Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 890cc που βρίσκεται στην καρδιά του 890 Adventure, πρόκειται ουσιαστικά για μια υπερκυβισμένη εκδοχή του παλαιότερου 790, ο οποίος ανέβηκε κατά 90cc μέσω της αύξησης της διαμέτρου του κυλίνδρου και της διαδρομής του εμβόλου (κατά 2 και 3 χιλιοστά), φτάνοντας πλέον τα 90,7mm και 68,8mm αντίστοιχα. Η απόδοσή του ανέβηκε και αυτή στους 105 ίππους και στα 100 Nm ροπής. O βαρύτερος στρόφαλος αυξάνει την περιστρεφόμενη μάζα κατά 20%, ενώ τα σφυρήλατα πιστόνια μεγάλωσαν μεν από αυτά του 790, όμως μείωσαν το βάρος τους κατά 10 γραμμάρια, χάρη σε έναν κοντύτερο πύρο, με τις μπιέλες να αποκτούν ένα V σχήμα στην κορυφή, μειώνοντας το βάρος και έχοντας επίστρωση μπρούτζου αντί για DLC.
Ο υψηλός λόγος συμπίεσης, (13.5:1), σε συνδυασμό με την μονάδα ψεκασμού της Dellorto, κρατάνε χαμηλά την κατανάλωση (στις δοκιμές μας η μέση κατανάλωση ήταν 5,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και έπεφτε στα 4,9 λίτρα σε συνθήκες ταξιδιού) και επιτρέπουν στον κινητήρα του 890 Adventure να ανταπεξέρχεται και με κατώτερης ποιότητας καύσιμο, κάτι που βγαίνοντας σε «ξεχασμένα μονοπάτια» μπορεί να αποδειχθεί πολύ χρήσιμο. Το Ride by Wire (ηλεκτρόγκαζο) δίνει στο 890 Adventure τρία διαφορετικά Riding Modes - Street, Rain και Off Road – με το τελευταίο να έχει αυτόματη απενεργοποίηση του ABS, ενώ δυνατότητα απενεργοποίησης υπάρχει και για το Traction Control. Η απόδοσή του είναι στρωτή και ομαλή, ενώ έχεις στη διάθεσή σου ένα σεβαστό ποσοστό της ροπής από χαμηλά. Οι μετρήσεις μας έδειξαν ότι το 890 Adventure χρειάζεται 3,9” για να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα, ενώ σημαντικό είναι και το ρεπρίζ, καθώς σε 3,73” θα δεις την ταχύτητα να ανεβαίνει από τα 60 στα 120 χλμ./ώρα (με 4η στο κιβώτιο).