Χωρίς κράνος τέλος η Βενζίνη. Θα δουλέψει ή έχουν όλοι τα βενζινάδικά τους;

Χωρίς κράνος τέλος η Βενζίνη. Θα δουλέψει ή έχουν όλοι τα βενζινάδικά τους;

- Οι βενζινάδες θα πρέπει να αρνούνται τον ανεφοδιασμό αν δεν φοράς κράνος.
- Από πρωτοβουλία Κρητικού βενζινά έγινε... νόμος.
- Στη θεωρία αυτό θα αναγκάσει και τους πιο... απείθαρχους να βάλουν κράνος.
- Στην Ελλάδα όμως όλοι βρίσκουν παραθυράκια για να κάνουν τη δουλειά τους.

Οι βενζινάδες θα πρέπει να αρνούνται τον ανεφοδιασμό αν δεν φοράς κράνος

Ο νέος ΚΟΚ που ετοιμάζεται θα φέρει πολλές αλλαγές στον τρόπο που κινούμαστε στους δρόμους. Από θετικότατες αλλαγές όπως είναι η νομιμοποίηση της διήθησης μέχρι μείωση των ορίων ταχύτητας, αύξηση προστίμων και περισσότερη αστυνόμευση μέσω καμερών, αυτές οι αλλαγές έχουν ως θεωρητικό στόχο την μείωση των ατυχημάτων και την ασφαλέστερη μετακίνηση. Μια άλλη όμως τροπολογία που ετοιμάζεται να περάσει έχει φέρει πολύ... σούσουρο. Αυτή είναι φυσικά η τροπολογία που αναφέρι ότι σε περίπτωση που κάποιος δεν φοράει κράνος δεν θα μπορεί να βάλει βενζίνη και ο βενζινάς θα πρέπει να του αρνείται τον ανεφοδιασμό. 

Από πρωτοβουλία Κρητικού βενζινά έγινε... νόμος

Όλο αυτό ξεκίνησε από έναν βενζινά στην Κρήτη και συγκεκριμενα τον Εμμανουήλ Ροδάκη στα Χανιά. Αφορμή υπήρξε το τραγικό δυστύχημα του 17χρονου Γιάννη Χριστουλάκη, που υπέστη κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις που θα μπορούσαν να αποφευχθούν ή να μην έχουν τόσο σοβαρές επιπτώσεις αν φορούσε κράνος. Έτσι ο κύριος Ροδάκης ξεκίνησε να αρνείται τον ανεφοδιασμό σε οδηγούς δικύκλων που έμπαιναν στο πρατήριο χωρίς κράνος. Μια πρωτοβουλιά με την οποία συμφώνησε η τοπική κοινότητα, το παράδειγμα ακολούθησαν και άλλα πρατήρια και φτάσαμε στο σημείο αυτή η κίνηση να λάβει τέτοια αναγνώριση στο πανελλήνιο που άρχισαν οι συζητήσεις ώστε μέσα στον νέο ΚΟΚ να περαστεί αντίστοιχη τροπολογία. 

Στη θεωρία αυτό θα αναγκάσει και τους πιο... απείθαρχους να βάλουν κράνος

Σχεδόν πάντα μια νομοθετική προσπάθεια ξεκινάει από ένα θεωρητικό επίπεδο και σε αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι αν και τα πράγματα έχουν βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια όσον αφορά την χρήση κράνους, είμαστε ακόμα πολύ πίσω από εκεί που θα έπρεπε να είμαστε. Έτσι, η αλήθεια είναι ότι ίσως χρειάζονται παραπάνω μέτρα για να βελτιωθεί η κατάσταση. Στη θεωρία λοιπόν αυτό το μέτρο θα μπορούσε να βοηθήσει,  καθώς χωρίς κράνος δεν θα μπορείς να βάλεις βενζίνη, άρα και να κινηθείς. 

Στην Ελλάδα όμως όλοι βρίσκουν παραθυράκια για να κάνουν τη δουλειά τους

Όμως πολλές φορές η θεωρία από την πράξη απέχουν χιλιόμετρα. Πέραν του ότι πάντα υπάρχει ένας... γνωστός, φίλος ή ο,τιδήποτε που θα σου βάλει βενζίνη χωρίς να σε ζορίσει για το κράνος, υπάρχουν και άλλα βασικά προβλήματα με αυτόν τον νόμο και κυρίως με την ασάφειά του. Για παράδειγμα αν εγώ δεν θέλω να βάλω κράνος, μπορώ να έχω ένα στη μπαγκαζιέρα, κάτω από τη σέλα ή και στον αγκώνα, να σταματήσω στην είσοδο του βενζινάδικου, να το βάλω και να πάρω την βενζίνη που θέλω. Φυσικά στην έξοδο το βγάζω πάλι και όλα καλά. Επίσης αυτό μας φέρνει σε ένα άλλο θέμα. Τί λογίζεται κράνος; Αν πάρω ένα των 20 ευρώ από το σουπερμάρκετ είμαι προστατευμένος; Σίγουρα είμαι από το πρόστιμο. Για να είμαι όντως όμως προστατευμένος χρειάζομαι ένα κράνος συγκεκριμένων προδιαγραφών και όχι απλά κάτι σκληρότερο από ένα καπέλο στο κεφάλι μου. Και από εκεί θα έπρεπε να ξεκινήσει ο νόμος, μειώνοντας για παράδειγμα το ΦΠΑ στα κράνη ή ορίζοντας τί αποτελεί όντως ασφαλές κράνος. Αλλιώς παραθυράκια θα βρούμε πολλά και με αυτόν τον νόμο και η κατάσταση στους δρόμους δεν θα αλλάξει πρακτικά. 

BEST MOTO
BEST MOTO