Μάθε τα πάντα για τις κουβέρτες ελαστικών

Διαβάστηκε από 1721 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/9/2019

Διάβασε εδώ πώς κατασκευάζεται και πώς λειτουργεί μια ηλεκτρική κουβέρτα ελαστικών.

 
Αν παίρνεις μέρος σε track days ή απλά παρακολουθείς αγώνες μοτοσυκλέτας, τότε ξέρεις πόσο σημαντικό είναι τα ελαστικά να έχουν τη σωστή θερμοκρασία και αυτό ακριβώς κάνουν οι ηλεκτρικές κουβέρτες. Ένα ελαστικό σε ιδανική θερμοκρασία αποδίδει καλύτερα και συμβάλει στην ασφάλεια του αναβάτη. Πώς το καταφέρνουν όμως και από τι αποτελούνται; Ας τα δούμε αναλυτικά.



Η «δουλειά» μιας κουβέρτας είναι πολύ σημαντική, καθώς όχι μόνο πρέπει να φέρει το ελαστικό σε ιδανική θερμοκρασία, αλλά πρέπει να το κάνει και στο σωστό χρόνο (ούτε πολύ γρήγορα, ούτε πολύ αργά). Η ιδανική θερμοκρασία είναι διαφορετική για κάθε ελαστικό και δεν θα πρέπει να επιτυγχάνεται μέσα από υπερβολικούς θερμικούς κύκλους, οι οποίοι θα στρεσάρουν το ελαστικό και θα μειώσουν την απόδοσή του. Για αυτό οι ειδικοί προτείνουν να βάζετε τις κουβέρτες τουλάχιστον 60 λεπτά πριν μπείτε στην πίστα.



Πως όμως καταφέρνουν να θερμάνουν το ελαστικό; Όλες οι κουβέρτες βασίζονται στο φαινόμενο Τζάουλ (Joule) σύμφωνα με το οποίο όταν διέρχεται ηλεκτρικό ρεύμα μέσα από έναν αντιστάτη, η θερμοκρασία του αυξάνεται. Εδώ έχουμε ειδικό καλώδιο το οποίο ζεσταίνεται και μεταφέρει θερμότητα στο ελαστικό. Αφού καταφέραμε να προσφέρουμε την απαραίτητη θερμότητα, είναι εξίσου σημαντικό να μπορέσουμε να τη διατηρήσουμε και να μειώσουμε στο ελάχιστο το ποσοστό που διαφεύγει.



Για το λόγο αυτό στο εσωτερικό της κουβέρτας υπάρχει ειδικά εξελιγμένη μόνωση με πολύ χαμηλό βάρος. Αυτή συνδυάζεται με φύλλο αλουμινίου, το οποίο έχει διπλό ρόλο. Διατηρεί τη θερμοκρασία στο εσωτερικό της κουβέρτας και όσο θερμαίνεται, διαχέει ομοιόμορφα τη θερμοκρασία βοηθώντας στο να ζεσταθεί όλη η επιφάνεια του ελαστικού.



Για να δώσουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα της κατασκευής μιας κουβέρτας, θα πρέπει να αναφερθούμε και στο καλώδιο – αντίσταση. Δεν διατρέχει την κουβέρτα σε ευθεία, αλλά κάνει ζιγκ ζαγκ καλύπτοντας μεγαλύτερη επιφάνεια και προσφέροντας ομοιόμορφη θερμοκρασία. Το καλώδιο έχει πυρήνα από χαλκό και περίβλημα από σιλικόνη ώστε να είναι ανθεκτικό και εύκαμπτο. Επειδή, όμως, η σιλικόνη μετά από πολλούς θερμικούς κύκλους «στεγνώνει» και μπορεί να εμφανίσει ρωγμές ή και να σπάσει, στις πιο ακριβές κουβέρτες χρησιμοποιείται Teflon. Το συγκεκριμένο υλικό μπορεί να κοστίζει περισσότερο, αλλά προσφέρει μεγάλη αντοχή στις συνεχόμενες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας χωρίς να χάνει την ελαστικότητά του.



Οι κανονισμοί ασφαλείας επιβάλουν τη χρήση πυρίμαχου υφάσματος για την κατασκευή της κουβέρτας, που μπορεί να αντέξει πολύ μεγαλύτερη θερμοκρασία από αυτή που παράγει το καλώδιο – αντίσταση. Στα κορυφαία προϊόντα συναντάμε υλικά με βάση το αραμίδιο που μπορεί να αντέξουν θερμοκρασίες μέχρι και 400 βαθμούς Κελσίου.            

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ

Ελεύθερο Κείμενο
Κατηγορία/Υποκατηγορία
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός