Γιατί δεν υπάρχουν μοτοσυκλέτες παραγωγής με κινητήρες Diesel;
|
- Οι Diesel κινητήρες είναι βαρύτεροι και με μεγαλύτερο όγκο.
- Έχουν καλύτερη ροπή αλλά αυξάνουν πολύ τους κραδασμούς.
- Το κόστος τους είναι σημαντικά μεγαλύτερο και οι ρύποι απαγορευτικοί.
- Οι ελάχιστες δοκιμές που έγιναν έδειξαν πολύ χαμηλές καταναλώσεις.
Οι Diesel κινητήρες είναι βαρύτεροι και με μεγαλύτερο όγκο
Πολλά οχήματα χρησιμοποιούν κινητήρες Diesel και μάλιστα έχουν αποδειχθεί και αρκετά πιο οικονομικοί από τους βενζινοκινητήρες που έχουμε στις μοτοσυκλέτες. Οπότε δημιουργείται ένα εύλογο ερώτημα. Γιατί δεν υπάρχουν κινητήρες Diesel και στις μοτοσυκλέτες; Ένας κινητήρας Diesel έχει πολύ μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης (που φτάνει το 24:1) σε σχέση με έναν βενζινοκινητήρα, κάτι που σημαίνει ότι χρειάζεται ένας μεγαλύτερος όγκος ώστε να μπορεί να επιτευχθεί αυτή η σχέση. Μαζί με τον όγκο φυσικά πάει και το βάρος, το οποίο θα ήταν μη πρακτικό σε μια μοτοσυκλέτα, όπου το ζητούμενο είναι ο μαζεμένος όγκος και το μικρό βάρος. Ακόμη, οι μεγαλύτερες θερμοκρασίες που αναπτύσσονται από έναν κινητήρα Diesel θα απαιτούσαν αντίστοιχα και πολύ μεγαλύτερα συστήματα ψύξης.
Έχουν καλύτερη ροπή αλλά αυξάνουν πολύ τους κραδασμούς
Οι κινητήρες Diesel αποδίδουν πολύ καλά όσον αφορά την ροπή και αυτός είναι και ένας από τους λόγους που χρησιμοποιούνται σε βαρύτερα οχήματα, που θέλουν μπόλικη δύναμη για να ξεκινήσουν. Αυτό ακούγεται ιδανικό και για τις μοτοσυκλέτες, όμως αντίστοιχα ο κινητήρας Diesel σε μια μοτοσυκλέτα θα έφτανε σε χαμηλότερες τελικές ταχύτητες, κάτι που οι λάτρεις των μοτοσυκλετών δεν θέλουν. Επίσης, οι κραδασμοί που παράγονται από έναν τέτοιο κινητήρα είναι πολύ περισσότεροι, κάτι που θα έκανε την οδήγηση της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτα στην καθημερινότητα... μανίκι.
Το κόστος τους είναι σημαντικά μεγαλύτερο και οι ρύποι απαγορευτικοί
Αλλος ένας πολύ σημαντικός παράγοντας είναι το κόστος. Ένας κινητήρας Diesel είναι σημαντικά πιο ακριβός από έναν αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης. Έτσι, μια μοτοσυκλέτα που θα είχε αναπτυχθεί με τέτοιον κινητήρα θα κόστιζε πολύ παραπάνω στην απόκτησή της. Υπάρχει βέβαια ο αντίλογος που λέει ότι με την σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση μακροχρόνια θα βγεις κερδισμένος, όμως ποιός είναι έτοιμος να δει την αγαπημένη του μοτοσυκλέτα να "κερδίζει" αρκετά χιλιάρικα στην τιμή πώλησης για να κάνει απόσβεση στο βάθος δεκαετίας;
Και σε έναν κόσμο που οι κανονισμοί ρύπων γίνονται όλο και αυστηρότεροι, ένας πιο ρυπογόνος κινητήρας σαν τον Diesel είναι δύσκολο να σταθεί.
Οι ελάχιστες Diesel μοτοσυκλέτες που κυκλοφόρησαν είχαν πολύ χαμηλές καταναλώσεις
Βέβαια, όπως τα περισσότερα πράγματα στον κόσμο της μοτοσυκλέτα, έτσι και αυτό έχει ήδη δοκιμαστεί. Κυρίως σε διάφορα στρατιωτικά (όπως η USMC M1030M1) ή ιδιωτικά Project, όμως η γερμανική Sommer Motorradtechnik κατασκευάζει τον Sommer Diesel 462, με την Royal Enfield να προμηθεύει μερικά από τα εξαρτήματα. Αυτό έγινε γιατί η Enfield ήταν η μόνη εταιρεία που έβγαλε μοτοσυκλέτα μαζική παραγωγής με κινητήρα Diesel τη δεκαετία του 1980, όμως το τέλος αυτής της μοτοσυκλέτας ήρθε λόγω των κανονισμών ρύπων. ¶λλο ένα παράδειγμα είναι η Track T-800 CDI από την ολλανδική Evaproducts, που χρησιμοποιεί κινητήρα Diesel από Smart. Πωλούταν μόνο στην Ολλανδία πριν κλείσει η εταιρεία και η κατανάλωσή της άγγιζε τα μόλις 1,7 λίτρα ανά 100 χλμ, με απόδοση 45 ίππων.