Νέος κινητήρας V2 από τη Ducati

Νέος κινητήρας V2 από τη Ducati
10 Φωτογραφίες »

• 890cc σε δύο εκδόσεις 113 και 118 ίππων
• Αποχαιρετώντας το δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων (DVT)
• Και μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων για ομαλότερη απόδοση
• Σχεδόν δέκα κιλά ελαφρύτερος

DUCATI: Multistrada V2 & V2S, με όφελος 1.500e

890cc σε δύο εκδόσεις 113 και 118 ίππων

Η Ducati ανακοίνωσε ένα νέο κινητήρα V2, πιο ήπιο και με μικρότερη ισχύ από τον προηγούμενο, που έκλεισε την πορεία του με την έκδοση Panigale V2 Superquadro Final Edition. Ο κυβισμός του θα είναι 890cc, που επιτυγχάνεται με αρχιτεκτονική 96 x 61,5mm (αντί των 100 x 60,8mm του προηγούμενου) και θα κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις, 113 και 118 ίππων (αντί των 150) που θα αποδίδονται στις 10.750σαλ. Παρόλο που ο λόγος διαμέτρου προς διαδρομή εμβόλων μειώνεται από 1,64 σε 1,56, εντούτοις θα πρόκειται για έναν αντίστοιχα «ορεξάτο» κινητήρα με μέγιστο όριο περιστροφής τις 11.350σαλ. Η ροπή θα είναι 92 και 93,5Nm (ανάλογα με την έκδοση) και θα αποδίδεται στις 8.250σαλ.

Αποχαιρετώντας το δεσμοδρομικό σύστημα βαλβίδων (DVT)

Σε αντίθεση με τους προηγούμενους κινητήρες της Ducati που χρησιμοποιούσαν βαλβίδες με δεσμοδρομικό σύστημα χρονισμού, οι βαλβίδες του νέου V2 κινούνται με ελατήρια, ακριβώς όπως και στο μεγαλύτερο αδελφάκι του, στο V4 Granturismo των Multistrada V4. Η επιλογή αυτή υπόσχεται σημαντική μείωση των κραδασμών στις χαμηλές στροφές και απαιτεί φυσικά λιγότερη συντήρηση, με τον έλεγχο των βαλβίδων να χρειάζεται κάθε 30.000km. Για τον κινητήρα των 113 ίππων, η Ducati έχει συμπεριλάβει έναν ισχυρότερο εναλλάκτη για μεγαλύτερη ηλεκτρική φόρτωση, που ταιριάζει περισσότερο σε adventure και τουριστικές μοτοσυκλέτες.

Και μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων για ομαλότερη απόδοση

Ο νέος κινητήρας διαθέτει και το σύστημα Εισαγωγής Μεταβλητού Χρονισμού (IVT) με εύρος 52 μοιρών, το οποίο διαχειρίζεται μέσω ηλεκτρονικής μονάδας τη βέλτιστη θέση για τo overlap των βαλβίδων. Η τεχνολογία αυτή εξασφαλίζει ομαλή και γραμμική ροπή στις χαμηλές στροφές και την ισχύ να απλώνεται πιο ομοιόμορφα σε μεγαλύτερο εύρος στροφών. Η Ducati δηλώνει πως το 70% της μέγιστης ροπής είναι διαθέσιμο από τις 3.000 rpm και πως η ροπή παραμένει σε υψηλά επίπεδα σε όλο το εύρος μέχρι τις 11.000 rpm.

Σχεδόν δέκα κιλά ελαφρύτερος

Τέλος, η Ducati αναφέρει ότι ο νέος V2 είναι ο ελαφρύτερος L-twin κινητήρας που έχει κατασκευαστεί από το εργοστάσιό της, με βάρος μόλις 54,5 kg. Αυτή η έκδοση είναι 9,4 kg ελαφρύτερη από τον προηγούμενο Superquadro 955 και προσφέρει καλύτερη αναλογία ισχύος προς βάρος. Δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμα σε ποια μοντέλα θα ενσωματωθεί ο νέος κινητήρας, αλλά οι επίσημες παρουσιάσεις της Ducati βρίσκονται σε εξέλιξη, με πολλές νέες κυκλοφορίες να αναμένονται στην επερχόμενη EICMA, όπου θα παρουσιαστούν αναλυτικά και οι νέες μοτοσυκλέτες της εταιρείας. Να στοιχηματίσουμε άραγε στο Scrambler ή στη Multistrada ως πρώτη τοποθέτηση;