Το βασικότερο μειονέκτημα μιας μοτοσυκλέτας σε σχέση με ένα αυτοκίνητο είναι η έλλειψη αποθηκευτικών χώρων. Όμως,
υπάρχουν στην αγορά πολλά προϊόντα που δίνουν λύση σε αυτό το πρόβλημα και σου επιτρέπουν να κουβαλήσεις τα πάντα. Μπορεί οι κυρίαρχοι του φορτώματος να είναι οι on – off, αλλά ό,τι μοτοσυκλέτα κι αν έχεις θα βρεις κάτι για να την εξοπλίσεις. Οι εταιρείες έχουν φροντίσει ώστε η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, να μην επηρεάζεται σημαντικά, όταν αυτή φορτωθεί. Ας τα δούμε αναλυτικά:
Κεντρική βαλίτσα
Η κεντρική βαλίτσα ή top case είναι ίσως η πιο συνηθισμένη λύση αφού είναι πολύ πρακτική όχι μόνο στα ταξίδια αλλά και στην καθημερινή χρήση. Η χωρητικότητά της μπορεί να φτάνει τα 58 λίτρα, που σημαίνει ότι χωρά άνετα 2 κράνη και περισσεύει χώρος. Είναι κατασκευασμένες από ανθεκτικό πλαστικό ή αλουμίνιο και οι περισσότερες διαθέτουν κλειδαριές ασφαλείας. Η τοποθέτησή τους προϋποθέτει την ύπαρξη σχάρας ή αντίστοιχων στηριγμάτων και μπορούν εύκολα να αφαιρεθούν όταν δεν χρειάζονται.
Πλαϊνές βαλίτσες
Όπως ακριβώς η κεντρική βαλίτσα, έτσι και οι πλαϊνές είναι κατασκευασμένες από πλαστικό ή αλουμίνιο, ενώ κάποιες περιέχουν εσωτερική τσάντα για εύκολο φόρτωμα και μεταφορά αποσκευών. Η χωρητικότητά τους μπορεί να φτάσει τα 45 λίτρα και οι περισσότερες διαθέτουν κλειδαριές, ενώ είναι κατάλληλα μονωμένες, ώστε να μην επιτρέπουν στο νερό της βροχής να εισχωρήσει στο εσωτερικό τους. Το μοναδικό μειονέκτημά τους είναι ότι αυξάνουν το πλάτος του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας και θέλουν προσοχή μέσα στην κίνηση. Είναι σημαντικό το βάρος να κατανέμεται ομοιόμορφα στις δυο βαλίτσες για να μην επηρεάζεται η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.
Σαμάρια
Τα σαμάρια είναι πολύ διαδεδομένα στους κύκλους των μοτοσυκλετιστών εξαιτίας της ευκολίας τοποθέτησης και χρήσης. Επιλέγονται συχνά αντί πλαϊνών βαλιτσών και είναι κατασκευασμένα από ειδικό ανθεκτικό ύφασμα που προσφέρει πλήρη ή μερική προστασία από τη βροχή. Η χωρητικότητά τους μπορεί να φτάσει τα 35 λίτρα και συνήθως χρειάζονται κάγκελα ή μεταλλικές βέργες για τα στηριχτούν σωστά και να μην ακουμπούν στον πίσω τροχό. Όπως, και οι πλαϊνές βαλίτσες, έτσι και τα σαμάρια πρέπει να φορτώνονται ομοιόμορφα.
Tank Bag
Πρόκειται για ένα μικρό βαλιτσάκι που τοποθετείται στο ρεζερβουάρ της μοτοσυκλέτας. Τα περισσότερα είναι μεταβλητής χωρητικότητας και αυτή μπορεί να κυμαίνεται από 5 έως 25 λίτρα. Στηρίζονται στο ρεζερβουάρ με μαγνήτες, ιμάντες ή κουμπώνουν σε ειδικές βάσεις στην τάπα του ρεζερβουάρ. Το πλεονέκτημά τους είναι ότι δίνουν άμεση πρόσβαση στον αναβάτη και μπορεί εκεί να αποθηκεύσει χρήματα για διόδια, κινητό, χαρτιά και άλλα. Επίσης, πολλά διαθέτουν θέση για χάρτη ή και GPS.
Σακίδιο ουράς
Πρόκειται για βαλιτσάκι που τοποθετείται στη σέλα του συνεπιβάτη και δένει με ιμάντες, οι οποίοι σε κάποιες περιπτώσεις δένουν κάτω από τη σέλα. Είναι ίσως η λιγότερο διαδεδομένη λύση, αλλά μπορεί να αποδειχθεί πολύ πρακτική. Στην αγορά υπάρχουν σακίδια ουράς μεταβλητής χωρητικότητας η οποία σε κάποιες περιπτώσεις φτάνει τα 42 λίτρα. Κάποια είναι αδιάβροχα, ενώ αν δεν είναι, μάλλον θα διαθέτουν αδιάβροχο κάλυμμα, για να μένει στεγνό το εσωτερικό τους.