Κινητήρας

    Το νέο Forza 300 διαθέτει τον ίδιο υδρόψυκτο κινητήρα των 279 cc με ψεκασμό, μονό Εκκεντροφόρο Επικεφαλής (1ΕΕΚ) και 4 βαλβίδες με το θρυλικό SH300i. Ωστόσο έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά απόδοσης ισχύος - στροβιλισμό μίγματος, μακρύτερα μπουζί και διαφορετικό χρονισμό βαλβίδων - για απολαυστική οδήγηση στις χαμηλές, μεσαίες και υψηλές στροφές, αλλά και εξαιρετική οικονομία καυσίμου.

    Η διάμετρος και η διαδρομή κυλίνδρου είναι 72 x 68,5 mm και η σχέση συμπίεσης 10,5:1. Η μέγιστη ισχύς είναι 25,1 ίπποι στις 7.000 rpm και 2,77 κιλά ροπής στις 5.750 rpm. Η μείωση των 12 kg που έχει υποστεί το νέο μοντέλο φαίνεται στις επιδόσεις του καθώς επιταχύνει από 0-200m σε 11,1 s ενώ έχει τελική ταχύτητα 129 km/h, τιμές που είναι βελτιωμένες κατά 0,3 s και 2 km/h σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Βελτιωμένη είναι και η κατανάλωση η οποία επιτρέπει στο σκούτερ να καλύπτει πλέον 31 km/λίτρο στον κύκλο μέτρησης WMTC από 30,8 km/λίτρο του προηγούμενου μοντέλου. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 11,5 λίτρα, χαρίζοντας αυτονομία πάνω από 350 km.

    Ένα σημαντικό νέο στοιχείο εξοπλισμού του Forza 300 για το 2018 είναι το σύστημα HSTC της Honda (Honda Selectable Torque Control). Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που ένα σκούτερ Honda υιοθετεί το συγκεκριμένο σύστημα. Το HSTC ανιχνεύει την παραμικρή διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στον μπροστινό και τον πίσω τροχό, υπολογίζει το σπινάρισμα και ελέγχει τη ροπή του κινητήρα μέσω του ψεκασμού για να ανακτήσει και πάλι ο πίσω τροχός πρόσφυση. Το HSTC απενεργοποιείται και τίθεται σε λειτουργία από ένα διακόπτη στο αριστερό σκριπ. Η ένδειξη “T” στην ψηφιακή οθόνη αναβοσβήνει όταν το σύστημα επενεργεί ελέγχοντας την πρόσφυση.   

    Ο κινητήρας του Forza 300 είναι καλά δοκιμασμένος και σχεδιασμένος ώστε να αντέχει στο χρόνο. Διαθέτοντας ρουλεμάν και κουζινέτα στροφαλοφόρου χαμηλών τριβών καθώς και στεγανό στροφαλοθάλαμο, διακρίνεται για την αξιοπιστία και την αντοχή του στο χρόνο. Η χωρητικότητα σε λάδι είναι 1,7 λίτρα. Στη μετάδοση, ένας αυτόματος φυγοκεντρικός συμπλέκτης συνεργάζεται με κιβώτιο V-Matic - με κλιμάκωση σχέσεων για καλύτερη απόκριση στις χαμηλές στροφές και καλή επιτάχυνση – και με ιμάντα στην τελική μετάδοση.