LIVE: κίνηση στους δρόμους
2κύλινδρα VS 4κύλινδρα μεσαία Supersport
2κύλινδρα VS 4κύλινδρα μεσαία Supersport
2κύλινδρα VS 4κύλινδρα μεσαία Supersport
2κύλινδρα VS 4κύλινδρα μεσαία Supersport
2κύλινδρα VS 4κύλινδρα μεσαία Supersport
2κύλινδρα VS 4κύλινδρα μεσαία Supersport
2κύλινδρα VS 4κύλινδρα μεσαία Supersport
  • 2κύλινδρα VS 4κύλινδρα μεσαία Supersport
  • 2κύλινδρα VS 4κύλινδρα μεσαία Supersport
  • 2κύλινδρα VS 4κύλινδρα μεσαία Supersport
  • 2κύλινδρα VS 4κύλινδρα μεσαία Supersport
  • 2κύλινδρα VS 4κύλινδρα μεσαία Supersport
  • 2κύλινδρα VS 4κύλινδρα μεσαία Supersport
  • 2κύλινδρα VS 4κύλινδρα μεσαία Supersport

2κύλινδρα VS 4κύλινδρα μεσαία Supersport

Supersport: Μία ανέκαθεν επιβλητική κατηγορία
Τις υψηλότερες ιπποδυνάμεις έχουν τα τετρακύλινδρα
Πιο φιλικά προς τον αναβάτη στην καθημερινότητα τα 2κύλινδρα
Με ένα ζευγάρι ελαστικά είναι έτοιμα για trackday

YAMAHA: ΧΜΑΧ με δώρο 200 ευρώ Αξεσουάρ

DUCATI: Aνακάλυψε την νέα Hypermotard 698 Mono!

HONDA: Δείτε τι προσφορές ισχύουν!

SUZUKI: Απέκτησε τώρα το VSTROM 800

Supersport: Μία ανέκαθεν επιβλητική κατηγορία

Οι spuersport μοτοσυκλέτες αναπτύχθηκαν για τους αγώνες ταχύτητας και είναι μία κατηγορία η οποία ικανοποιεί εκείνους που αναζητούν την πλήρωση των αναγκών τους για αδρεναλίνη. Αντλούν τεχνολογία και συστήματα κατευθείαν από το MotoGP, όπου έχουν πρώτα δοκιμαστεί εξονυχιστικά με τους ταχύτερους και πιο έμπειρους αναβάτες στον κόσμο. Στην απόλυτη κατηγορία των 1000cc και πάνω αυτές οι μοτοσυκλέτες αγγίζουν ταχύτητες που ξεπερνούν τα 300χλμ/ω και πετυχαίνουν τις πιο γρήγορες επιταχύνσεις στους δύο τροχούς. Με την εισαγωγή των αυστηρών περιοριστικών νόμων που αφορούν τις εκπομπές ρύπων και την συνεχώς φθίνουσα δημοτικότητα της κατηγορίας, οι κατασκευαστές ανέπτυξαν μοντέλα που βγάζουν περισσότερο "νόημα" για την αγορά όπως αυτή έχει διαμορφωθεί στην σύγχρονη εποχή. Τα μοντέλα αυτά ανήκουν στην μεσαία κατηγορία και εξοπλίζονται πλέον με δικύλινδρους ή τρικύλινδρους κινητήρες από τα 600cc και πάνω, οι τετρακύλινδροι κινητήρες φυσικά δεν απουσιάζουν, αλλά λιγότερες μεσαίες supersport εξοπλίζονται πλέον με αυτούς. Σίγουρα η οδήγηση μίας supersport μοτοσυκλέτας με την άκρως επιθετική, "σκυφτή" θέση οδήγησης δίνει στον αναβάτη το αίσθημα πως είναι "κυρίαρχος" της ασφάλτου, κάτι που όμως θα πρέπει να μετριάζει μέσα του καθώς η δύναμη που κρατά στα χέρια του μπορεί να γίνει επικίνδυνη. 

