Μπορεί στην εμφάνιση και μόνο να προκαλεί ρίγος όμως μετά τα πρώτα μέτρα διαπιστώνεις ότι το τέρας των 215 ίππων είναι φιλικό ακόμα και στο αστικό περιβάλλον. Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει η θέση οδήγησης, που όπως προαναφέραμε εκπλήσσει με την άνεσή της, αλλά και ο κινητήρας που παρά την αρκετή ζέστη που εκπέμπει δεν δείχνει να δυσανασχετεί ακόμα και σε πολύ χαμηλές ταχύτητες. Μην σου κάνει εντύπωση λοιπόν αν σε λίγο καιρό βλέπεις V4 να κυκλοφορούν στις πόλεις της Ελλάδας, σκορπίζοντας τρόμο και βλέμματα θαυμασμού με τον ήχο και την εμφάνισή τους… Μπορεί να περνά με ευκολία ανάμεσα στα αυτοκίνητα λόγω των μικρών διαστάσεων, αλλά αυτή η μοτοσυκλέτα δεν φτιάχτηκε για αυτό τον σκοπό και για να το διαπιστώσεις χρειάζεσαι μια πίστα.
Στην Ελλάδα η κατάλληλη για να ¨χωρέσει¨ τους 215 ίππους της V4 είναι αυτή των Σερρών, όποτε βρεθήκαμε εκεί για να απολαύσουμε στο ασφαλές περιβάλλον τις δυνατότητές της. Δυστυχώς λίγο πριν, αναγκαστήκαμε να αλλάξουμε τα ελαστικά της με διαφορετική διάσταση (πίσω 200/55-17) καθώς τα εργοστασιακά Pirelli δεν βρισκόνταν σε καλή κατάσταση και η εύρεσή τους ήταν παραπάνω από δύσκολη, τουλάχιστον μέχρι την ημέρα της δοκιμής. Αυτό βέβαια δεν έδειξε να επηρεάζει τη συμπεριφορά της…
Αφήνοντας λοιπόν τον σχετικά βαρύ συμπλέκτη και ανοίγοντας ελαφρώς το γκάζι στην ευθεία βγαίνοντας από τα pit των Σερρών, παρατηρείς την άμεση απόκριση του κινητήρα, αλλά δεν έχεις ιδέα για αυτό που θα ακολουθήσει όταν αρχίσεις να ¨γυρνάς¨ πιο σβέλτα.
Ήχος από άλλο πλανήτη και καταιγισμός δύναμης που δείχνει να μην τελειώνει ποτέ,δημιουργώντας νέα δεδομένα για το τι σημαίνει γρήγορη μοτοσυκλέτα. Τόσο στις εξόδους όσο και στην μεγάλη ευθεία που το κοντέρ έδειξε 289χλμ/ώρα, ο κινητήρας έχει άπλετη δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών (σε αντίθεση με το V2), δείχνοντας με τον καλύτερο τρόπο ότι η επιλογή της Ducati για V4 ήταν 100% σωστή. Παρότι θα ήθελα πιο γλυκιά απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, η μοτοσυκλέτα είναι φιλική εμπνέοντάς σου εμπιστοσύνη κάθε στιγμή με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να λειτουργούν εξαιρετικά. Σίγουρα χρειάζεσαι αρκετές μέρες στην πίστα για να ανακαλύψεις όλες τους τις αρετές (όπως το slide control που επιτρέπει ελεγχόμενα γλιστρήματα του πίσω τροχού στις επιταχύνσεις) αλλά από την πρώτη στιγμή παρατηρείς την ομαλή λειτουργία του traction control, την ευκολία που σου παρέχει το quick shifter (με σωστή λειτουργία τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα) , και την λειτουργία του Anti wheelie το οποίο παρά την αστείρευτη δύναμη, σπάνια χρειάζεται.
Το πλαίσιο δεν δυσκολεύεται καθόλου να διαχειριστεί τα 215 άλογα, καθώς δεν είναι μόνο του. Έχει στο πλευρό του τις αναρτήσεις της Ohlins και έναν αόρατο μηχανικό να τις ρυθμίζει συνεχώς ανάλογα τον ρυθμό σου, ενώ εάν είσαι πιο παραδοσιακός μπορείς εύκολα να τις ρυθμίσεις μόνος σου, μέσα από το εύχρηστο μενού. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, τα βασικά χαρακτηριστικά δεν αλλάζουν σημαντικά και η Panigale ¨βουτά¨ γρήγορα στις εισόδους των στροφών με πρωτοφανή σταθερότητα που δεν λειτουργεί εις βάρος της ευελιξίας, καθώς αλλάζει πορεία χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, περνώντας το εσάκι της πίστας με χαρακτηριστική ευκολία. Στις εξόδους ο V4 είναι έτοιμος να ξηλώσει την άσφαλτο και τα σωθικά των ελαστικών και εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να περιμένεις μέχρι το τελευταίο εσάκι πριν την μεγάλη ευθεία καθώς δεν ¨χορταίνεις¨ το αίσθημα της εξωφρενικής επιτάχυνσης.
Και όσο εντυπωσιάζει στο γκάζι, άλλο τόσο εντυπωσιάζει στα φρένα με τα κορυφαία Brembo να κάνουν τα αδύνατα –δυνατά, επιβραδύνοντας τη μοτοσυκλέτα χωρίς ταλαντώσεις και κουνήματα με την IMU να σου επιτρέπει να κρατάς τα φρένα μέχρι την κορυφή της στροφής.
Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα γενναίο reset στον εγκέφαλό σου για να προσαρμοστείς στα νέα δεδομένα και να μπορέσεις να καταλάβεις τι είναι ικανό να κάνει το δημιούργημα από το Borgo Panigale.