Η άποψή μας

Η άποψή μας

Η πρώτη προσπάθεια της CFMOTO να κατασκευάσει ένα μεγάλο Travel Enduro, μας εκπλήσσει θετικά μετά από πολλά χιλιόμετρα οδήγησης σε άσφαλτο και χώμα. Ξεκινώντας λοιπόν από το δεύτερο, που ενδιαφέρει και τους περισσότερους άλλωστε, οι δυνατότητες της μοτοσυκλέτας είναι αστείρευτες. Οι μεγάλες αναρτήσεις της KYB τα σιδερώνουν όλα στο διάβα τους, ενώ η πλήρης ρυθμισιμότητά τους σε προφόρτιση, απόσβεση επαναφοράς και συμπίεσης, σου δίνει την δυνατότητα να τις φέρεις ακριβώς στα μέτρα σου, είτε είσαι Hardcore εκτός δρόμου αναβάτης, είτε δίνεις προτεραιότητα στην άνεση επί ασφάλτου. Ακόμα και στην εργοστασιακή τους ρύθμιση δεν τερματίζουν εύκολα σε άλματα, ενώ ρίζες, πέτρες και λακκούβες δεν υπολογίζονται όταν οδηγείς με την γκαζιέρα στο "στοπ" σε ανοιχτούς χωμάτινους δρόμους. Η βελτιωμένη απόκριση γκαζιού και ο ψεκασμός, σου επιτρέπουν να έχεις τον απόλυτο έλεγχο σε πιο στενά single-track μονοπάτια, όπου θα κινηθείς με μικρότερες ταχύτητες και ο συμπλέκτης είναι μαλακός σαν βούτυρο. Θα θέλαμε οι χούφτες να είναι μεταλλικές αντί για πλαστικές, αλλά πόσα να ζητήσεις πια σε αυτή την τιμή. Η ποδιά του κινητήρα είναι αλουμινένια, ενώ η μεγάλη απόσταση από το έδαφος στα 240χλστ θα σου επιτρέψει να κινείσαι χωρίς άγχη σε ανώμαλα εδάφη. Η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ που χωρίζεται σε δύο τμήματα χαμηλά, βελτιώνει σε μεγάλο βαθμό την οδηγική του συμπεριφορά τόσο στο χώμα όσο και στην άσφαλτο. Κρατώντας μεγάλο μέρος της μάζας κοντά στο έδαφος γίνεται πιο ευέλικτο και εύκολο στον χειρισμό. Το τιμόνι θα μπορούσε να κόβει λίγο περισσότερο για να διευκολύνει τις μανούβρες στο χώμα, αλλά είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που θα το παρατηρήσεις.

Η λειτουργία του κινητήρα είναι ομαλή, με τον τρόπο που αυξάνεται η απόδοση της ισχύος καθώς ανεβαίνουν οι στροφές, να θυμίζει σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων. Κάτι που μας έκανε θετική εντύπωση είναι το γεγονός ότι έχει αρκετά "κοντή" γκαζιέρα, ώστε να μπορείς με μικρότερες κινήσεις να ελέγξεις το άνοιγμα των πεταλούδων έως και το 100%. Οι επιδόσεις του είναι εντυπωσιακές στην κατηγορία, αφού στις μετρήσεις μας χρειάστηκε μόλις 4 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 100χλμ/ω από στάση και 5,3 για την ρεπρίζ 60-120χλμ/ω με 4η. Η πλούσια ροπή του από τις χαμηλές στροφές, σου επιτρέπει να κινείσαι άνετα με μία σχέση πάνω στο κιβώτιο, ενώ παρά τον 21 ιντσών τροχό εμπρός και τους απολύτως φυσιολογικούς συμβιβασμούς που επιτάσσει στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, θα το απολαύσεις και σε σφιχτά επαρχιακά στροφιλίκια. Το αμφίδρομο Quickshifter είναι εξαιρετικά χρήσιμο εντός και εκτός δρόμου, είναι όμως λίγο ευαίσθητο και παρουσίασε περιστασιακές ασάφειες, κυρίως σε αλλαγές από 1η σε 2α. Στον αυτοκινητόδρομο, μπορεί να κρατήσει με υποδειγματική άνεση ακόμα και 150χλμ/ω, ενώ το Cruise Control είναι πολύ χρήσιμο. Εδώ να πούμε ότι οι επιθυμίες του κοινού εισακούστηκαν και δεν έχει πλέον όριο τα 130χλμ/ω. Η τελική του μπορεί να αγγίξει τα 210χλμ/ω, ενώ χάρη στο σταμπιλιζατέρ τιμονιού που βρίσκεται στον στάνταρ εξοπλισμό, είναι πολύ σταθερό σε υψηλές ταχύτητες.
Στο αστικό περιβάλλον, το 800 MT-X αποδείχθηκε πολύ φιλικό στην καθημερινή χρήση παρά τον όγκο του. Το ψηλό τιμόνι περνάει με άνεση πάνω από τους καθρέπτες των περισσότερων αυτοκινήτων στην διήθηση, η χαμηλή του κατανάλωση θα σεβαστεί την τσέπη σου και η ορατότητα που σου προσφέρουν οι καθρέπτες είναι κορυφαία. Ο κινητήρας δεν παραπονιέται ακόμα και εάν έχεις 2α στο κιβώτιο με 20χλμ/ω και η ποιότητα κύλισης της μοτοσυκλέτας είναι πολύ καλή, ενώ σαφώς βελτιώνεται με ένα ασφάλτινο ελαστικό. Κάτι που ίσως να αποδειχθεί λίγο ενοχλητικό τους καλοκαιρινούς μήνες και στην πυκνή κίνηση, είναι η ζέστη που βγάζει ο κινητήρας (ειδικότερα από την αριστερή πλευρά). Το ABS δεν εμφανίζει περιττή επεμβατικότητα εφόσον ζεσταθεί το εμπρός ελαστικό και με επίδοση 42,9 μέτρων στο 100-0χλμ/ω, η πέδηση  της μοτοσυκλέτας είναι εξαιρετική, προσφέροντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας ακόμα και με μέτριας ποιότητας ελαστικά.  
 

Σελίδα 1CFMOTO 800MTX - Test
Σελίδα 2Εμφάνιση - Ποιότητα κατασκευής
Σελίδα 3Ανεση - Εργονομία
Σελίδα 4Κινητήρας
Σελίδα 5Πλαίσιο - Αναρτήσεις - Φρένα
Σελίδα 6Στο δρόμο
Σελίδα 7Η άποψή μας
Σελίδα 8Τεχνικά χαρακτηριστικά