Τις υψηλότερες ιπποδυνάμεις έχουν τα τετρακύλινδρα

Μάρκα Τιμή  Κυβικά Αρ. Κυλίνδρων Ισχύς Hp / Στροφές Ροπή Nm / Στροφές Βάρος (πλήρες υγρών)
KAWASAKI NINJA ZX 6R 13.795 636 4 124 69 198
HONDA CBR 600RR 12.900 599 4 121 63 193
DUCATI SUPERSPORT 950 18.000 937 2 113 93 210
APRILIA RS 660 11.890 659 2 100 67 183
SUZUKI GSX-8R 10.295 776 2 83 78 205
YAMAHA YZF-R7 9.890 689 2 73,4 67 188
Με την Suzuki και την Yamaha να σταματούν την κυκλοφορία των GSX-R 600 και YZF-R6 (η δεύτερη παράγει ένα μοντέλο αποκλειστικά για χρήση σε πίστα), τα μόνα μεσαία τετρακύλινδρα supersport που κυκλοφορούν στην αγορά της Ευρώπης αυτή τη στιγμή είναι το Ninja ZX 6R της Kawasaki και το πολύ πρόσφατα ανανεωμένο CBR 600RR της Honda. Το πιο δυνατό κε των δύο είναι το ZX 6R, που εξοπλίζεται με έναν τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 636 κυβικών εκατοστών που αποδίδει 124 άλογα στις 13.000 σαλ και 69 Nm ροπής στις 10.800 σαλ, ενώ το CBR αποδίδει 121 άλογα στις 14.250 σαλ και 63 Nm ροπής στις 11.500 σαλ. Χαρακτηριστικό των τετρακύλινδρων κινητήρων είναι ότι αποδίδουν την μέγιστη ισχύ τους πολύ υψηλά στις στροφές κάτι που σημαίνει ότι σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης δεν θα χρησιμοποιήσεις την ισχύ αυτή ποτέ, αλλά στην πίστα όπου μπορείς να κρατήσεις τις στροφές πολύ ψηλά οι επιδόσεις τους είναι εκρηκτικές και έχουν πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες. Αμέσως επόμενο στην ιπποδύναμη, είναι το Ducati Supersport 950 με απόδοση 113 αλόγων από τον δικύλινδρο, V διάταξης κινητήρα Testastretta 937cc, που είναι στα όρια της "μεσαίας" κατηγορίας καθώς. Παρόλο που ο κυβισμός της είναι αυξημένος, ο κινητήρας της έχει πιο ήπια λειτουργία και δεν αποδίδει τα μέγιστα δυνητικά του άλογα. Ακολουθεί το RS 660 της Aprilia που εξοπλίζεται με έναν δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα 659cc με μέγιστη απόδοση 100 ίππων στις 10.500 σαλ, ύστερα το GSX-8R της Suzuki με απόδοση 83 αλόγων στις 8.500 σαλ από τον κινητήρα 776cc και τέλος R7 της Yamaha που αποκτά τον γνωστό CP2 και αποδίδει 73,4 άλογα στις 8.750 σαλ


Την υψηλότερη απόδοση έχει το ZX-6R στα 124 άλογα

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Πιο φιλικά προς τον αναβάτη στην καθημερινότητα τα 2κύλινδρα

