Ποια είναι η αλήθεια τελικά, για το παράλληλο παρκάρισμα στα δίκυκλα;

Ποια είναι η αλήθεια τελικά, για το παράλληλο παρκάρισμα στα δίκυκλα;

Βλέπεις δίκυκλο να έχει παρκάρει έτσι. Τι κάνεις;

Τελικά, ποιος είναι ο σωστός τρόπος στάθμευσης του δίκυκλου και που φτάνει η αντιπαράθεση του νόμιμου και του ηθικού;

Ένα από τα θέματα που πάντα προκαλεί την προσοχή και αντιπαραθέσεις, είναι αυτό της στάθμευσης των μοτοσυκλετών στην χώρα μας. Πολλοί και διαφορετικοί παράγοντες κάνουν το θέμα «καυτό»: Η νομοθεσία, ο ΚΟΚ, η κυκλοφοριακή κατάσταση, το ηθικό στοιχείο. Ας μιλήσουμε για αυτό το θέμα…

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Το παρκάρισμα παράλληλα με το πεζοδρόμιο είναι απόλυτα νόμιμο…

Σε αντίθεση με ότι πιστεύεται και ότι συνηθίζεται, το παρκάρισμα ενός δικύκλου παράλληλα με το πεζοδρόμιο –δηλαδή, σαν αυτοκίνητο- είναι απόλυτα νόμιμο. Αρκεί φυσικά, το δίκυκλο να είναι ενεργό όχημα: Να φέρει πινακίδες και να έχει εξοφλήσει τέλη κυκλοφορίας, όχι δηλαδή να είναι ένα εγκαταλειμμένο, διαλυμένο ή χωρίς πινακίδες όχημα. Μάλιστα είναι «πιο σωστό», από νομικής άποψης, από το συνηθισμένο κάθετο παρκάρισμα στους αστικούς δρόμους.

Τότε γιατί το καταδικάζουν οι περισσότεροι; 

Εδώ η συζήτηση γίνεται μεγάλη. Ας αρχίσουμε από το γεγονός, ότι γενικά οι δικυκλιστές έχουμε συνηθίσει να κυκλοφορούμε και να σταθμεύουμε, ως μειονότητα στα αστικά κέντρα. Ο χώρος που βρίσκουμε διαθέσιμος για παρκάρισμα είναι, τις περισσότερες φορές, αρκετά μικρότερος από μια πλήρη θέση στάθμευσης και οι μοτοσυκλέτες μας έχουν πλάτος αρκετά μικρό, ώστε σε κάθετο παρκάρισμα να μην δημιουργούμε πρόβλημα. Ο σοβαρότερος λόγος είναι βέβαια άλλος και δεν κάνει να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Όταν μια μοτοσυκλέτα παρκάρει παράλληλα, αποκλείει μια θέση για αυτοκίνητο. Και αυτό είναι κάτι που ενοχλεί, τόσο την αυτοκινητοκρατούμενη Ελλάδα, όσο ακόμη και εμάς τους ίδιους τους αναβάτες. Ο λόγος, επειδή εμείς γνωρίζουμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα, έχουμε επιλέξει να το λύσουμε με την μοτοσυκλέτα και, στις περισσότερες περιπτώσεις, δεν θέλουμε να προκαλούμε άλλα προβλήματα…

Ηθικά, δεν είναι και ό, τι καλύτερο μπορείς να κάνεις

Και σε αυτό το σημείο πιστεύουμε, ότι λίγοι θα διαφωνήσουν μαζί μας. Και αυτό γιατί, όπως είπαμε και αμέσως παραπάνω, δεν χρειάζεται να καταλαμβάνεις έναν χώρο που θα μπορούσε να τον έχει χρησιμοποιήσει αυτοκίνητο, αν μπορείς να κάνεις αλλιώς. Βέβαια, από την άλλη, είναι τελείως νόμιμο και, για να λέμε την αλήθεια, πιο ασφαλές, καθώς το δίκυκλό σου δεν κινδυνεύει από λάθος κάποιου οδηγού, που μπορεί να στο ρίξει στις μανούβρες. Όμως, οι μοτοσυκλέτες, συνολικά, θα καταλάμβαναν πολύ περισσότερο χώρο αν όλοι τις παρκάραμε κάθετα και θα αποτελούσαν ένα μέρος του προβλήματος. Για αυτό και όσοι δήμοι έχουν προβεί –επιτέλους…- στην δημιουργία ειδικών χώρων στάθμευσης για μοτοσυκλέτες, τις έχουν τοποθετήσει με κάθετο προσανατολισμό. Γιατί ο νόμος είναι νόμος, αλλά κάποιες φορές… η λογική λύση είναι πασιφανής.

Νόμιμες… ατασθαλίες: Μάστιγα στην σημερινή εποχή

Ας μιλήσουμε όμως και για κάποιους χρήστες της οδού που προκαλούν τα νεύρα μας: Αυτοί που «καβατζώνουν» θέσεις για αυτοκίνητο, χρησιμοποιώντας το δίκυκλό τους. Λοιπόν, όσο και να μας εκνευρίζει αυτή η πρακτική, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα σε νομικό επίπεδο για να την περιορίσουμε. Θεωρήστε το λοιπόν… αναγκαίο κακό και απλά αποφύγετε να μπείτε στον πειρασμό για… αντίποινα (βλέπε παρκάρισμα ενός άλλου δικύκλου δίπλα από το ήδη υπάρχον και τέτοια). Όλοι ξέρουμε ότι ο «τρελός» πλέον κόσμος στον οποίο ζούμε είναι επικίνδυνος. Για αυτό εδώ, θα υποστηρίξουμε ότι είναι καλύτερα να υπερισχύει η λογική σε όλες τις περιπτώσεις, αλλά να μην υπάρχει άγνοια όσον αφορά το νομικό πλαίσιο.

