125άρι ναι. Αλλά τι είναι σημαντικό τα συστήματα ασφαλείας ή οι επιδόσεις;

- Τα 125άρια έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και πλέον εξοπλίζονται όλο και περισσότερο.
- Πολλοί ρίχνουν το βάρος στον εξοπλισμό ασφαλείας, καθώς ABS και Traction Control βοηθάνε πολύ τους νέους οδηγούς.
- Αλλοι αναφέρονται στις επιδόσεις, καθώς ένα γρήγορο "άνοιγμα" μπορεί να σε βγάλει από μια δύσκολη κατάσταση.
- Αρκετοί κατασκευαστές τα συνδυάζουν, όμως τελικά τί είναι πιο σημαντικό;
Τα 125άρια έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς και πλέον εξοπλίζονται όλο και περισσότερο
Πάνε οι εποχές που τα 125άρια θεωρούντουσαν οχήματα μόνο για καινούριους οδηγούς, οι οποίοι θα τα κρατούσαν για 2-3 χρόνια ως "εκμάθηση" πριν μετακινηθούν σε άλλη κατηγορία. Αν και ένα μεγάλο ποσοστό ακόμα τα χρησιμοποιεί κατά αυτόν τον τρόπο, η μεγάλη εισροή κόσμου από τον χώρο του αυτοκινήτου, καθώς και η αυξημένη κίνηση στις πόλεις τα έχουν κάνει πλέον κύρια οχήματα για πολλούς, ή οχήματα καθημερινής μετακίνησης για άλλους που έχουν και μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες. Όλο αυτό μεταφράζεται σε μια αύξηση του μεριδίου της "πίτας" των ταξινομήσεων για τα Α1 οχήματα, τα οποία πλέον κατέχουν μεγαλύτερο μερίδιο από οποιαδήποτε άλλη κατηγορία. Ως εκ τούτου, με την νέα σημαντικότητα που έχουν αποκτήσει, οι κατασκευαστές αρχίζουν και εξοπλίζουν όλο και περισσότερο τα μοντέλα τους.
Πολλοί ρίχνουν το βάρος στον εξοπλισμό ασφαλείας, καθώς ABS και Traction Control βοηθάνε πολύ τους νέους οδηγούς
Δεν μιλάμε μόνο για εξοπλισμό που τα κάνει πιο άνετα ή πιο "μοντέρνα", όπως θύρες UCB, οθόνες LCD και TFT ή συστήματα Start Stop. Ο εξοπλισμός ασφαλείας επίσης πλέον θεωρείται καίριος για αυτή την κατηγορία, καθώς πολλοί άνθρωποι που εισερχονται σε αυτή είναι νέοι οδηγοί. Έτσι, ενώ βάση νόμου το ABS είναι υποχρεωτικό μόνο σε κατηγορίες μεγαλύτερες των 125cc, όλο και περισσότεροι κατασκευαστές το συμπεριλαμβάνουν και στα "μικρά" μοντέλα τους, καθώς αντιλαμβάνονται πόσο καίριο και σωτήριο μπορεί να αποδειχθή για έναν πιο άπειρο οδηγό. Το ίδιο συμβαίνει και με το Traction Control, το οποίο πολύς κόσμος θεωρεί ότι δεν δικαιολογείται από τους λίγους ίππους που βγάζουν αυτά τα μοτέρ (βάση νόμου μέχρι 15 ίππους), όμως ακόμα και με λίγα άλογα το απότομο άνοιγμα του γκαζιού σε ένα ολισθηρό ή βρεγμένο οδόστρωμα μπορεί να φέρει γλίστρημα.
Αλλοι στοχεύουν στις επιδόσεις, καθώς ένα γρήγορο
Όμως ακόμα και οι ίδιες οι επιδόσεις μπορούν να θεωρηθούν υπό συνθήκες εξοπλισμός ασφαλείας. Εξηγούμε. Σε πολλές περιπτώσεις στην καθημερινότητα, μπορεί να χρειαστεί να ξεφύγεις άμεσα από μια κατάσταση, όπως για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο που για οποιονδήποτε λόγο δεν σε έχει δει και κινείται καταπάνω σου. Εκεί, μια γρήγορη "γκαζιά¨μπορεί να σε μετακινήσει αυτά τα απαραίτητα εκατοστά που χρειάζεσαι για να αποφύγεις την σύγκρουση, κάτι που μπορεί να αποβεί σωτήριο. Φυσικά εκεί χρειάζεσαι τις επιδόσεις, ενώ όταν έχεις έστω και αυτό το λίγο παραπάνω γκάζι (οι 11 από τους 15 ίππους έχουν τεράστια διαφορά, όσο και αν δεν φαίνεται τόσο στα χαρτιά) μπορείς να προσπεράσεις πιο εύκολα και πιο γρήγορα (μειώνοντας και πάλι τον κίνδυνο) ή να μπορείς να μην κινείσαι με επικίνδυνα χαμηλές ταχύτητες στο δικάβαλο.
Αρκετοί κατασκευαστές τα συνδυάζουν, όμως τελικά τί είναι πιο σημαντικό;
Και υπάρχει φυσικά και η "τρίτη οδός", που είναι το να στοχεύσει ο κατασκευαστής στο να πετύχει και τα 2. Αυτή η τρίτη λογική κερδίζει έδαφος συνεχώς τα τελευταία χρόνια και βλέπουμε μοντέλα στην Α1 κατηγορία να κινούνται στο άνω όριο των ίππων και ταυτόχρονα να είναι φορτωμένα με όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας. Και ενώ θα περίμενε κανείς ότι να ρίξεις βάρος και στα 2 θα αύξανε το κόστος ανά μονάδα, βλέπουμε πολλά μοντέλα που πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις, κρατάνε όμως τον οικονομικό χαρακτήρα τους. Φαίνεται λοιπόν ότι από εδώ και πέρα θα μπορούμε εν πολλοίς να έχουμε και τα 2, όμως σε θεωρητικό επίπεδο, ποιό θα θεωρούσατε πιο σημαντικό;