Οι δικύλινδροι κινητήρες έχουν αδιαμφισβήτητα μία πιο φιλική για καθημερινή χρήση λειτουργία, αφού αποδίδουν χαμηλότερα στις στροφές την μέγιστη ισχύ τους αλλά και το πιο σημαντικό, την ροπή τους. Η ροπή είναι που θα σε ωθήσει πιο γρήγορα από φανάρι σε φανάρι, ενώ με το άνοιγμα του γκαζιού εάν χρειαστεί να προσπεράσεις και οδηγείς με χαμηλές στροφές, η επιτάχυνση είναι πιο άμεση. Για παράδειγμα η Ducati και η Yamaha αποδίδουν την μέγιστη ροπή τους στις 6.500 σαλ, η Suzuki στις 6.800 και η Aprilia στις 8.500 σαλ, στις μισές σχεδόν στροφές οι πρώτες δύο μοτοσυκλέτες σε σύγκριση με το CBR 600RR. Οι τετρακύλινδροι κινητήρες "ασθενούν" στις χαμηλές στροφές και με το άνοιγμα του γκαζιού μεταμορφόνωνται μετά τις 10.000 σαλ και αρχίζουν να αποδίδουν την ισχύ τους. Η Kawasaki μάλιστα αρκετά χρόνια τώρα, έκανε την διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό με το 636, το οποίο πάντα είχε λίγο αυξημένη ισχύ αλλά και ροπή χάρη στα έξτρα 37cc, τα οποία ήταν πολύ σημαντικά στην οδήγηση στα άκρα. Οδηγοί που είχαν δοκιμάσει όλα τα 600άρια υποστήριζαν πως τα 37 κυβικά βοηθούσαν την μοτοσυκλέτα να έχει καλύτερη έξοδο στις από τις στροφές και για αυτό η ροπή της φτάνει τα 69 Nm


Με φιλικό για την καθημερινή οδήγηση εργονομικό τρίγωνο και έναν ροπάτο δικύλινδρο κινητήρα το GSX-8R αποτελεί μία πολύ καλή επιλογή

Με ένα ζευγάρι ελαστικά είναι έτοιμα για trackday

Οι εταιρείες φαίνεται να εγκαταλείπουν τους τετρακύλινδρους κινητήρες στην μεσαία κατηγορία και λόγω των Euro5+ (και σύντομα Euro6) προδιαγραφών, καθώς είναι πιο δύσκολο για αυτές να αναπτύξουν κινητήρες που να πληρούν τις προδιαγραφές, ενώ με τους δικύλινδρους είναι πιο εύκολη υπόθεση. Τα πολλά άλογα στις υψηλες στροφές άλλωστε είναι κάτι που μόνο στην πίστα θα χρειαστεί κανείς, ενώ οι πλειοψηφία των αναβατών, σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν να εξαντλήσουν τις δυνατότητες μίας supersport μοτοσυκλέτας, αφού αυτό είναι κάτι που μόνο οι καλύτεροι αναβάτες του κόσμου μπορούν να πετύχουν (MotoGP, WSBK, Isle of Man TT). Οι τρεις δικύλινδροι εν σειρά της λίστας μάλιστα, έχουν διαστήματα ανάφλεξης 270º που τους δίνει μία πιο "στρωτή" λειτουργία και ένα βαθύ ήχο σαν βρυχηθμό, ενώ ο κινητήρας του GSX για παράδειγμα με τους δύο αντικραδασμικούς άξονες έχει "βελούδινη" λειτουργία χωρίς κραδασμούς. Οι τετρακύλινδροι κινητήρες έχουν φυσικά επίσης πολύ ομαλή λειτουργία και των δύο όμως η εξισορρόπηση δυνάμεων δεν συγκρίνεται με αυτή των τρικύλινδρων. Οι supersport μοτοσυκλέτες πάντα είχαν και θα έχουν συγκεκριμένο και περιορισμένο κοινό και πολλοί από αυτούς που τις επιλέγουν το κάνουν με βλέψεις να τις οδηγήσουν στην πίστα. Με ένα ζευγάρι λοιπόν, μαλακών ελαστικών, μπορούν χωρίς καμία μετατροπή να τις ευχαριστηθούν σε track days στα Μέγαρα ή τις Σέρρες (ή και σε κάποια πίστα καρτ εφόσον υπάρχει η δυνατότητα), δοκιμάζοντας τις οδηγικές τους ικανότητες και ικανοποιώντας τις ανάγκες τους για αδρεναλίνη.


Η άκρως επιθετική θέση οδήγησης του R7 δηλώνει τις "άγριες" διαθέσεις του