Εσύ πόσα χρήματα δίνεις στο κράνος σου;
|

Πληρώνετε "χρυσό" το κράνος σας ή όχι;
Πληρώνεις το κράνος σου… χρυσό ή ψάχνεις για την καλύτερη ευκαιρία; Και τελικά, πόσα χρήματα αξίζει να δώσει κανείς, όταν αγοράζει κράνος;
Το ζήτημα της επιλογής κράνους μπορεί να πυροδοτήσει θερμές συζητήσεις στους κύκλους των αναβατών. Με «πέτρα του σκανδάλου» τις τιμές των κρανών, που μπορούν να φτάσουν και αρκετά ψηλά, οι αναβάτες συνηθίζουν να διαφωνούν σχετικά με το πόσο ακριβό πρέπει να είναι ένα κράνος, τελικά. Αλλά, τι ισχύει όμως, γύρω από αυτό το άκρως σημαντικό ζήτημα;
Κοστολόγησε πρώτα το κεφάλι σου…
Αμα είναι το κόστος του κράνους σου να σου γίνει έμμονη ιδέα, κάνε κάτι απλό πρώτα: κοστολόγησε το κεφάλι σου. Ανεκτίμητο, έτσι δεν είναι; Όταν έχουμε να κάνουμε με την προστασία του πιο ζωτικού σημείου το σώματός μας, δεν χωρούν πολλά λόγια. Πιστεύουμε ότι, πλέον, η χρήση κράνους είναι δεδομένη για τον συνειδητοποιημένο Έλληνα αναβάτη, οπότε θα γίνεται και κατανοητό ότι ένα κράνος, αποτελεί επένδυση στην ασφάλεια και δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται επιπόλαια.
Ό, τι πληρώνεις παίρνεις, αλλά…
Ο κανόνας για τα κράνη είναι απλός, όπως και στους περισσότερους τομείς της αγοράς: Ότι πληρώσεις, παίρνεις. Μπορεί –λόγω των παγκόσμιων προδιαγραφών ασφαλείας- ο κανόνας αυτός να μην είναι απόλυτος (καθώς δεν γίνεται να βγει στην αγορά, κράνος που να μην πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις), στις περισσότερες φορές όμως ισχύει. Συνεπώς, ένας αναβάτης είναι καλό να μην «τσιγκουνευτεί» τα χρήματά του στην αγορά του κράνους. Παράλληλα, τα ακριβά κράνη έχουν λόγο που είναι ακριβά, καθώς είναι αποτελέσματα εκτεταμένων μελετών στην αεροδυναμική, την άνεση του αναβάτη, τα υλικά και το βάρος και, εν τέλει, την συνολική αξία του αντικειμένου.
...κανένα κράνος με άδεια κυκλοφορίας, δεν είναι άχρηστο.
Προκειμένου ένα κράνος να βρει στην αγορά, πρέπει να πληροί τουλάχιστον (για την Ευρώπη) την προδιαγραφή E- 22.05 –σε άλλα μέρη του κόσμου υπάρχουν αντίστοιχα και άλλες προδιαγραφές. Αυτό σημαίνει ότι κάθε κράνος που κυκλοφορεί στην αγορά έχει δοκιμαστεί στην προστασία που προσφέρει και πληροί στο ελάχιστο αυτή την προδιαγραφή. Από εκεί και πέρα, ένας κατασκευαστής μπορεί να πετύχει υπέρβαση των στάνταρ σε κάποιο ακριβότερο κράνος, αλλά κανένας δεν επιτρέπεται να κατασκευάσει κάτι κάτω από αυτά. Με απλά λόγια, ακόμα και τα φθηνότερα κράνη της αγοράς είναι εγκεκριμένα για χρήση, εφόσον έχουν πιστοποίηση. Κατ επέκτασιν, υπάρχουν κράνη για όλες τις ανάγκες και όλες τις τσέπες.
Πρέπει να είμαστε και ρεαλιστές!