Τι πιστεύετε εσείς; Συμφωνείτε με το παράλληλο παρκάρισμα των δικύκλων; Μήπως όχι; Τι θα κάνατε αν ήσαστε αντιμέτωποι με ένα τέτοιο σενάριο; 

  • theod

    το πιό σωστό παρκάρισμα είναι με απλή επακούμβιση του πεζοδρομίου του εμπρόσθιου τροχού κλειδωμένου δημιουργώντας οξεία γωνία 57 μοιρών και το υπόλοιπο σώμα της μοτοσυκλέτας να προσπαθεί να δημιουργήσει τραπέζιο με το πεδοδρόμιο φανταζόμενοι την ανύπαρκτη πλευρά, απογειώνουμε το drone να μας στείλει μία κάτοψη, τ΄τε και μόνο τότε φεύγουμε αφού βεβαιωθήκαμε ότι είμαστε νόμιμοι στην χώρα της νομιμότητας...ρε που πάμε ρε που πάμε.....γίνατε και σεις autotriti !!!!

      3
  • Κώστας

    Σε γενικές γραμμές θα συμφωνήσω με το άρθρο, αλλά ξεχνάτε μια πολύ βασική παράμετρο. Στους περισσότερους ελληνικούς "καλοφτιαγμένους" δρόμους, στην ένωση του πεζοδρομίου με το δρόμο υπάρχει συνήθως μια κούρμπα. Σε κάποιες μάλιστα περιπτώσεις η κούρμπα αυτή είναι αρκετά έντονη. Έτσι όταν είχα το TDM που είχε κοντό stand δεν γινόταν, ακόμη και όταν ήθελα, να το παρκάρω κάθετα. Απλά δεν πλάγιαζε, για να μπορέσει να σταθεί έτσι. Οπότε ο μόνος τρόπος ήταν παράλληλα με το δρόμο. Εκεί να δείτε τσακωμούς που έριχνα με άλλους οδηγούς, ειδικά την περίοδο που δούλευα στο κέντρο του Περιστερίου, που δεν βρίσκεις θέση ούτε με αίτηση. Από κάποια στιγμή λοιπόν και μετά η απάντηση στο "βάλτο κάθετα" ήταν "το βάζω όπως γουστάρω".

      4
  • thomasmitsi

    το καλύτερο παρκάρισμα για μοτοσυκλέτες ή και για αυτοκίνητα εάν το επιτρέπει φυσικά το πλάτος του δρόμου είναι νομίζω όχι το κάθετο ή το παράλληλο αλλά το παρκάρισμα σε 45 μοίρες γωνία, δηλαδή λοξά , με αυτό τον τρόπο διευκολυνεται η είσοδος-έξοδος αλλά και μεγαλώνει η χωρητικότητα του δρόμου.

      4
  • Κώστας

    Ζούμε στη χώρα του παραλογου οπότε ότι και να πούμε θα υπάρξει κάποιος που θα πει τη χαζομάρα του μη σκεπτόμενος ότι υπάρχει και άλλος κόσμος εκτός από εκείνον , πχ πληρώνω τέλη κάνω ότι θέλω . Κλασική λογική ελληναρα!!!

      1
  • Πάνος

    Σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο το παρκάρισμα δικύκλων γίνεται κάθετα στο πεζοδρόμιο και, κατά προτίμηση, δίπλα στις διασταυρώσεις, ώστε να μην εμποδίζεται το οπτικό πεδίο του κάθετα ερχόμενου οδηγού οχήματος! Εδώ, ρώτησα την Τροχαία Αττικής και μου απάντησαν, πως η μόνη νόμιμη θέση στάθμευσης δικύκλου είναι... αυτή ενός Ι.Χ.!

      4
  • ΒΑΣΙΛΗΣ

    Συμφωνώ με το άρθρο, δε θα μπορούσα να κάνω και αλλιώς, αλλά θα πρέπει να τονίσω κάτι που το άρθρο επιμελώς δεν αναφέρει. Συνήθως αυτός ο τρόπος παρκαρίσματος τις περισσότερες φορές είναι εκ του πονηρού και αυστηρά επιτηδευμένος. Το παράλληλα παρκαρισμένο όχημα συνηθίζεται να ανήκει στον ιδιοκτήτη του καταστήματος για να μην παρκάρει άλλο όχημα και του κλείνει τη φάτσα όπως λένε, ή στη χειρότερη περίπτωση πιάνει μια θέση ο υπάλληλος για να παρκάρει το αυτοκίνητό του το αφεντικό. Εγώ πάντως όταν βλέπω κάτι τέτοιο κατεβαίνω από τη μηχανή προσπαθώ να το μετακινήσω αν γίνεται ή βρίσκοντας τον ιδιοκτήτη τον πιάνω στο φιλότιμο "συναδελφικά". Αν δεν πιάσει κι αυτό τότε φεύγω γιατί δε θέλω να χαλαστώ. Ετσι κι αλλιώς οι ηλίθιοι είναι ανίκητοι και οι επιτηδευμένοι παρτάκηδες οπότε...

      5