Ποιο μεταχειρισμένο λιγουρεύεσαι αλλά δεν το αγοράζεις;
Υπάρχουν κάποια μοντέλα που ενώ σου αρέσουν τα κοιτάς από απόσταση, είτε γιατί είναι ακριβά είτε γιατί κάτι φοβάσαι και δεν τα αγοράζεις. Τι είναι αυτό που σε βάζει σε δεύτερες σκέψεις;
Αν βρεις ευκαιρία ξεχνάς αυτό που ήθελες
Έχεις βάλει μια μοτοσυκλέτα στο μάτι και ενώ σου αρέσει πολύ και μπορείς να την αγοράσεις, τελικά παίρνεις μια άλλη. Τι μπορεί να έχει που το φοβάσαι τόσο πολύ; Πόσες φορές δεν έχεις δει ένα μοντέλο να λανσάρεται και σκέφτηκες πως θα το αγόραζες σε μερικά χρόνια, ως δεύτερο χέρι, και όταν ήρθε η στιγμή, τελικά πήρες κάτι άλλο; Τις περισσότερες φορές, αντί να πάρεις αυτό που ονειρευόσουν, είδες κάτι άλλο που ήταν καλύτερη ευκαιρία. Και αυτός είναι και ο συχνότερος λόγος, αφού στην αγορά μεταχειρισμένου η «ευκαιρία» έχει μεγάλη αξία, και η λογική μετράει περισσότερο από το συναίσθημα. Ίσως πάλι γιατί από την πρώτη ματιά, μερικά χρόνια πριν, η μοτοσυκλέτα που ήθελες μπορεί να πάλιωσε σε σχεδίαση ή να ξεπεράστηκε πιο γρήγορα από ότι περίμενες η τεχνολογία του.
Περισσότερα έξοδα αν είναι ζημιάρικο
Ένας άλλο λόγος είναι ότι μπορεί να μην το πήρες παρότι το θες, επειδή το φοβήθηκες. Γιατί κάποια μοντέλα τα έχεις πάρει με φόβο. Μπορεί να έχεις την άποψη ότι είναι ζημιάρικα είτε από προηγούμενη εμπειρία ή από κάποιο φίλο ή συγγενή. Έτσι όταν φτάνει η ώρα, λες «που να μπλέξω» και με φόβο μην αρχίσεις να πληρώνεις και δεν σταματάς, απλά το αφήνεις και παίρνεις κάτι άλλο. Δεν είναι περίεργο, εξάλλου, όταν αγοράζεις χωρίς εγγύηση, να πας με την ασφαλέστερη επιλογή, αντί για αυτή που σου αρέσει.
Τα premium ζητάνε πιο χοντρό πορτοφόλι
Το ίδιο ισχύει και για τα premium μοντέλα. Όχι γιατί χαλάνε, αλλά γιατί φοβάσαι πως αν βγάλουν κάτι, έστω και το παραμικρό, θα σου στοιχίσει ο «κούκος-αηδόνι». Το σηματάκι έχει το δικό του βάρος, και στην περίπτωση αυτή βαραίνει εναντίον της επιλογής αυτής, όσο και αν σου αρέσει, ή και αν «επιτέλους μπορείς» να το αγοράσεις.
Κακό after sales και δυσεύρετα ανταλλακτικά δρουν αποτρεπτικά
Υπάρχει και η περίπτωση να φοβάσαι να «μπλέξεις» με τον αντιπρόσωπο ή τον έμπορο της περιοχής σου, που για οποιοδήποτε λόγο δεν θες. Είτε γιατί έχει εκείνος κακή φήμη, είτε εσύ κακή εμπειρία. Και τέλος υπάρχει και ο φόβος του κόστους ανταλλακτικών. Δεν χρειάζεται να είναι μια μάρκα premium για να έχει για κάποιο λόγο ακριβά ή δυσεύρετα ανταλλακτικά, καινούργια ή μεταχειρισμένα.