Η μεγαλύτερη αλλαγή πάνω στην έκδοση 1100, είναι φυσικά ο νέος V4 κινητήρας 65 μοιρών. Μετά την επιτυχημένη αύξηση κυβισμού στο Tuono ήρθε η σειρά της RSV4 να επωφεληθεί από τα επιπλέον κυβικά (1.078) που προέρχονται από την αυξημένη διάμετρο των εμβόλων (81χιλ αντί 78χιλ), καθώς η διαδρομή παρέμεινε ίδια με αυτή των 1000 κυβικών στα 52,3 χιλ. όπως και η συμπίεση στο 13,6:1. Τοποθετήθηκε μια νέα αντλία λαδιού με μεγαλύτερη παροχή, ενώ έχει δοθεί έμφαση ώστε η θερμοκρασία των εμβόλων να παραμένει σε χαμηλά επίπεδα χάρη στο διπλό μπεκ ψεκασμού λαδιού. Ο χρονισμός των βαλβίδων εισαγωγής και το σύστημα ψεκασμού άλλαξαν, όπως και ο χάρτης της κεντρικής μονάδας ECU της Magneti Μarelli 7SM, με τον κόφτη να κάνει την εμφάνισή του στις 13.600 σ.α.λ. Όλα τα παραπάνω χάρισαν 16 επιπλέον ίππους σε σχέση με το 1000, με αποτέλεσμα τα νούμερα να είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακά. 217 ίπποι στις 13.200 σ.α.λ και 12,3 kgm ροπής στις 11.000 σ.α.λ με ήχο από άλλο πλανήτη χάρη στην ανασχεδιασμένη εξάτμιση τιτανίου της Akrapovic. Το 6τάχυτο κιβώτιο είναι τύπου κασέτας -φυσικά με συμπλέκτη ολίσθησης και quickshifter, αλλά πλέον διαθέτει μακρύτερες σχέσεις 5ης και 6ης ταχύτητας που φροντίζουν ώστε η περίσσια δύναμη να είναι εκμεταλλεύσιμη.
Η καλύτερη RSV4 δεν θα μπορούσε να μην έχει και αντίστοιχου επιπέδου ηλεκτρονικά βοηθήματα, οπότε το γνωστό πακέτο APRC 4ης γενιάς αναβαθμίστηκε σύμφωνα με τα νέα δεδομένα συνεχίζοντας να εντυπωσιάζει με την πληρότητα και την ευκολία χρήσης του. Έτσι το ηλεκτρονικό γκάζι Ride by wire συνεργάζεται με 3 χάρτες (Sport, Track, Race που διαφέρουν ως προς τον τρόπο απόδοσης της ισχύος και το φρένο του κινητήρα), σύστημα traction control 8 επιπέδων, wheelie control 3 επιπέδων, launch control 3 επιπέδων, cruise control (!) και pit limiter που σου θυμίζει την αγωνιστική κληρονομιά της εταιρίας. Και το καλύτερο; Όλα τα παραπάνω μπορούν να απενεργοποιηθούν…