενώ ο νόμος υπήρχε δεν τηρούταν. Εδώ όπως φαίνεται υπάρχει ακόμα μια αλλαγή και μας έρχεται χάρη στο προχώρημα της τεχνολογίας. Ειδικές κάμερες με τεχνολογία AI θα μπουν στους δρόμους και θα μπορούν να καταγράφουν αυτόματα παραβάσεις (όχι μόνο το όριο ταχύτητας όμως όπως γινόταν πριν), ενώ θα βλέπουν και άλλα πράγματα, όπως - με βάση την πινακίδα - να βλέπουν αν το όχημα που κυκλοφορεί είναι ασφαλισμένο, αν έχει περάσει ΚΤΕΟ κλπ. Με αυτό τον τρόπο - τουλάχιστον στη θεωρία - οι παραβάτες αυτού του είδους θα πιάνονται αυτόματα, χωρίς να χρειάζεται να βρεθούν σε τυχαίο έλεγχο. 

Πολλοί θεωρούν ότι αυτά τα μέτρα θα συνετίσουν τους μόνιμους παραβάτες και επιτέλους θα μειωθούν τα ατυχήματα

Στη θεωρία λοιπόν αυτές οι αλλαγές θα μπορούσαν να φέρουν βελτιώσεις. Όσο οι ποινές ανεβαίνουν σε συνεχόμενες παραβάσεις του ίδιου είδους τόσο περισσότερο θα διπλοσκέφτεται ο οδηγός να τις διαπράξει. Ειδικα΄η αλλαγή από τα χρηματικά πρόστιμα (που ουσιαστικά αν έχεις λεφτά είναι σαν να αγοράζεις... πάσο παρανομίας) σε ποινές που αφορούν την αφαίρεση διπλώματος - δηλαδή την αφαίρεση ικανότητας οδήγησης στον παραβάτη για 1-2 μήνες σίγουρα είναι μια κίνηση στη σωστή κατεύθυνση και θα μπορούσε να είναι καταλυτικός παράγοντας στην μείωση των παραβάσεων, άρα και των ατυχημάτων. 

Όμως αρκετοί αναφέρουν ότι θα βρεθούν τρόποι να την γλιτώνεις και μόνο η αλλαγή στη νοοτροπία μας μπορεί να βελτιώσει τα πράγματα

Από την άλλη, όπως προαναφέρθηκε, και στο παρελθόν έχουν γίνει πολλές αλλαγές στον ΚΟΚ και πάντα στόχος τους ήταν να μειώσουν τις παραβάσεις και τα ατυχήματα. Και ενώ όντως έχει υπάρξει μείωση τα τελευταία χρόνια είμαστε ακόμα πολύ μακριά από τους "συνοδοιπόρους" μας στην Ευρώπη. Και όπως σχεδόν σε όλους τους τομείς στην Ελλάδα, έτσι και εκεί πάντα βρίσκονταν τρόποι ώστε κάποιος να τη γλιτώσει, είτε με μια σβησμένη κλήση είτε με διάφορους άλλους τρόπους. Αυτός είναι και ο βασικός προβληματισμός με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Θα καταφέρει να αλλάξει αυτό το σκηνικό ή και πάλι θα υπάρχουν τρόποι να την γλιτώνει κάποιος; Για πολλούς θα βρεθεί παραθυράκι και η μόνη λύση σε όλο αυτό θα ήταν η αλλαγή της νοοτροπίας μας ως λαού, το οποίο φυσικά θέλει πολύ χρόνο και αλλαγή στην συνολικότερη παιδεία που δίνουμε εμείς οι ίδιοι στα παιδιά μας.