Το Hypermotard ανέκαθεν έβγαζε το δυνατό του χαρτί την ώρα της οδήγησης, οπότε οι προσδοκίες ήταν μεγάλες πριν καν ανέβουμε στη σέλα του. Η Ducati εξελίσσει συνεχώς τους δικύλινδρους κινητήρες της, οι οποίοι πλέον έχουν ομαλή λειτουργία και φιλικό χαρακτήρα παρά τις αυξημένες επιδόσεις και το Hypermotard 950 είναι ακόμα μια απόδειξη. Κάτι που διαπιστώνεις κατευθείαν μόλις αφήσεις τον υδραυλικό συμπλέκτη, που με την σειρά του αφήνει πίσω του τα τερτίπια του προηγούμενου μοντέλου, κάνοντας το 950 να ξεκινά πολύ ομαλότερα. Κάποια μικροσκορτσαρίσματα δεν λείπουν όταν είναι κρύο, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ενοχλούν αφού εξαφανίζονται γρήγορα. Η μεγαλύτερη συμπίεση σε σχέση με την Multistrada γίνεται αντιληπτή, καθώς σε συνδυασμό με το μικρότερο βάρος βοηθούν το Hypermotard να επιταχύνει δυνατά σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού από οποιεσδήποτε σ.α.λ .Ενδεικτικά το 0-100 έρχεται σε μόλις 3,4΄΄, ενώ το κοντέρ μπορεί να δείξει μέχρι τα 240 χλμ/ώρα τα οποία σε μια γυμνή μοτοσυκλέτα με όρθια θέση οδήγησης είναι παραπάνω από αρκετά... Η απόκριση του γκαζιού είναι άμεση αλλά όχι απότομη, με αποτέλεσμα οι σούζες να γίνονται παιχνίδι της καθημερινότητας που σταμάτα μόνο όταν -ή καλύτερα αν ποτέ- βαρεθείς.
Κινούμενος στο αστικό περιβάλλον θα εκτιμήσεις την μικρή σιλουέτα και την ελαφριά αίσθηση που επιτρέπουν τους απαραίτητους ελιγμούς, αλλά θα παρατηρήσεις ότι το φαρδύ τιμόνι παρότι κόβει ικανοποιητικά, βρίσκεται στο ύψος των καθρεπτών των αυτοκινήτων, περιορίζοντας την διέλευση ανάμεσά τους. Όμως αυτά λίγη σημασία έχουν όταν οδηγείς το Hypermotard. Πετιέται αστραπιαία από φανάρι σε φανάρι, με τον ήχο από τις εξατμίσεις να σου φτιάχνει την διάθεση κάθε φορά που ανοίγεις το γκάζι, ενώ κάθε στιγμή τα ηλεκτρονικά βοηθήματα επιτελούν το έργο τους με τον καλύτερο τρόπο, όπως μας έχει συνηθίσει η Ducati. Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις δεν σε κουράζουν όταν περνάς πάνω από κακοτεχνίες, αλλά ταυτόχρονα σε εμπνέουν να οδηγείς γρήγορα. Και το Hypermotard 950 μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα παντού, τόσο σε ανοιχτό δρόμο όσο και σε μικρή πίστα καρτ.
Εμείς επισκεφτήκαμε τον χώρο του Θανάση Χούντρα όπου διεξάγονται τα μαθήματα της σχολής ασφαλούς οδήγησης Riding School, ώστε να ανακαλύψουμε τα όρια του Hypermotard και να διασκεδάσουμε με ασφάλεια, σε μια διαδρομή με ιδανική χάραξη για supermotard. Οι 44 μοίρες κλίση που ανακοινώνει η Ducati δεν προβληματίζουν σε καμία περίπτωση το 950 που μπορεί να οδηγηθεί με την ίδια ευκολία σαν supermotard ή σαν supersport μοτοσυκλέτα με τα γόνατα και τα μαρσπιέ να ξύνουν την άσφαλτο. Είναι πρόθυμο και σταθερό στις εισόδους με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης από τα ελαστικά της Pirelli, αλλάζει πανεύκολα κατεύθυνση και η ροπή του δικύλινδρου κινητήρα σε βγάζει από κάθε στροφή στον ένα τροχό (αν έχεις απενεργοποιημένο το DWC).
Τα φρένα της Brembo έχουν άπλετη δύναμη και σωστή αίσθηση, αλλά αν θέλεις μεγαλοπρεπή ντριφταρίσματα στην είσοδο, θα πρέπει να βρεις τρόπο να απενεργοποιήσεις το ABS... Παρόλα αυτά, όταν επιλέξεις την θέση 1 διαπιστώνεις ότι σε αφήνει να ¨παίξεις¨ με endo και ελεγχόμενα γλιστρήματα του πίσω τροχού που έρχονται όταν φρενάρεις δυνατά πριν την στροφή ελαφραίνοντας το πίσω μέρος. Σε συνθήκες δρόμου και νορμάλ ρυθμούς, ακόμα και στη θέση 1 το ABS λειτουργεί συμβατικά αποτρέποντας τα μπλοκαρίσματα, με αποτέλεσμα να αισθάνεσαι πάντα ασφαλής.