Είναι το ακριβό καλό ή μας δουλεύουν;

Η γενίκευση της λογικής πως το ακριβότερο είναι απαραίτητα και καλύτερο, μας έχει κάνει πολλάκις κορόιδα των διαφόρων επιτηδείων που υπερκοστολογούν και μας αρμέγουν κάνοντάς μας να πιστεύουν ότι η σαβούρα που μας πασάρουν είναι καλή αφού είναι ακριβή. Συμβαίνει κάτι τέτοιο και στην μοτοσυκλέτα;

Η τιμή εξαρτάται άμεσα από τα υλικά και τη μέθοδο παραγωγής του μοντέλου
Μπορούμε να διαχωρίσουμε τις μοτοσυκλέτες σε τρεις κατηγορίες. Οι ακριβές, οι οικονομικές και αυτές που έχουν καλή σχέση τιμής και αξίας. Στα ακριβά και οικονομικά μοντέλα τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Στην πρώτη περίπτωση ο κατασκευαστής διαλέγει τα καλύτερα υλικά, την πιο ακριβή μέθοδο παραγωγής κα παρουσιάζει στην αγορά ένα μοντέλο από το οποίο περιμένει να έχει σημαντικό κέρδος.  Στις οικονομικές μοτοσυκλέτες τα πράγματα λειτουργούν με τον ανάποδο τρόπο. Χρησιμοποιούν παλαιότερες τεχνολογίες, φθηνότερα υλικά και δίνουν έμφαση στην αξιοπιστία, ώστε να μην χάνουν πελάτες. Έτσι βγάζουν τη μοτοσυκλέτα στην παραγωγή σε χαμηλή τιμή, όσο τους επιτρέπει το κόστος παραγωγής. Πιο δυσδιάκριτα είναι τα value for money μοντέλα. Δεν πρόκειται απλά για φθηνές μοτοσυκλέτες λόγω κατασκευής, αλλά λόγω φιλοσοφίας. Η ποιότητα υπάρχει σε κάθε τομέα, απλά περιορίζεται το κέρδος, ώστε να μειωθεί τελικά η τιμή. 

Τα Value for money μοντέλα έχουν διαφορετική φιλοσοφία τιμολόγησης
Σίγουρα όταν μιλάμε για τα δύο άκρα, ισχύει το ότι πληρώνεις παίρνεις. Τα ακριβά είναι πολύ καλά και τα οικονομικά μοντέλα έχουν τους συμβιβασμούς τους. Όμως οι περισσότερες εταιρίες λειτουργούν πάνω στη φιλοσοφία του value for money και αυτό οδηγεί σε αυξημένο ανταγωνισμό. Μπορείς λοιπόν να κρίνεις από την τιμή μιας μοτοσυκλέτας το πόσο καλή είναι; Επειδή ένα μοντέλο είναι ακριβότερο από ένα άλλο σημαίνει ότι είναι και καλύτερο;

Ορισμένες εταιρίες έχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους
Είναι προφανές πως κάποιες μάρκες έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν με μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Είτε λόγω ονόματος που φέρνει από μόνο του κόσμο στις εκθέσεις πριν δουν καν τα μοντέλα, είτε λόγω χρηματοοικονομικών δυνατοτήτων. Αυτό μπορεί κανείς να το δει από μοντέλα που με μικρότερο κυβισμό, έχουν σχεδόν ίδια τιμή με μοντέλα άλλων εταιριών με περισσότερα κυβικά.  

Ο διαχωρισμός με βάση την τιμή είναι πλέον δυσκολότερος
Από την άλλη πλευρά, η τιμή δεν εξασφαλίζει πάντα ότι έχουμε να κάνουμε με το καλύτερο. Μπορεί μια οικονομικότερη μάρκα να έχει ποιοτικότερα υλικά από κάποια ακριβότερη. Αυτό βέβαια δεν μεταφράζεται άμεσα σε κερδοφορία. Δεδομένου ότι οι περισσότερες εταιρίες έχουν μπει για τα καλά στη φιλοσοφία του value for money, μπορεί να πει πλέον κανείς να πει πως ότι πληρώνεις παίρνεις; Ακόμα και αν βρίσκονται στο παιχνίδι και οι ακριβότερες εταιρίες;

Εσείς τι γνώμη έχετε; Είστε της λογικής ότι το ακριβότερο είναι και το καλύτερο και ποιες μάρκες βάζετε σε αυτή την κατηγορία; Μήπως το value for money κάνει ζημιά σε μια μάρκα εφόσον τα μετράμε όλα με χρήμα;

  • petros

    Δεν ισχυει πια το οτι πληρωνεις παιρνεις. Για παραδειγμα οι πρωην χρεωκοπημενες ευρωπαικες εταιρειες με κινεζικα και ινδικα κεφαλαια (π.χ. Benelli ) ή και οι Daytona , Kymco, Sym εχουν ισαξια ποιοτητα με τις γιαπωνεζικες και ιταλικες (honda ducati yamaha suzuki , kawasaki). Ωστοσο στην τιμη ειναι αρκετα φθηνοτερες. Δηλαδη παιρνεις ιδια ποιοτητα με 25% λιγοτερα χρηματα. Βεβαια, αν καποιος τιμολογει και το ονομα (brand) , τοτε ισως εχουν παρομοια τιμη. Αλλα αν τους βγαλεις τις ετικετες, εχουν παρομοια ποιοτητα και εμφανιση και στυλ

      1