Αν ψάχνετε χιλιομετροφάγο θα επιλέγατε scooter ή παπί για την πόλη;

Αν ψάχνετε χιλιομετροφάγο θα επιλέγατε scooter ή παπί για την πόλη;

Από την μια τα scooter που υπόσχονται περισσότερη κάλυψη, μεγαλύτερους χώρους και περισσότερη άνεση και από την άλλη τα παπιά που καίνε ελάχιστα, τα service τους δεν στοιχίζουν και είναι άκρως ευέλικτα. Με την κατανάλωση και των δυο στα ίδια κυβικά να είναι σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, τι θα επέλεγες για την καθημερινή σου μετακίνηση εντός πόλης;

Scooter ή παπί για την πόλη;

Η οικονομική μετακίνηση μέσα στην πόλη μπορεί να αποδειχθεί δύσκολος γρίφος, ειδικά από την στιγμή που αναζητάς μια μοτοσυκλέτα αποκλειστικά για τον αστικό ιστό. Αν και ουσιαστικά η επιλογή περιορίζεται μεταξύ scooter ή παπιού, ο αναβάτης θα πρέπει να βάλει πολλά στην τελική εξίσωση της απόφασης του ώστε να καταλήξει στο όχημα που θα του προσφέρει καλύτερη απόσβεση των χρημάτων του.
 

Παπιά, οι άρχοντες της οικονομίας αλλά με ελλείψεις στην κάλυψη

Από την μια έχουμε τα παπιά. Ελαφριά, «μανιτζέβελα», με χαμηλότερο κόστος απόκτησης και καταναλώσεις που δεν ξεπερνάνε τα 3 λτ./100 χλμ. ακόμα και στα «μεγάλα» των 185 κ. εκ, τα παπιά υπόσχονται οικονομία τόσο στις καθημερινές μετακινήσεις, όσο και στα service, αφού τα αναλώσιμα ανταλλακτικά τους είναι αρκετά φθηνά, ενώ ακόμα και τα ελαστικά τους δεν ξεφεύγουν σε κόστος.  Όμως οι αναβάτες τους είναι περισσότερο εκτεθειμένοι στα στοιχεία της φύσης, αφού ουσιαστικά είναι «γυμνά», ενώ είναι λίγο πιο περίπλοκα στην οδήγηση, μιας και η παρουσία χειροκίνητου κιβωτίου απαιτεί την αλλαγή ταχυτήτων ακόμα και χωρίς την ύπαρξη συμπλέκτη. Επίσης η άνεση τους είναι περιορισμένη, με τους χώρους τους να είναι ανύπαρκτοι και η ανάγκη για μπαγκαζιέρα επιβεβλημένη, κάτι που τις περισσότερες φορές επηρεάζει ως ένα βαθμό και την οδική συμπεριφορά.

Scooter, ευκολοδήγητα, με χώρους, αλλά και πιο τσουχτερά στην τιμή

Στην αντίπερα όχθη είναι τα scooter. Ευκολοδήγητα, με μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους, μεγαλύτερες σέλες για περισσότερη άνεση, κάλυψη από τον αέρα, με καλύτερη οδική συμπεριφορά και κατανάλωση στα μικρά κυβικά πανομοιότυπη με αυτή των παπιών.  Όμως όλα τα παραπάνω ανεβάζουν το κόστος στο ταμείο, με τα service και τα ελαστικά τους να στοιχίζουν ακριβότερα, ενώ δεν έχουν την ίδια φήμη του «δεν σπάω-δεν χαλάω» όπως τα παπιά.  Στα θετικά τους στοιχεία βάζουμε το γεγονός ότι μπορούν να ξεφύγουν από το όριο των 185 κ. εκ. χωρίς όμως να ανέβει σε υπερβολικά επίπεδα η κατανάλωση, όντας κατάλληλα να καλύψουν άνετα και μεγαλύτερες αποστάσεις χωρίς ο αναβάτης τους να φτάσει σαν «διπλωμένο σίγμα», ενώ πολλές φορές είναι εφοδιασμένα με συστήματα ασφαλείας και άνεσης που δεν υπάρχουν στο κόσμο των παπιών.

Οι προσωπικές ανάγκες παίζουν το βασικό ρόλο στην απόφαση

Η τελική απόφαση, ειδικά στη μοτοσυκλέτα, έχει να κάνει αποκλειστικά με τις ανάγκες του αναβάτη. Αν ο καταναλωτής θέλει ένα οικονομικό σε όλα του όχημα για να κάνει μια νορμάλ σε χιλιόμετρα διαδρομή από το σπίτι στην εργασία του και πίσω, χωρίς απαιτήσεις σε χώρους, τότε οι προτάσεις που παίζουν στην κατηγορία των παπιών ίσως είναι πιο κοντά στα δικά του θέλω. Αν από την άλλη αναζητά ένα δίκυκλο που εκτός από την ευκολία της οδήγησης και του παρκαρίσματος, θέλει να του προσφέρει χώρους φόρτωσης για μερικά ψώνια ή την επιλογή να βγαίνει ατσαλάκωτος ακόμα και σε μεγαλύτερες αποστάσεις τότε μάλλον το scooter του κλείνει το μάτι.

Συνέχεια του άρθρου >>>