H Φιλαδέλφεια δείχνει το δρόμο για την ηλεκτροκίνηση

H Φιλαδέλφεια δείχνει το δρόμο για την ηλεκτροκίνηση

Δημόσια υποδομή ηλεκτροκίνησης: στην Ελλάδα με το ζόρι
Βασικότερη η συντήρηση από την εγκατάσταση
Η Φιλαδέλφεια στοχεύει σε μία θέση φόρτισης ανά δέκα.
Πρόστιμα για κακή συντήρηση

Δημόσια υποδομή ηλεκτροκίνησης: στην Ελλάδα με το ζόρι

Η έλλειψη επαρκούς δημόσιας υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για την ευρεία υιοθέτηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Στις ΗΠΑ, όπου η ηλεκτροκίνηση είναι πολύ πιο διαδεδομένη από ό,τι στην Ευρώπη και δη στην Ελλάδα, ο μόνος σίγουρος τρόπος να φορτίσει κανείς το ηλεκτροκίνητο όχημά του είναι στο σπίτι. Και παρόλο που η φόρτιση στο σπίτι μπορεί να είναι πρακτική για όσους διαθέτουν ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης, πολλοί άνθρωποι, ιδίως εκείνοι που ζουν σε διαμερίσματα, δεν έχουν εύκολη πρόσβαση σε φορτιστές. Αυτό επηρεάζει τη δυνατότητα των ενοίκων να επιλέξουν ένα ηλεκτροκίνητο ως βασικό, καθημερινό όχημα, καθώς η πρόσβαση σε δημόσιους φορτιστές είναι κρίσιμη. Χωρίς ένα εκτεταμένο δίκτυο φορτιστών σε δημόσιους χώρους, οι οδηγοί θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες, περιορίζοντας τη δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων και αναστέλλοντας την υιοθέτησή τους από το ευρύ κοινό, κάτι που φαίνεται και σε χώρες σαν την Ελλάδα: αν το δίκτυο φόρτισης ήταν σημαντικά μεγαλύτερο σε σύγκριση με το υπάρχον και ταυτόχρονα συντηρούνταν σωστά, η αγορά ενός ηλεκτροκίνητου θα ήταν πολύ πιο δελεαστική σε σχέση με ένα συμβατικό όχημα.

Βασικότερη η συντήρηση από την εγκατάσταση

Παρόλο που έχει ξεκινήσει η εγκατάσταση δημοσίων φορτιστών σε πολλές περιοχές του δυτικού κόσμου, η συντήρηση τους παραμένει πρόκληση. Συχνά οι χρήστες βρίσκουν τους φορτιστές εκτός λειτουργίας, γεγονός που προκαλεί καθυστερήσεις και άγχος, ειδικά σε περιοχές με περιορισμένο αριθμό φορτιστών. Η μη τακτική συντήρηση των φορτιστών μειώνει την αξιοπιστία της υποδομής και αυξάνει το άγχος την αυτονομίας που έχουν οι οδηγοί, καθώς δεν μπορούν να βασίζονται στην ύπαρξη διαθέσιμων φορτιστών. Ενώ οι εφαρμογές εύρεσης φορτιστών, όπως το Plugshare, μπορούν να βοηθήσουν, η κακή κατάσταση των φορτιστών παραμένει ένα σημαντικό εμπόδιο για τους κατόχους ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Η Φιλαδέλφεια στοχεύει σε μία θέση φόρτισης ανά δέκα

Η πολιτεία της Φιλαδέλφειας δείχνει το δρόμο και προωθεί επιθετικά τη βελτίωση της δημόσιας πρόσβασης στους φορτιστές EV μέσω ενός νομοσχεδίου που στοχεύει στην εγκατάσταση και στη συντήρηση φορτιστών σε κτήρια με τουλάχιστον δέκα θέσεις στάθμευσης. Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι νέες κατασκευές ή κτήρια που υποβάλλονται σε σημαντικές αναβαθμίσεις θα πρέπει να περιλαμβάνουν φορτιστές ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ενισχύοντας την υποδομή φόρτισης σε ολόκληρη την πόλη. Αυτή η νομοθεσία έχει στόχο να καλύψει τις ανάγκες τόσο των κατοίκων όσο και των επισκεπτών, δημιουργώντας μια πόλη πιο φιλική απέναντι στα ηλεκτροκίνητα οχήματα και διευκολύνοντας τη μετάβαση σε ηλεκτροκίνηση για ένα ευρύτερο φάσμα πολιτών. Ίσως αν βλέπαμε και στην Ελλάδα μια τόσο επιθετική προώθηση από την πολιτεία, η πλάστιγγα δεν θα έγερνε τόσο υπέρ των βενζινο/πετρελαιο-κίνητων οχημάτων.

Πρόστιμα για κακή συντήρηση

Ένα από τα βασικά σημεία του παραπάνω νομοσχεδίου είναι η επιβολή προστίμων σε ιδιοκτήτες που δεν διατηρούν τους φορτιστές τους σε καλή λειτουργία. Συγκεκριμένα, αν ένας φορτιστής παραμένει εκτός λειτουργίας για πάνω από 30 ημέρες, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να πληρώσουν πρόστιμο 300 δολλαρίων. Αυτό το μέτρο στοχεύει να διασφαλίσει ότι οι υπάρχοντες φορτιστές θα παραμένουν λειτουργικοί, βελτιώνοντας έτσι τη συνολική εμπειρία των οδηγών ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Αν και αυτό θεωρείται ένα θετικό βήμα, υπάρχουν ακόμα ερωτήματα σχετικά με το πόσο γρήγορα οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να αποκαθιστούν βλάβες για να αποφύγουν τα πρόστιμα.