H Ducati 916, στην όψη που αναδεικνύει το μονόμπρατσο ψαλίδι της.

H Ducati 916, στην όψη που αναδεικνύει το μονόμπρατσο ψαλίδι της.

Ducati 916: Η ομορφότερη μοτοσυκλέτα του κόσμου

28 χρόνια έχουν περάσει από το ντεμπούτο της Ducati 916, της μοτοσυκλέτας που άλλαξε ριζικά την έννοια «sportbike» και γράφτηκε με χρυσά γράμματα στην ιστορία του design και της μοτοσυκλέτας.

DUCATI: Multistrada V2 & V2S, με όφελος 1.500e

Ήταν 1993 όταν το Ducati 916 εμφανίστηκε για πρώτη φορά στον κόσμο, ως μοντέλο 1994, συγκλονίζοντας τους πάντες. Ο εντυπωσιασμός ήταν ολοκληρωτικός τόσο σε σχεδιαστικό, όσο και σε μηχανολογικό επίπεδο και εξασφάλισε μια θέση στην ιστορία για την ιταλική μοτοσυκλέτα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Η Ducati 916, που έχει πολλάκις χαρακτηριστεί και αναδειχθεί «η ομορφότερη μοτοσυκλέτα του κόσμου», φέτος κλείνει τα 28 χρόνια ύπαρξης και συνεχίζει να κερδίζει σε αξία, καθώς αποτελεί ένα πολύτιμο συλλεκτικό μοντέλο. Ποια όμως είναι η ιστορία στο παρασκήνιο, που τελικά οδήγησε στην δημιουργία της μοτοσυκλέτας αυτής;


Όταν ο Ιάπωνας εμπνέει τον Ιταλό!

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει κατά καιρούς γνωστά, η Ducati 916 οφείλει την δημιουργία της στην…Honda NR750! Αν δεν είχε βγει τότε η πειραματική μοτοσυκλέτα από το Hamamatsu, πιθανόν η 916 να είχε τελείως διαφορετική μορφή. Όταν λοιπόν η Honda NR750 είδε τα φώτα της δημοσιότητας, ο σχεδιαστής Massimo Tamburini που είχε αναλάβει να δημιουργήσει τον διάδοχο της επιτυχημένης 851, εντυπωσιάστηκε. Τόσο πολύ μάλιστα, που… κατέστρεψε την μέχρι εκείνη την στιγμή εργασία του στο νέο μοντέλο, αναθεωρώντας την πλήρως!  

Ο Tamburini σχεδίασε ξανά από την αρχή, την φόρμα η οποία αργότερα θα γινόταν η 916, ενώ τα διπλά λεπτά φωτιστικά σώματα εμπρός που η μοτοσυκλέτα φέρει, είναι φόρος τιμής στο NR750, το οποίο έχει το ίδιο στοιχείο στην μάσκα του. Ίσως και ο ίδιος ο Tamburini να μην φανταζόταν την συγκλονιστική επιτυχία της μοτοσυκλέτας του!


Στήσιμο μπροστά για την εποχή - Απίστευτη επιτυχία στους αγώνες

O κινητήρας της μοτοσυκλέτας ήταν ο ήδη επιτυχημένος Desmoquattro, στα καλύτερά του. Με κυβισμό 916 (φυσικά) κ.εκ., μπορούσε να αποδώσει 115 ίππους, με τον χαρακτηριστικά γεμάτο τρόπο απόδοσης ενός δικύλινδρου V. Αλλά το πιο εντυπωσιακό στοιχείο στην 916, ήταν το στήσιμό της: Μικροκαμωμένη και ελαφριά, έφερε πλαίσιο-χωροδικτύωμα, ανεστραμμένο εμπρός πηρούνι με ρυθμίσεις-ένα τεράστιο προσόν για εκείνη την εποχή- αλλά και αμορτισέρ τιμονιού! Οι επιδόσεις της στην πίστα ήταν παραδειγματικές, ενώ πολύ σύντομα τόσο η 916, όσο και τα διάδοχα μοντέλα, κυριάρχησαν στα πρωταθλήματα superbikes, κατακτώντας έξι τίτλους. 

Η 916 έγινε στην πορεία 996, 998 -η μοτοσυκλέτα που πρωταγωνίστησε και στο Matrix Reloaded- και αντικαταστάθηκε από την 999 το 2003, η οποία δημιούργησε τόσες αντιδράσεις, ώστε η Ducati μετά από 4 χρόνια επέστρεψε στην σχεδιαστική γλώσσα που καθιέρωσε ο Tamburini. 

To απόλυτο «έργο τέχνης» στα μάτια και στο δρόμο!
-Ξέρετε ότι ο Tamburini την εμπνεύστηκε από… ένα Honda;
-Τόσο καλή, που έγινε το σημείο αναφοράς για χρόνια
-Διέδωσε το όνομα Ducati παντού και έγινε το… υγρό όνειρο των εφήβων των 90s
-Σήμερα θεωρείται συλλεκτική και μοτοσυκλέτα-φετίχ
Ποια είναι η δική σας γνώμη για την 916;