Εσύ την παρκάρεις σωστά;
Διαβάστηκε από 75809 αναγνώστες
Το παρκάρισμα μιας μοτοσυκλέτας δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση. Δες τι πρέπει να κάνεις για να μη βρεθείς σε δυσάρεστη θέση.
Το γεγονός ότι μια μοτοσυκλέτα (με ελάχιστες εξαιρέσεις) δεν διαθέτει όπισθεν και το βάρος της δεν είναι αμελητέο κάνει το παρκάρισμα μια πολύπλοκή διαδικασία που σε ορισμένες περιπτώσεις απαιτεί προσοχή. Παραθέτουμε κάποιες συμβουλές προκειμένου να μην βρεθεί η μοτοσυκλέτα πεσμένη στο δρόμο και να μπορέσεις να ξεπαρκάρεις εύκολα.
Σε γενικές γραμμές να προτιμάς να παρκάρεις τη μοτοσυκλέτα με την όπισθεν. Μπορεί να χρειάζεται έξτρα χρόνο, αλλά αξίζει καθώς θα μπορείς να ξεπαρκάρεις πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ασφάλεια, αφού θα μπορείς να ελέγξεις καλύτερα τον δρόμο μπροστά σου. Αυτό είναι απαραίτητο, όταν χρειαστεί να παρκάρεις σε ανηφόρα. Ακόμα κι αν η κλίση της είναι πολύ μικρή μπορεί να δυσκολευτείς να ξεπαρκάρεις με την όπισθεν, ιδιαίτερα αν δεν πατάς και τα δυο πόδια στο έδαφος, ενώ δεν αποκλείεται να χρειαστεί να κατέβεις από τη μοτοσυκλέτα και να τη σπρώξεις προς τα πίσω.
Δώσε μεγάλη προσοχή όταν παρκάρεις σε μαλακό έδαφος, όπως χώμα, άμμο ή λάσπη, επειδή το σταντ της μοτοσυκλέτας μπορεί να βουλιάξει από το βάρος και η καλή σου να βρεθεί στο έδαφος. Για να μη συμβεί κάτι τέτοιο, είναι καλό να τοποθετήσεις μια πλατιά πέτρα κάτω από το σταντ, ώστε να κατανεμηθεί το βάρος σε μεγαλύτερη επιφάνεια. Επίσης, υπάρχουν στην αγορά διάφορες προεκτάσεις για σταντ που κάνουν αυτή ακριβώς τη δουλειά και τοποθετούνται πανεύκολα. Πάντως, σε τέτοιου είδους εδάφη, το καλύτερο είναι να χρησιμοποιείς το κεντρικό σταντ, αν βέβαια διαθέτει η μοτοσυκλέτα σου.
Όταν παρκάρεις σε δρόμο με μικρή κλίση, είναι προτιμότερο η πλευρά του σταντ να είναι προς το κατηφορικό τμήμα, ώστε να πέφτει σε εκείνο μεγαλύτερο βάρος κάνοντας πιο δύσκολο το να μετακινηθεί η μοτοσυκλέτα. Προσοχή όμως: με αυτό τον τρόπο η κλίση θα είναι μεγαλύτερη που σημαίνει ότι θα είναι πιο δύσκολο να τη σηκώσεις από το σταντ. Αν δεν είσαι απόλυτα σίγουρος ότι μπορείς να τα καταφέρεις, πάρκαρέ τη με το σταντ προς το ανηφορικό κομμάτι, αλλά έχε το νου σου καθώς η κλίση της μοτοσυκλέτας θα είναι μικρή και είναι πιο εύκολο να πέσει.
Καθώς, οι μοτοσυκλέτες στην πλειοψηφία τους δεν διαθέτουν χειρόφρενο, μην ξεχνάς να αφήνεις ταχύτητα στο κιβώτιο, για να μην μπορεί να τσουλήσει. Τέλος, όταν παρκάρεις δίπλα σε άλλες μοτοσυκλέτες, να θυμάσαι να αφήνεις λίγο χώρο, ώστε να μπορεί κάποιος να περάσει ανάμεσα και να υπάρχει χώρος όταν σηκωθεί η μοτοσυκλέτα.
Εντάξει, το άρθρο αναφέρεται (προφανώς ) σε νέους αναβάτες. Τι γίνεται όμως όταν παρκάρεις την μοτοσικλέτα σου σύμφωνα με το άρθρο 34 παρ 4 του κοκ και έρχεται ο μάγκας με το αυτοκίνητο και σου το μετακινεί με το "έτσι θέλω", και τελικά την βρίσκεις με μικροζημιές ή πανω στο πεζοδρόμιο με κλήση, ....ή ακόμα και πεσμένη?
Χαίρετε και ευχαριστούμε για τα τόσο μα τόσο χρήσιμα σας άρθρα!! Εκτώς οτι πάντα πάρκαρα με όπισθεν είτε παπί ήταν είτε το cbrάκι μου, διότι βολεύει πάντα και στο μυαλό μου κι εγώ είχα αυτό που λέτε, να έχω δλδ καλύτερη και περισσότερη προσοχή και έλεγχο, εκτώς αυτών όμως μου έχει τύχει που λέτε, κάτι ανάλογο με κατηφόρα που έπρεπε να παρκάρω! Όμως έτσι όπως θα πάρκαρα με την όπισθεν δε βρισκόταν η μηχανή απο τη μεριά του σταντ που είναι απο αριστερά να ήταν πρός τη κατηφόρα.. Οπότε το παπί το έβαζα αναγκαστικά στο διπλό και τη μηχανή σε εκεινο το σημείο με τη μούρη, πράγμα το οποίο πράγματι έκανε δύσκολη τη ζωή μου στο να τη ξεπαρκάρω, όμως καθώς η κατηφόρα είχε και μεγάλη κλίση δε μπορούσα να κάνω κάτι διαφορετικό οπότε έβαζα τη μούρη πρός τα έξω.. Αχ, φαινόταν και τα δύο τόσο επιρρεπή στο να γύρουν δεξιά και να πέσουν.. Σε μια τέτοια κατάσταση που δε βολεύει κάνει κάτι άλλο κανείς ή αναγκαστηκά οτι κι εγώ;;;; Ευχαριστώ!!!