Αξίζει η επιδότηση στα ηλεκτρικά ή είναι τελικά λίγη;

Αξίζει η επιδότηση στα ηλεκτρικά ή είναι τελικά λίγη;

-Έως 1.300 ευρώ η βάση της επιδότησης, όσο μεγάλο και να είναι το κόστος της μοτοσυκλέτας.
-Υπό προϋποθέσεις μπορεί να φτάσει και τα 3.000 ευρώ.
-Καλύπτει έως το 30% του οχήματος.
-Δίνεις τα χρήματα για την αγορά και η επιδότηση μπαίνει στην τράπεζα αργότερα.

Έως 1.300 ευρώ η βάση της επιδότησης, όσο μεγάλο και να είναι το κόστος της μοτοσυκλέτας

Τα προγράμματα «Κινούμαι ηλεκτρικά» είναι μέρος των προσπαθειών της κυβέρνησης να βοηθήσει πολίτες που θέλουν να περάσουν από τη βενζινοκίνηση στην ηλεκτροκίνηση, μέσω μιας οικονομικής βοήθειας για την αγορά του αντίστοιχου οχήματος. Μέχρι σχετικά πρόσφατα, το ανώτατο όριο της βασικής επιδότησης για ένα ηλεκτρικό σκούτερ ήταν μόλις 800 ευρώ, το ίδιο με τα ηλεκτρικά ποδήλατα! Ευτυχώς, με το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2», το ποσό αυτό ανέβηκε στα 1.300 ευρώ, όμως και πάλι αυτό το ποσό φαντάζει μικρό, σε σχέση με την αντίστοιχη επιδότηση του αυτοκινήτου για παράδειγμα, που φτάνει τα 8.000 ευρώ. Και μπορεί σε αρκετά μικρότερα ηλεκτρικά σκούτερ αυτή η επιδότηση να είναι όντως μια μεγάλη βοήθεια, όμως στην περίπτωση μεγάλων ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, που μπορεί να φτάνουν και τις 20.000 ευρώ, τα 1.300 φαίνονται τουλάχιστον αμελητέα.

Υπό προϋποθέσεις μπορεί να φτάσει και τα 3.000 ευρώ

Υπάρχουν βέβαια κάποιες δικλείδες, οι οποίες μπορούν να ανεβάσουν το ποσό της επιδότησης αρκετά παραπάνω από τα 1.300 ευρώ. Συγκεκριμένα, αν το σκούτερ έχει 2 μπαταρίες επιδοτείται έξτρα με 300 ευρώ για την αγορά του, ενώ αν υπάρχει και όχημα για απόσυρση, το ποσό της επιδότησης ανεβαίνει κατά 400 ακόμα ευρώ. Επίσης, τα Α.Μ.Ε.Α. δικαιούνται 500 ευρώ έξτρα επιδότηση, ενώ και οι πολύτεκνοι άλλα 500 ευρώ. Έτσι, αν κάποιος πληροί όλες τις προϋποθέσεις και όλα αυτά τα κριτήρια, η συνολική επιδότηση μπορεί να φτάσει  μέχρι τα  3.000 ευρώ.

Καλύπτει έως το 30% του οχήματος

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι αν κάποιος πληροί όλα τα κριτήρια και βρει ένα ηλεκτρικό όχημα που να κοστίζει 3.000 ευρώ θα το πάρει δωρεάν. Η επιδότηση μπορεί να καλύψει έως το 30% της τιμής του σκούτερ, προ φόρων.  Αυτό το ποσοστό αναφέρεται στη βάση της επιδότησης, κάτι που σημαίνει ότι τα ποσά για απόσυρση οχήματος, δεύτερη μπαταρία, Α.Μ.Ε.Α. και πολυτεκνίας δεν επηρεάζονται από την ποσόστωση. Για παράδειγμα, αν ένα σκούτερ έχει τιμή λιανικής 3.000 ευρώ με Φ.Π.Α., βρίσκουμε την τιμή προ Φ.Π.Α., η οποία είναι 2.280 ευρώ. Σε αυτή την τιμή το ποσό της επιδότησης 30% αγγίζει τα 684 ευρώ, δηλαδή η τελική τιμή του σκούτερ για τον καταναλωτή θα φτάσει τα 2.316 ευρώ. Από εκεί και πέρα, αν ο αγοραστής πληροί όλα τα υπόλοιπα κριτήρια (και αν το σκούτερ έχει 2 μπαταρίες), η τελική τιμή του φτάνει να είναι μόλις 1.016 ευρώ!

Δίνεις τα χρήματα για την αγορά και η επιδότηση μπαίνει στην τράπεζα αργότερα

Τελευταίο στοιχείο είναι η διαδικασία της επιδότησης και το πότε μπαίνουν τα χρήματα. Χρησιμοποιώντας και πάλι το υποτιθέμενο μοντέλο από την προηγούμενη παράγραφο, ο υποψήφιος αγοραστής καταθέτει στον έμπορο κατά την αγορά 3.000 ευρώ και παραλαμβάνει την αντίστοιχη απόδειξη ή τιμολόγιο και τα υπόλοιπα απαραίτητα έγγραφα. Ύστερα συμπληρώνει την αίτηση στο gov.gr, η οποία εγκρίνεται και το ποσό της επιδότησης μπαίνει μετά από κάποιον καιρό στον τραπεζικό λογαριασμό του αιτούντος. Αυτό σημαίνει ότι η διαδικασία της αγοράς δεν καθυστερεί, όμως ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να έχει ολόκληρο το ποσό για την αγορά.