Η Suzuki ετοιμάζει κινητήρα με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων
Η Suzuki ετοιμάζει κινητήρα με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων
Η Suzuki ετοιμάζει κινητήρα με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων
  • Η Suzuki ετοιμάζει κινητήρα με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων
  • Η Suzuki ετοιμάζει κινητήρα με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων
  • Η Suzuki ετοιμάζει κινητήρα με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων

Η Suzuki ετοιμάζει κινητήρα με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων

Συνεχής η ανάπτυξη θερμικών κινητήρων στις μοτοσυκλέτες
Από το 2017 το χρησιμοποιούσε η εταιρεία στο GSX-R1000
Κάθε εκκεντροφόρος διαθέτει τρεις λοβούς
Θα κλείσει το κενό μεταξύ 125 και 650cc η Suzuki;

SUZUKI: Απέκτησε το ισχυρό GSX-S1000GX

Συνεχής η ανάπτυξη θερμικών κινητήρων στις μοτοσυκλέτες


Τα συστήματα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων έχουν αρχίσει πρόσφατα να αξιοποιούνται ολοένα και περισσότερο, με την BMW να εξοπλίζει μοντέλα της με αυτή την τεχνολογία αλλά και την KTM νε το νέο 1390 Super Duke, αποδεικνύοντας πως παρά τις ομιλίες περί αργού θανάτου των κινητήρων εσωτερικής καύσης η ανάπτυξη τους δεν σταματά. Η Suzuki με το νέο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που κατέθεσε φαίνεται να θέλει να δώσει κι αυτή την δική της εκδοχή VVT στην αγορά, η οποία τοποθετείται σε έναν μικρού κυβισμού δικύλινδρο κινητήρα.  
 

Από το 2017 το χρησιμοποιούσε η εταιρεία στο GSX-R1000

Η εταιρεία διαθέτει ήδη γνώσεις σε συστήματα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων αφού εξόπλιζε το GSX-R1000 του 2017 με ένα ασυνήθιστο μηχανικό σύστημα αλλαγής προφίλ των εκκεντροφόρων, το οποίο χρησιμοποιούσε την φυγόκεντρο δύναμη για την αλλαγή του χρόνου ανοίγματος των βαλβίδων καθώς οι στροφές του κινητήρα "σκαρφάλωναν". Η Suzuki σκαρφίστηκε αυτό το Design, διότι οι κανόνες του MotoGP απαγόρευαν ρητώς την χρήση ενός ηλεκτρονικού ή υδραυλικού συστήματος μεταβλητού χρονισμού και ύστερα από την αποδεδειγμένη επιτυχία του στους αγώνες ταχύτητας το σύστημα χρησιμοποιήθηκε και στην (τότε) σπορ ναυαρχίδα της εταιρείας για τον δρόμο. Έχουμε επίσης δει στο παρελθόν διπλώματα ευρεσιτεχνίας της Suzuki που αφορούν ένα πιο συνηθισμένο υδραυλικό VVT σύστημα για την επόμενη γενιά της Hayabusa, παρόμοιο με μία τεχνολογία που ήδη χρησιμοποιεί η Ducati.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Κάθε εκκεντροφόρος διαθέτει τρεις λοβούς

Η βασική ιδέα πίσω από το VVT που αναπτύσσει η Suzuki έχει ήδη αποδείξει την αποτελεσματικότητά της σε άλλες μοτοσυκλέτες παραγωγής. Ο μονός εκκεντροφόρος έχει τρεις λοβούς για τον κάθε κύλινδρο: έναν για την εξαγωγή και δύο διαφορετικούς για την εισαγωγή. Ο ένας αυξάνει το άνοιγμα και την διάρκεια που η βαλβίδα μένει ανοιχτή και ο άλλος μειώνει τον χρόνο και το άνοιγμα της βαλβίδας. Οι λοβοί επενεργούν πάνω στις βαλβίδες μέσω ενεργοποιητών και το σύστημα βασίζεται σε μία εισαγωγή 2 σταδίων. Ένας μεταλλικός πύρος κινούμενος από την πίεση του λαδιού όταν αυτή αυξάνεται, εισέρχεται και ενεργοποιεί το προφίλ του εκκεντροφόρου που επιτρέπει σε ένα μεγαλύτερο άνοιγμα των βαλβίδων εισαγωγής με μεγαλύτερη διάρκεια. Η Suzuki αναφέρει πως ο τρόπος που λειτουργεί το σύστημα επιτρέπει σε έναν πιο αξιόπιστο κινητήρα, με μικρότερες διαστάσεις και μειωμένα επίπεδα φθοράς, αλλά είναι ουσιαστικά παρόμοιος με αυτό που χρησιμοποιούν οι κινητήρες VVA της Yamaha.
 

Θα κλείσει το κενό μεταξύ 125 και 650cc η Suzuki;

Το VVT σύστημα της Suzuki φαίνεται τοποθετημένο στον 248cc παράλληλο εν σειρά κινητήρα της εταιρείας, που τοποθετείται στο GW 250 Inazuma, το V-Strom 250 και το GSX250R. Το κάτω μέρος του είναι απαράλλακτο και στην κεφαλή του υπάρχει ακόμα ένας μόνο εκκεντροφόρος, που συνδέεται με τον στρόφαλο από μία κεντρική αλυσίδα ανάμεσα από τους δύο κυλίνδρους, με την προσθήκη όμως του συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων. Λόγω των αυστηρών περιορισμών στις εκπομπές ρύπων η Suzuki έχει αποσύρει από την ευρωπαϊκή αγορά τα μοντέλα της στα 250cc, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα μεγάλο χάσμα μεταξύ των GSX-R125 στα 125cc και των SV650 και V-Strom 650 που διαθέτει στον στόλο των μοτοσυκλετών δρόμου (εξαιρούνται τα motocross). Το σύστημα αυτό λοιπόν μπορεί να επαναφέρει τα μοντέλα των 250cc στην Ευρώπη αφού θα μειωθούν οι εκπομπές ρύπων τους.