Σε αυτόν τον τομέα συναντάμε την μεγαλύτερη και σημαντικότερη αλλαγή για το 2019. Φυσικά δεν αναφερόμαστε στο εξαιρετικό αλουμινένιο πλαίσιο δύο δοκών που πολύ σωστά παρέμεινε ως είχε, αλλά στις αναρτήσεις οι οποίες όπως προαναφέραμε είναι πλέον ημιενεργητικές. Οι μηχανικοί της Aprilia συνεργάστηκαν με την Ohlins ώστε η τελευταία και πιο εξελιγμένη ηλεκτρονική ανάρτηση της αγοράς Smart EC 2 (όμοια με αυτή των Panigale V4 και Yamaha R1 M) να ταιριάξει στα χαρακτηριστικά του Tuono ώστε ο αναβάτης να απολαμβάνει κάθε όφελος της νέας τεχνολογίας. Στο αυτόματο πρόγραμμα λειτουργίας η κεντρική μονάδα διαχειρίζεται σε πραγματικό χρόνο τις ρυθμίσεις του ανεστραμμένου πιρουνιού ΝΙΧ, του αμορτισέρ ΤΤΧ αλλά και του σταμπιλιζατέρ, επεμβαίνοντας κατάλληλα ανάλογα με τo επίπεδο που έχεις επιλέξει (Α1-2-3 με το πρώτο να είναι κατάλληλο για την πίστα, το δεύτερο για σπορ οδήγηση και το 3 για τον δρόμο) και τον τρόπο οδήγησης. Υπάρχει όμως και η δυνατότητα για χειροκίνητη λειτουργία, με τις ρυθμίσεις να γίνονται πολύ εύκολα μέσω του αριστερού joystick στο εύχρηστο μενού. Σε αυτή την λειτουργία μπορείς πάλι να επιλέξεις ανάμεσα σε 3 επίπεδα (Μ1-2-3), χωρίς όμως να επεμβαίνει η ηλεκτρονική λειτουργία όταν οδηγείς. Επιπρόσθετα, έχεις την επιλογή να ρυθμίσεις ξεχωριστά κάθε παράμετρο όπως ακριβώς θα έκανες με μια παραδοσιακή ανάρτηση, μόνο που σε αυτή την περίπτωση όλα γίνονται χωρίς εργαλεία, πιο εύκολα και κυρίως πολύ πιο γρήγορα μέσα από το μενού. Έχεις στη διάθεσή σου 31 κλικ για την συμπίεση και την προφόρτιση και 21 κλικ για το ηλεκτρονικό σταμπιλιζατέρ, ώστε να φέρεις την μοτοσυκλέτα ακριβώς στα μέτρα σου.
Μια μοτοσυκλέτα σαν το Tuono δεν θα μπορούσε να μην υιοθετεί κορυφαίες λύσεις και στον τομέα των φρένων. Έτσι παρέμειναν οι τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες της Brembo Μ50 μπροστά με την ακτινική τρόμπα της ίδιας εταιρίας και δίσκους 330χιλ, σε συνδυασμό με διπίστονη δαγκάνα και δίσκο 220χιλ. πίσω. Όλα τα σωληνάκια είναι υψηλής πίεσης, ενώ το cornering ABS 9.1MP της Bosch διαθέτει 3 επίπεδα λειτουργίας και δυνατότητα περιορισμού ανύψωσης του πίσω τροχού, φροντίζοντας για την ασφαλή πέδηση σε όλες τις συνθήκες.