Ας δούμε και μια άλλη οπτική: Θεωρείτε λογικό, κάποιος να ξοδέψει δεκάδες χιλιάδων ευρώ στην αγορά μιας καινούργιας μοτοσυκλέτας και να μην επενδύσει ένα σημαντικό ποσό σε ένα καλό κράνος, αλλά να το «τσιγκουνευτεί»; Δεν νομίζουμε… Εκτός και από αυτό όμως, τα κράνη που υπάρχουν στην αγορά, σε πολλές περιπτώσεις, σχεδιάζονται και γύρω από την χρήση την οποία θα κάνουν. Για παράδειγμα, δεν γίνεται να κάνεις άνετο ταξίδι με ένα…jet κράνος, που έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση στον αναβάτη στις αστικές συνθήκες και τις μικρές ταχύτητες. Όπως στο άλλο άκρο, είναι τραβηγμένο να χρησιμοποιείς ένα πανάκριβο κράνος πίστας, όταν κινείσαι κάθε μέρα στην αστική κόλαση ή αν δουλεύεις σε αυτή με το δίκυκλο…
Τι πιστεύετε εσείς; Πόσο ακριβό θα πληρώνατε το κράνος σας; Πιστεύετε ότι από ένα σημείο και πέρα, ένα κράνος θεωρείται παράλογα ακριβό; Αξίζει εν τέλει, το κράνος να το πληρώσεις «χρυσό;»
Ποσο αξίζει..? Η Ζωη μου, η ζωη της οικογένειας μου και των παιδιών μου που αν θα είμαι καλα εγώ θα είναι και αυτοί καλα, και στο τέλος και η επαγγελματική μου σταδιοδρομία μια και τα πάντα εξαρτώνται από εμας...άρα υπαρχει κάποιο ποσό που δεν αξίζει να ξοδέψω για τα παραπάνω? ΟΧΙ Κανένα! ΠΑΝΤΑ Κράνος αν αγαπάμε εμας και τους δικούς μας ανθρώπους!!!!
Όχι μόνο λόγια πολιτικά, επιχειρηματικά, κ.τ.λ. ΣΤΗΝ ΑΠΤΗ ΠΡΑΞΗ το κράνος, είτε για χρήση μοτοσυκλέτας, οχήματος, σκάφους, κ.τ.λ. ΩΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ Φ.Π.Α. ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΔΥΝΑΜΟΥΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΣ ΜΑΣ ΩΦΕΙΛΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΡΑΤΟΣ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΟΥΤΟΠΗΝΗΡΙΑΣ... επειδή κάποιοι από εμάς έχουμε την δυνατότητα να αγοράσουμε το καλύτερο κράνος, δεν σημαίνει ότι και οι δίπλα μας είναι ΠΛΕΜΠΑ=ΟΠΩΣ ΤΟ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΠΑΤΑΚΙΑ=ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΤΟΥ ΚΕΡΑΤΑ, είναι ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΙ ΚΑΙ ΑΣ ΠΕΘΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙ ΕΓΙΝΕ.- Στην χώρα μας λόγω προσωπικής εμπειρίας γνωρίζω πάρα πολλά χρόνια ΠΩΣ ΑΣΚΕΙΤΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΛΙΑ.- ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΙΛΙΑ.- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ.- ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΑ ΓΕΝΝΗΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ, ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΟ ΜΥΑΛΟ, ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΑ ΜΠΡΑΤΣΑ.- ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΒΑΡΕΥΤΟΥΜΕ ΛΕΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕ ΑΓΑΠΗ.-
Γιατί θεωρείται τραβηγμένο να χρησιμοποιούμε ένα πολύ καλό και ακριβό κράνος στην καθημερινή μας μετακίνηση?Διαφωνώ κάθετα σε αυτό.Αν κάποιος έχει την οικονομική δυνατότητα να αγοράζει κράνη αυτής της κατηγορίας ,θεωρώ ότι πρέπει να τα χρησιμοποιεί σε οποιεσδήποτε συνθήκες,εντός πόλεως,εκτός πόλεως,κοντινά ή μακρινά ταξίδια.Ποτέ δεν ξέρεις ακόμη και ένα χτύπημα στο κεφάλι σε αστικές συνθήκες τι αποτέλεσμα μπορεί να έχει.