Scooter βενζίνης ή ηλεκτρικό;
Αποχαιρέτησε τη βενζίνη. Τα ηλεκτρικά Scooter έρχονται με επιδόσεις 125αριών και αυτονομίες που φτάνουν τα 150 χιλιόμετρα, είναι όμως ακριβότερα από τα συμβατικά. Eσύ θα άλλαζες το scooter σου κερδίζοντας χρήματα από το καθημερινό κόστος χρήσης;
Οι αυστηρές προδιαγραφές ρύπων έχουν αναγκάσει τους κατασκευαστές να βελτιώνουν συνεχώς τα μοντέλα τους ώστε να εναρμονίζονται με αυτές. Η λύση έρχεται με μεγαλύτερους και βαρύτερους καταλύτες, αύξηση του κυβισμού και κινητήρες με φιμωμένη απόδοση. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση των ρύπων αλλά και το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Μήπως τελικά η λύση είναι στα ηλεκτρικά μοντέλα;
Τα ηλεκτρικά είναι αναπόφευκτα η επόμενη φάση της εξέλιξης. Μιλάμε για νέες τεχνολογίες, νέες δυνατότητες, νέες επιδόσεις, νέα σχεδίαση, τα πάντα αλλάζουν. Δεν είναι όμως όλοι το ίδιο ενθουσιώδεις. Και υπάρχει λόγος. Ή μάλλον, υπάρχουν λόγοι. Πολλοί θεωρούν ότι είναι ακριβά, ενώ υπάρχουν και αυτοί που δεν χωνεύουν την κατάσταση με τις μπαταρίες, τη φόρτισή τους, την έλλειψη δικτύου και την αβεβαιότητα.
Όλο και περισσότεροι επιλέγουν να μετακινηθούν με scooter, αφού εκτός από το χρόνο που κερδίζουν, εξοικονομούν χρήματα από τα μειωμένα έξοδα χρήσης και συντήρησης. Η τιμή της βενζίνης όμως είναι υψηλή και για κάποιον που χρησιμοποιεί καθημερινά στις μετακινήσεις το scooter του. Από την άλλη, η μπαταρία ενός ηλεκτρικού μπορεί να φορτιστεί εύκολα στην πρίζα του σπιτιού μας. Το κόστος του ρεύματος είναι πολύ μικρότερο από αυτό της βενζίνης και δεν χάνουμε χρόνο περιμένοντας στα βενζινάδικα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε, όμως, ότι μια μπαταρία έχει περιορισμένο κύκλο ζωής και το κόστος αντικατάστασης είναι υψηλό. Υπάρχει τελικά, περίπτωση το κόστος να είναι μεγαλύτερο από αυτό των καυσίμων που θα είχαμε με έναν βενζινοκινητήρα;
Δεν θα πρέπει να δυσανασχετούμε, όταν ακούμε για ηλεκτρικά scooter. Οι σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες παράγουν ικανοποιητικά ποσά δύναμης που συγκρίνονται άνετα με κάποιου βενζινοκίνητου scooter 125 κυβικών και παρέχουν αυτονομία που ξεπερνάει στις περισσότερες των περιπτώσεων τα 100 χιλιόμετρα με μια φόρτιση. Στο θέμα δε της ροπής υπερτερούν σημαντικά, καθώς παράγουν πολλά χιλιογραμμόμετρα, χωρίς να χρειάζεται να ανεβάσουν πολλές στροφές.
Το μοναδικό πράγμα που υστερούν είναι η υψηλή τιμή απόκτησης. Και εντάξει, μπορεί να είναι πιο ακριβά αλλά το κόστος χρήσης και συντήρησης, σίγουρα δεν επιβαρύνει τον ιδιοκτήτη τόσο, όσο ένα βενζινοκίνητο scooter, καθώς τα κινούμενα μέρη είναι ελάχιστα και η κατανάλωση σε ρεύμα πολύ χαμηλότερη σε σχέση με αυτή της βενζίνης. Παράλληλα, στο πλαίσιο του Κοινοτικού προγράμματος επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», υπάρχει επιχορήγηση για την αγορά τους.
Εσείς τι λέτε; Είναι πιο συμφέρουσα η αγορά ενός ηλεκτρικού scooter σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο; Εσείς, θα αγοράζατε ένα ηλεκτρικό scooter;