Δεν αποκλείεται κάποια στιγμή να μείνεις στη μέση του δρόμου με τη μοτοσυκλέτα σου. Μακάρι να μη συμβεί ποτέ, αλλά η πιθανότητα υπάρχει.
Πριν όμως καλέσεις την οδική βοήθεια, κάτι που εκτός από ντροπιαστικό μπορεί να είναι και δαπανηρό, υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείς να κάνεις και να διορθώσεις μόνος σου το πρόβλημα που σε ακινητοποίησε. Δες 5 πράγματα που μπορείς να κάνεις.
1. Χρησιμοποίησε τις αισθήσεις σου
Ένα από τα καλύτερα διαγνωστικά εργαλεία, το οποίο μάλιστα δεν πιάνει χώρο, είναι οι αισθήσεις σου. Αρχικά, θυμήσου τι έγινε λίγο πριν βρεθείς στην άκρη του δρόμου.
Ακουσες ή ένιωσες κάτι διαφορετικό; Συχνά κάποια μηχανική βλάβη συνοδεύεται από δονήσεις και περίεργους θορύβους. Αν κάτι δεν ακούγεται σωστά, μάλλον θα πρέπει να ζητήσεις βοήθεια, αλλιώς αφιέρωσε λίγο χρόνο και κάνε έναν προσεκτικό οπτικό έλεγχο της μοτοσυκλέτας.
Ψάξε για χαλαρές βίδες ή συνδέσεις, υγρά που τρέχουν ή εξαρτήματα που μπορεί να λείπουν. Επίσης, δες αν κάτι μυρίζει περίεργα. Καμένα καλώδια, ή πλαστικά έχουν άσχημη μυρωδιά και μπορεί να σε βοηθήσουν να εντοπίσεις το πρόβλημα.
2. Μπαταρία
Όσο οι μοτοσυκλέτες αποκτούν όλο και περισσότερα ηλεκτρονικά, οι απαιτήσεις από τις μπαταρίες αυξάνονται και η σωστή συντήρησή τους είναι απαραίτητη.
Ο πιο εύκολος τρόπος για να ελέγξεις την κατάσταση της μπαταρίας είναι να πατήσεις το κουμπί της μίζας. Αν αυτή γυρίζει κανονικά, μάλλον η μπαταρία είναι εντάξει. Διαφορετικά θα πρέπει να δεις τις συνδέσεις. Η μπαταρία συνήθως είναι εύκολα προσβάσιμη, οπότε τσέκαρε ότι όλες οι συνδέσεις είναι καθαρές και δεν έχει χαλαρώσει κάτι. Αν οι πόλοι είναι πολύ διαβρωμένοι, καθάρισέ τους με ένα πανάκι.
3. Βενζίνη
Οι περισσότερες σύγχρονες μοτοσυκλέτες έχουν δείκτη βενζίνης και μια προειδοποιητική λυχνία σε ενημερώνει όταν η στάθμη του καυσίμου πέσει αρκετά.
Αν όμως δεν υπάρχει δείκτης βενζίνης και η λυχνία δεν δουλεύει, μπορεί να μείνεις από καύσιμα. Αν απλά κουνήσεις τη μοτοσυκλέτα, μάλλον θα καταλάβεις αν υπάρχει βενζίνη στο ρεζερβουάρ. Αν τελικά δεν έμεινες από βενζίνη, αλλά ο κινητήρας δεν ξεκινάει ίσως υπάρχει πρόβλημα με την τροφοδοσία και να μην πηγαίνει καύσιμο στο καρμπυρατέρ ή στα μπεκ. Σε παλαιότερες μοτοσυκλέτες είναι πιο εύκολο να τραβήξεις το σωληνάκι καυσίμου και να δεις αν φτάνει βενζίνη στο καρμπυρατέρ, αλλά αυτό είναι δύσκολο να γίνει σε μια σύγχρονη μοτοσυκλέτα με ψεκασμό.
4. Αέρας
Για να λειτουργήσει ένας κινητήρας χρειάζεται και αέρα, εκτός από βενζίνη. Αν είναι δυνατόν,
φτάσε και εξέτασε προσεκτικά το φίλτρο αέρα για τυχόν σκουπιδάκια, φύλλα, χώμα ή έντομα που μπορεί να το έχουν φράξει. Δεν το συνιστούμε, αλλά αν υπάρχει ανάγκη δοκίμασε να δεις αν ο κινητήρας παίρνει μπροστά χωρίς το φίλτρο αέρα, αλλά απέφυγε να οδηγήσεις πριν το επανατοποθετήσεις.
5. Σπινθήρας
Αφού σιγουρευτείς ότι η βενζίνη και ο αέρας φτάνουν στον κινητήρα, το τελευταίο που μπορείς να κάνεις είναι να ελέγξεις το σύστημα ανάφλεξης. Αρχικά,
κάνε έναν οπτικό έλεγχο του συστήματος και ψάξε για κομμένα ή χαλαρωμένα μπουζοκαλώδια. Στη συνέχεια σιγουρέψου ότι όλα τα μπουζί είναι σωστά σφιγμένα. Αν θέλεις να ελέγξεις τη λειτουργία ενός μπουζί θα πρέπει να το αφαιρέσεις, να το ακουμπήσεις στα κάρτερ του κινητήρα και να πατήσεις το κουμπί της μίζας. Αν δεις μπλε σπινθήρα, το μπουζί δουλεύει σωστά.