Δυναμικά στο παιχνίδι της υπερτροφοδότησης μπαίνει και η Yamaha, καθώς όπως όλα δείχνουν, ήδη είναι έτοιμη και δοκιμάζεται μοτοσυκλέτα της εταιρείας με Turbo. Δείτε περισσότερα.
Και ξαφνικά… καταιγίδα, όπως θα έλεγε και ο γνωστός αοιδός, αφού οι ειδήσεις από το εξωτερικό επιβεβαιώνουν τις προθέσεις της Yamaha να παρουσιάσει «τουρμπάτη» μοτοσυκλέτα. Μάλιστα, όπως βλέπετε και από τις εικόνες, υπάρχει και έτοιμη σε μορφή πρωτότυπου! Πριν λίγες ώρες, μέσα του εξωτερικού αλίευσαν εικόνες και σχέδια για το επόμενο βήμα της εταιρείας από το Iwata, έναν τρικύλινδρο κινητήρα με turbo.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την πατέντα που κατατέθηκε, ο κινητήρας θα έχει μεν κυβισμό 847 κ.εκ. όπως το απερχόμενο MT-09, αλλά θα τον πετυχαίνει με μικρότερη διάμετρο κυλίνδρου (73 αντί για 78 χιλιοστά), αλλά μεγαλύτερη διαδρομή (67,5 αντί για 59,1 χιλιοστά), προσανατολίζοντας το μοτέρ σε πιο «ροπάτα» χαρακτηριστικά και μικρότερες στροφές. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο κινητήρας δεν θα είναι ισχυρός, καθώς οι πληροφορίες που κυκλοφόρησαν κάνουν λόγο για 180 ολόκληρα άλογα και 18 kgm (!!) ροπής με κυβισμό κάτω από τα 900 κυβικά, και μάλιστα με το μοτέρ να παράγει ρύπους κάτω από τα όρια του Euro 5!
O κινητήρας αυτός θα χρησιμοποιεί παράλληλα, τεχνολογία άμεσου ψεκασμού καυσίμου, που χρησιμοποιείται ήδη εδώ και πολλά χρόνια στα αυτοκίνητα με επιτυχία, όσον αφορά τον έλεγχο της καύσης, ενώ οι βαλβίδες θα έχουν σύστημα μεταβλητού χρονισμού. Παράλληλα, η Yamaha πιστεύει ότι η μοτοσυκλέτα θα καταπολεμά το πρόβλημα του turbo lag με την χρήση ειδικών ηλεκτρονικών, ώστε το 90% της μέγιστης ροπής να είναι διαθέσιμο μέσα σε ένα δευτερόλεπτο, όταν ο αναβάτης θα ανοίγει το γκάζι στις 3.000 στροφές.
Η ιστορία γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρουσα, από το γεγονός ότι η Yamaha έχει ήδη προσαρμόσει τον νέο πρωτότυπο κινητήρα της, στο σασί ενός MT-10, όπως βλέπετε στις εικόνες. Η πρωτότυπη αυτή μοτοσυκλέτα χρησιμεύει πιθανότατα και για εσωτερικές δοκιμές, όπως και ως… το μοντέλο για την καταχώρηση πατεντών και την κυκλοφορία των ειδήσεων. Φυσικά ακόμα βρισκόμαστε στο στάδιο της εξέλιξης και δεν υπάρχει επίσημη πληροφορία, για το πότε και αν τα σχέδια της Yamaha θα περάσουν στην παραγωγή.