Το πρώτο έναυσμα
Διαβάστηκε από 4291 αναγνώστες
Η εκκίνηση του κινητήρα δεν θα ήταν εφικτή, χωρίς τον μικρό σπινθήρα που είναι αποτέλεσμα της ανάφλεξης του μπουζί.
Η λειτουργία του μπουζί (αναφλεκτήρας), είναι να παράγει σπινθήρα, ο οποίος ενεργοποιεί την καύση του συμπιεσμένου μείγματος αέρα/ καυσίμου, κατά τη διάρκεια του κύκλου συμπίεσης. Η σωστή λειτουργία του μπουζί, εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία του κινητήρα.
Αποτελείται από ένα κεντρικό ηλεκτρόδιο και τα ηλεκτρόδια γείωσης. Η μικρότερη απόσταση, μεταξύ αυτών, ονομάζεται διάκενο. Η μέγιστη ακρίβεια στη διατήρηση του διάκενου, είναι σημαντική, καθώς εσφαλμένο διάκενο, θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στην απόδοση του κινητήρα. Μεγαλύτερο διάκενο οδηγεί σε αποτυχία ανάφλεξης, ενώ μικρότερο διάκενο, οδηγεί, εκτός από αποτυχία ανάφλεξης, σε θόρυβο στο ρελαντί και σε φτωχό επίπεδο ποιότητας καυσαερίων. Σημαντική παράμετρος, στην επιλογή μπουζί, είναι το εύρος θερμότητας, δηλαδή η ταχύτητα που μεταφέρει θερμότητα, από την ακίδα, στην κεφαλή του κινητήρα.
Διακρίνονται σε ψυχρά, που μεταφέρουν γρηγορότερα τη θερμότητα και έτσι, αποφεύγουμε την προ-ανάφλεξη και την υπερθέρμανση του χώρου καύσης και σε θερμά, που έχουν πιο αργό ρυθμό μεταφοράς προς την κεφαλή. Σύμφωνα με το υλικό που χρησιμοποιούν, χωρίζονται σε: χαλκού, που έχουν μικρό κόστος αλλά μεγάλη απόδοση, καθώς παραμένουν ψυχρά. Πλατινένια, που είναι ακριβότερα και έχουν αυξημένη μακροζωία, αλλά χάνουν την απόδοσή τους με το πέρασμα του χρόνου. Διπλά πλατινένια, που έχουν περισσότερο υλικό, από τα πλατινένια και έχουν λίγο καλύτερη απόδοση. Ιριδίου, που αποδίδουν καλύτερα, δημιουργούν ολοκληρωμένη καύση, έχουν καλύτερη συμπεριφορά στην ηλεκτρική ενέργεια, με αρκετή διάρκεια ζωής, αλλά έχουν υψηλό κόστος απόκτησης.